Το να ακούω μουσική για εμένα είναι ζωή, είναι χαρά, είναι διασκέδαση. Το να ακούω καλή μουσική είναι ξεκούραση, είναι ευχαρίστηση…
Το να ακούω κακή μουσική, μέτριες προς κακές φωνές με εκνευρίζει και με προβληματίζει.
Έχω αναρωτηθεί πολλές φορές, πως είναι δυνατόν κάποιοι να κάνουν καριέρα χωρίς ίχνος φωνής και πως γίνεται να τους στηρίζουν τα ραδιόφωνα και οι εκπομπές, πως γίνεται να τους εμπιστεύονται οι επιχειρηματίες και κυρίως πως ο κόσμος μπορεί και τους ακούει…
Καλός τραγουδιστής δεν είναι αυτός που για να τον ακούσεις κλείνεις τα αυτιά σου, αλλά αυτός που για να τον ακούσεις κλείνεις τα μάτια σου.
Και γιατί να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου… Όταν άκουσα live την Πέγκυ Ζήνα της οποίας τα τραγούδια μου αρέσουν ιδιαίτερα, απόρησα με το πόσο "διαφορετική" είναι η φωνή της. Όταν άκουσα live τον Πάνο Κιάμο, τον Πετρέλη, τον Βέρτη επίσης… Καλά για κάτι σκυλοσκυλιά που είναι στα μικρομεσαία σχήματα δε το συζητώ. Έχουμε γεμίσει με άτομα που με περίσσιο θράσσος δηλώνουν τραγουδιστές.
Από την άλλη όταν άκουσα live τη Χαρούλα, τη Γλυκερία, τον Μάλαμα, την Αρβανιτάκη, τον Ιωαννίδη, τον Στόκα, τη Γαλάνη, τον Μητροπάνο… ανατρίχιασα, ήθελα να κλείσω τα μάτια μου και να απολαύσω αυτό που άκουγα.
Κάποιοι χωρίζουν τη μουσική σε δυο είδη στην εμπορική και τη μη εμπορική. Θεωρούν ότι η έντεχνη μουσική και τα λαϊκά είναι και μη εμπορικά. Οι πωλήσεις των Cd βέβαια άλλα λένε…
Οι εποχές έχουν αλλάξει και πλέον μεγαλύτερο ρόλο από τη φωνή, παίζει η εικόνα… Η φωνή φτιάχνεται με διάφορους τρόπους ώστε να είναι υποφερτή. Ποια είναι τα σύγχρονα πρότυπα λοιπόν;
Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς το x-factor που οι κριτές δε ψάχνουν την φωνή, αλλά το πακέτο. Ειδικά αυτή τη χρονιά θες να πας στο studio και να αρχίσεις να τους κοπανάς. Ο Θεοφάνους ("όχι άλλες ωραίες με μετριες φωνές") που έχει γράψει διαμάντια, ο Μουρατίδης που από τα όσα λέει σου δίνει την εντύπωση ότι πάνω από το κρεβάτι του έχει αφίσες του Άσιμου, της Αλεξίου, κάθονται και σχολιάζουν τα κιλά και το ντύσιμο! Δηλαδή πράγματα, που φτιάχνονται μέσα σε λίγο καιρό αν υπάρχει θέληση! Ούτε στο fame story τέτοια κατάντια!
Και αυτό που με κάνει και απορώ είναι ότι δεν κρίνει ο Ψινάκης ή η Γερμανού που εκπροσωπούν άλλο είδος τραγουδιού, αλλά κρίνουν άνθρωποι που θεωρητικά υποστηρίζουν το καλό τραγούδι. Προσωπικά σαν απλή τηλεθεάτρια θίγομαι από αυτό που βλέπω και παράλληλα στεναχωριέμαι που κλείνονται με τέτοια ευκολία πόρτες. Ειδικά όταν σκέφτομαι ότι τα διάφορα reality είναι ο εύκολος δρόμος, απορώ τι τραβάνε τα παιδιά που επιλέγουν τον δύσκολο δρόμο.
