26 Σεπτεμβρίου 2010

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση: Πως λέμε "Πρώτα ο φοιτητής"; Καμία σχέση...

Διαβάζω στο σημερινό ρεπορτάζ του Έθνους πληροφορίες για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας και σκέφτομαι πως αν για τον νόμο- πλαίσιο της Γιαννάκου, η φοιτητική κοινότητα είχε κυριολεκτικά επαναστατήσει και χάθηκαν 3-4 εξεταστικές, αυτό που θα γίνει αν περάσει αυτός ο νόμος, δεν θα έχει προηγούμενο.


Για να μην παρεξηγούμαι υπάρχουν πάρα πολλά θετικά στοιχεία: Αξιολόγηση , προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα στην Αγγλική γλώσσα για προσέλκυση ξένων φοιτητών που μέχρι πρότινος έπρεπε να ομιλούν Ελληνικά, τέλος στην ρουσφετολογική εκλογή πρυτάνεων από τους φοιτητές, διαχείριση των οικονομικών πόρων από manager, τέρμα στην παράλογη λογική των ΑΤΕΙ κτλ...
Αυτά όσον αφορά στα θετικά....


Διαβάζω όμως το ακόλουθο:
Δεν θα μπορεί ο φοιτητής να «ανεβαίνει έτος», εάν πρώτα δεν έχει περάσει έναν προκαθορισμένο αριθμό μαθημάτων που θα ορίζει η σχολή του, ως προαπαιτούμενα (θέμα συζήτησης θα είναι το πόσες φορές θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εξεταστεί κάποιος σε ένα μάθημα, αλλά και το πότε θα βρίσκεται εκτός σχολής) . Τα πανεπιστήμια θα πάψουν να είναι εξεταστικά κέντρα, οι εξεταστικές περίοδοι θα μειωθούν δραστικά, ενώ μπαίνει τέρμα στην αιώνια φοίτηση.


Υπάρχουν πολλά απαράδεκτα φαινόμενα στα Πανεπιστήμια και για να γίνουν τέτοιου είδους αλλαγές θα πρέπει να υπάρξει πρώτα η περίφημη αξιολόγηση καθώς και αλλαγές στα προγράμματα σπουδών.


Τι θα πει μείωση των εξεταστικών περιόδων? Σε σχολές που έχουν 8 μαθήματα/ εξάμηνο αυτό θα σήμαινε την πλήρη καταστροφή του φοιτητή!


Αν θέλουν να αρχίσουν από κάπου ας ξεκινήσουν από την υποχρεωτική παρακολούθηση. Το φαινόμενο των άδειων αμφιθεάτρων πρέπει να τελειώσει. Όπως και το φαινόμενο των καθηγητών - φαντασμάτων.


Θα έπρεπε επίσης να πέσει στο τραπέζι και η πρόταση για κοινά θέματα σε κοινά μαθήματα ομοίων τμημάτων. Νομίζω πως έχει έρθει η ώρα να μπει τέλος στο φαινόμενο: "κομπλεξικός καθηγητής" που βασανίζει χιλιάδες φοιτητές.
Για παράδειγμα, υπάρχει μάθημα στο Μετσόβιο που ο Μ.Ο. των γραπτών είναι 8 και το περνάει το 50% των φοιτητών και σε άλλο Πολυτεχνείο στο ίδιο ακριβώς μάθημα, ο Μ.Ο. είναι 4 και το περνάει το 11% των φοιτητών. Ακριβώς ίδια τμήματα που εξαιτίας περιέργων κομπλεξικών καθηγητών, οι φοιτητές “σαμποτάρονται” και τελικά ο βαθμός των πτυχίων τους είναι πολύ διαφορετικός και δεν αντικατοπτρίζει το πόσο καλός είναι ο κάθε φοιτητής.


Θέλει πολύ προσοχή το εκπαιδευτικό. Τη βλέπω τη δουλειά, πάει η εξεταστική του χειμώνα πάει.... Μπορώ να προεξοφλήσω πως με τέτοιου είδους ισοπεδωτικές τακτικές ούτε την ΠΑΣΠ δεν θα έχει με το μέρος της η κυβέρνηση.


Δεν είναι τόσο η αντίδραση σε ένα νομοσχέδιο που "σπάει το απόστημα", όσο τα ειδικά προβλήματα κάθε σχολής στα οποία και θα πρέπει να εστιάσει το Υπουργείο. Γι' αυτό ας μιλήσουμε πρώτα για αξιολόγηση και για αλλαγές στα προγράμματα σπουδών...


Το εκπαιδευτικό δεν είναι "πονάει δόντι, κόβει κεφάλι". Το σπάσιμο του αποστήματος θέλει προσοχή, δεν μπορεί να γίνει ελαφρά τη καρδία.


ΥΓ: Κανονικά το σύνθημά σας, θα έπρεπε να είναι το "Πρώτα ο φοιτητής" κατά το "Πρώτα ο πολίτης"... Αλλά που...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα Τσούγδω. Χρήσιμη και πολύ λογική βρίσκω την αποψή σου πάνω στο θέμα.

Έχει και τα καλά του έχει και τα ασχημά του το νομοσχέδιο. Το θέμα είναι πως τα ασχημά του είναι τέτοια που θα προκαλέσουν πραγματικά χαμό τις επόμενες βδομάδες.

Δεν θα μου κάνει εντύπωση να ζήσουμε άλλη μια μακροχρόνια περίοδο καταλήψεων...

Τσούγδω είπε...

@politikossxoliasmos

Το νομοσχέδιο έχει πραγματικά πάρα πολλά καλά. Όλα τα "μέτρα" πάνε το Πανεπιστήμιο προς τη σωστή κατεύθυνση, ΑΛΛΑ μου φαίνεται πως κάποιοι ξεχνάνε τις ιδιομορφίες του Ελληνικού Πανεπιστημίου. Τα βήματα προς την μεγάλη αλλαγή πρέπει να γίνουν αργά. Δεν γίνεται να εξαγγέλονται τα μέτρα όλα μαζί...

Όλοι λέμε πως είναι λογικό να μπουν κάποια όρια στη φοίτηση και στο πόσα μαθήματα πρέπει να περνάει ο φοιτητής ανά έτος γιατί το Πανεπιστήμιο έχει καταντήσει εξεταστικό κέντρο, αλλά ξεχνάμε πως υπάρχουν οι διάφοροι κομπλεξικοί παντογνώστες καθηγητές, οι περιφερόμενες "λίστες φοιτητών"...

Όλα αυτά θεωρητικά είναι πολύ ωραία, αλλά πρακτικά δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμα. Πρέπει να γίνουν αργά και σταθερά βήματα.

Έρχονται πολλές καταλήψεις...

Την καλησπέρα μου!

nikos είπε...

Το Θέμα είναι να τα δούμε και στην πράξη, όχι μόνο στα λόγια. Τη Διαμαντοπούλου την έχω για πολιτικό των πυροτεχνημάτων.
Επίσης πολλά απο αυτα που εξήγγειλε, προβλέπονται στο νόμο πλαίσιο της Γιαννάκου

Τσούγδω είπε...

@nikos

Η Διαμαντοπούλου είναι πρακτική πολιτικός. Πολλά μπορείς να της προσάψεις, αλλά όχι πως είναι των πυροτεχνημάτων, δεν είναι της σχολής Λοβέρδου.

Πολλά από αυτά που εξήγγειλε ξεπερνούν τις κόκκινες γραμμές, όχι μόνο των αριστερών παρατάξεων.