29 Μαΐου 2008

O Κώστας Καλάπας και οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία

Έκρυθμη κρίνεται η κατάσταση στην παιδεία τις τελευταίες μέρες από τους ειδικούς σε όλα εμπειρογνώμονες δημοσιογραφικούς τηλε-αναλυτές… Λίγο πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου οι δηλώσεις του πρωθυπουργού(;) έρχονται να ξαναπυροδοτήσουν το εδώ και 2 χρόνια τεταμένο κλίμα στα Πανεπιστήμια. Παρόμοιες δηλώσεις είχε κάνει και ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης αλλά κανείς δεν του έδωσε σημασία γιατί τον έχουν όλοι γραμμένο, εδώ καλά καλά δεν ξέρουμε το όνομά του!

Ο Πρωθυπουργός έκρινε σκόπιμο να κάνει τις προκλητικές του δηλώσεις 20 μέρες πριν την εξεταστική, έτσι για να γουστάρουμε. Να καθόμαστε εμείς να σαπίζουμε μέσα στον Ιούλιο με τους 40 βαθμούς πάνω από το κεφάλι μας, γιατί ο πρωθυπουργός δεν περίμενε μέχρι τη ΔΕΘ για να κάνει τις δηλωσούλες του. Οι τόσοι ταγμένοι ψηφοφόροι της ΝΔ στις Σέρρες τις οποίες και επισκέφθηκε ο Καραμανλής δεν δικαιολογούν απώλεια συνείδησης!

Πάνω που είχε ηρεμήσει το κλίμα, ξανά μανά τα ίδια.

Εμένα αυτές οι επιθέσεις και τα σαμποτάζ στα Πανεπιστήμια, πολύ μου βρωμάνε. Κάθε εξουσία ξέρουμε ότι είναι ικανή να κάνει τα πάντα προκειμένου να παραπλανήσει το λαό. Άλλωστε όλοι ξέρουμε την ταυτότητα των κουκουλοφόρων, ή τουλάχιστον την υποψιαζόμαστε και όλοι γνωρίζουμε τις παρέες των ΜΑΤατζήδων (Χρυσή Αυγή) κτλ.

Ξεκινάνε λοιπόν μέσα στο κατακαλόκαιρο ξανά οι φοιτητικές κινητοποιήσεις με κίνδυνο να πάρει παράταση η εξεταστική.

Εμείς οι απλοί φοιτητές τι καλούμαστε να κάνουμε; Κανένας δε σκέφτεται τη θέση μας ρε γαμώτο;

Δε θέλουμε να απαξιωθεί το πτυχίο μας, δε γουστάρουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια, δε θέλουμε να πληρώνουμε για τα συγγράματα της κάθε ψωνάρας…

Αλλά επίσης δε θέλουμε να δίνουμε μαθήματα μέχρι τον Αύγουστο, δε θέλουμε να χάσουμε την εξεταστική και θέλουμε κάποια στιγμή να τελειώσουμε και τη σχολή μας!

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή…

Και έρχομαι και στις Πανελλαδικές εξετάσεις, τις οποίες θεωρώ αξιόπιστες… Ακούμε γκρίνιες για δύσκολα θέματα, για εκτός ύλης, για χαντάκωμα υποψηφίων για για…

Μα ένας μαθητής που στη ζωή του δεν έχει ανοίξει βιβλίο πως περιμένει σε ένα μήνα να πετύχει το θαύμα; Αν τα θέματα δεν είναι δύσκολα πως θα ξεχωρίσουν οι υποψήφιοι, από την Έκθεση;

Τώρα λέει θα ξανακαταργήσουν και τη βάση του 10, εμ βέβαια τους κόστισε το μόνο αξιόλογο μέτρο που πήραν. Θα τρελαθούμε εντελώς δηλαδή, ένα παιδί που βγάζει μέσο όρο κάτω από 10 πως έχει την απαίτηση να σπουδάσει και να γίνει επιστήμονας, κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας;

Δε θέλω να φανεί κακία, αλλά υπάρχουν τόσα άλλα επαγγέλματα που δεν απαιτούν σπο υδές αλλά εξειδίκευση. Έλα όμως που έχουμε γεμίσει ψώνια! Πόσοι και πόσοι δε πάνε στις γνωστές σε όλους χώρες και γυρνάνε με τον αέρα του γιατρού του επιστήμονα κτλ. Μηχανικοί στην Ιταλία πρώτο έτος μαθαίνουν ολοκληρώματα και παραγώγους! Δικηγόροι και Συμβολαιογράφοι σπουδάζουν μέσω Internet! Γιατροί γυρνάνε πίσω και δε ξέρουν να κάνουν μία ένεση! Αλλά τη σφραγίδα την έχουν!

Τώρα τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια η χαρά του κάθε πρώην κακού μαθητή! Θα γίνεται Μηχανικός, Γιατρός, Δικηγόρος με το νέο αξιοκρατικό κριτήριο, αυτό του οικογενειακού πλούτου.

Και θα είμαστε όλοι μία χαρούμενη παρέα με ίσα πτυχία!

Έλεος πια, πόσο θέλουν να παίξουν με τα νεύρα μας;

2 σχόλια:

dr.SeenG είπε...

Είναι αυτό που λέμε "φαύλος κύκλος". Θυμάμαι από την εποχή του "εκσυγχρονισμού" το εξής αποφεύγμα: Είναι εύκολο να μπεις στο σχολή. Το δύσκολο είναι να βγεις.
Αυτή τη στιγμή επικρατεί ένα πολεμικό κλίμα στον πανεπιστημιακό κόσμο και δεν ξέρει κανείς που θα καταλήξει. Νικητές δε βλέπω να υπάρχουν.
Και κάτι άσχετο. Είναι καιρός πια να γίνει κάτι με το πανεπιστημιακό άσυλο. Εγώ τάσσομαι υπέρ της κατάργησής του. Τα επιχειρήματα αυτών που είναι κατά της άρσης του, δε με πείθουν...

Τσούγδω είπε...

Δυστυχώς ούτε εγώ βλέπω νικητές κάτι που σημαίνει οτι δε βλέπω και φως στο τούνελ. Όσο για το άσυλο πιστεύω ότι το ΔΣ του εκάστοτε Πανεπιστημίου ή της εκάστοτε σχολής πρέπει να παίρνει την απόφαση για την άρση του ασύλου σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθεί, γιατί μετά σειρά έχουν άλλα κεκτημένα.