Από το x-factor καταλαβαίνεις τι χρειάζεται να έχεις για να προχωρήσεις, καταλαβαίνεις τη λογική της showbiz. Πρώτα από όλα πρέπει να είσαι δικό τους παιδί, βλέπε fame studio, πρέπει να ντύνεσαι ωραία και πάνω από όλα να είσαι εμφανίσιμος, έτσι ώστε μετά το τέλος του σόου να σου βγάλουν ένα cd της κακιάς ώρας, να το αγοράσει η «πιτσιρικαρία» και να αρχίσεις την υπέρλαμπρη καριέρα της γλάστρας στα μπουζούκια. Θα σε πάρουν τα ραδιόφωνα, τα μεσημεριανά, θα πουλήσεις και λίγο την προσωπική σου ζωή και ειδικά αν είσαι μεσ’ την καλή χαρά και έτοιμος να συμβιβαστείς με το οτιδήποτε για να σε προωθήσουν τα κυκλώματα, η καλύτερή τους. (Τι ωραία που το έθεσα!)
Πραγματικά εκνευρίζομαι με κάτι τέτοια. Είναι αυτό που λέγαμε πριν κάτι μήνες, αν η Susan Boyle είχε πάει στο x-factor θα την κόβανε…
Αυτή τη στιγμή με την εικόνα που παρουσιάζει η νέα γενιά τραγουδιστών, ποιος μπορεί να διαδεχτεί τη Χαρούλα, τον Πάριο, τη Γαλάνη, τη Μοσχολιού, τον Μητροπάνο και όλους τους πραγματικά μεγάλους καλλιτέχνες που το άρρωστο σύστημα δεν έχει τη δύναμη να τους βγάλει στην απ’ έξω;
Πολύ φοβάμαι ότι σε καμία εικοσαριά χρόνια, θα λιώνω ακόμη στα cd player το αφιέρωμα στο Μάνο Λοϊζο από Χαρούλα-Μάλαμα-Ιωαννίδη και θα απορώ που πήγε η καλή ελληνική μουσική... Που πήγαν οι εμπνευσμένοι στίχοι- ποιήματα...
Μεγάλη ευθύνη για την κατάντια του ελληνικού τραγουδιού έχουν οι δημιουργοί που μπαίνουν στο τρυπάκι των δισκογραφικών για μαζική παραγωγή σουξέ. Υπάρχει η απαίτηση για νέα cd τραγουδιστών κάθε χρόνο, για να μη τους ξεχάσει ο κόσμος και έτσι γίνονται τεράστιες εκπτώσεις στην ποιότητα των τραγουδιών. Έμπνευση που περιστρέφεται γύρω από μία ατάκα και τραγούδια που λένε πολλά, αλλά ουσιαστικά δε λένε τίποτα. Η έμπνευση σε βρίσκει και δεν έρχεται κατά παραγγελία. Είναι φυσικό όταν πιέζεσαι για νέα τραγούδια τα μισά να είναι προχειροδουλειές.
Είναι πολύ κρίμα για το ελληνικό τραγούδι να μένει στάσιμο και είναι πολύ κρίμα άνθρωποι με πραγματικό ταλέντο να αντιμετωπίζονται με αυτό τον τρόπο από ειδήμονες. Δυστυχώς το ελληνικό τραγούδι χάνει όσο περνούν τα χρόνια την ταυτότητά του, τη μαγκιά του, το βάθος του και κυρίως το ήθος του...
28 σχόλια:
tsougdw, και η boyle διάσημη έγινε όχι στο βρετανικό x-factor αλλά στο britain's got talent. Το οποίο περισσότερο ψάχνει για freaks, ή acts που στιγμιαία εντυπωσιάζουν παρά για υποψήφιους τραγουδιστές.
Το x-factor από την άλλη υπηρετεί αποκλειστικά την pop σε όσες χώρες έχει προβληθεί. Ένας Ροκάς ή "μη εμπορικός" πχ που πηγαίνει στο x-factor είναι ανέκδοτο.
Η Boyle δεν θα είχε τύχη σε κανένα x-factor ανά τον κόσμο. Αν και για να είμαι ειλικρινής δεν το βρίσκω ιδιαίτερα άσχημο. Είναι σαν ένας ευτραφής να θέλει να γίνει πρωταθλητής στα 100 μέτρα ενώ ο σωματότυπός του είναι για σφύρα.
Κοινώς δε νομίζω ότι το πρόβλημα της ελληνικής μουσικής είναι το x-factor, το οποίο λίγο πολύ είναι ειλικρινές ως προς το τι είναι. Το έμφυτο δήθεν και η έλλειψη παιδείας του κοινού είναι.
@El Greco
Δε μου διαφεύγει ότι η Boyle ήταν στο britain's got talent. Πιστεύω ότι και στο x-factor να ήταν την ίδια αντιμετώπιση θα είχε... Μη ξεχνάς ότι η Boyle δεν ανήκε ούτε στην κατηγορία των freaks, ούτε στην κατηγορία των acts που εντυπωσιάζουν στιγμιαία. Όλη η Μ. Βρετανία μαζί της ασχολείται, όπως και με τον Paul Potts.
Το x-factor όπως το έχουν κάνει υπηρετεί την pop. Είναι ξεκάθαροι ψάχνουν τον επόμενο Ρουβά, την επόμενη Παπαρίζου ή τους επόμενους Onirama, αλλά άποψή μου είναι ότι η ελληνική μουσική δεν έχει ανάγκη από άλλα pop idols.
Δεν είπα ότι το πρόβλημα της ελληνικής μουσικής είναι το x-factor. Είπα ότι μπορεί κανείς να εντοπίσει ποιο είναι το πρόβλημα της ελληνικής μουσικής παρακολουθώντας το x-factor.
Αν και δεν ακούω ελληνική μουσική, όλες αυτές οι εκπομπές τύπου X-factor εκτός του ότι γίνονται για τρελές αρπαχτές, δεν έχουν το παραμικρό ίχνος ποιότητας. Πιο πολύ γυρίζονται για τους παρουσιαστές και για τα μαλακισμένα 12χρονα παρά για την ουσία της ίδιας της μουσικής. (Επίσης άκου καλύτερα Deep Purple με συμφωνική ορχήστρα για να καταλάβεις τι εστί μουσική κι άσε την Πέγκυ Ζήνα στην άκρη).
@nikolaelf
Τι ήθελα και έγραψα για την Πέγκυ Ζήνα!
Πάντως δεν διαφωνώ μαζί σου...
Όσο για την πρότασή σου, δεν είμαι και πολύ της ροκ, άντε καμία ροκ μπαλάντα να ακούσω... Προτιμώ το ελληνικό έντεχνο (όχι δε συνυπολογίζω την Πέγκυ Ζήνα σε αυτό, προς Θεού!)
Ρε συ Τσούγδω (σούπερ το όνομα) πώς μπορώ να κάνω την φωτογραφία του μπλογκ μου να φαίνεται όταν ποστάρω; Thnx.
@nikolaelf
Θα πρέπει να πας στο προφιλ σου, να ανεβάσεις την εικόνα που θέλεις. Επίσης το προφίλ σου δε φαίνεται μάλλον θα πρέπει να πατήσεις "διανομή του προφίλ μου"...
ok thanx.
Οι περισσότεροι τραγουδιστές που αναφέρεις έγιναν γνωστοί γιατί κάποιοι σημαντικοί συνθέτες τους διάλεξαν να πουν τα τραγούδια τους.
Δυστυχώς η εποχή μας πάσχει από την έλλειψη συνθετών που θα αντικαταστήσουν ένα Χατζηδάκη,ένα Θεοδωράκη, ένα Ξαρχάκο,ένα Μούτση και οι οποίοι θα αναδείξουν και τις φωνές που δεν θα εξαρτώνται από την όψη τους.
Συμφωνώ απόλυτα.
Οι δημιουργοί πλέον είναι ελάχιστοι και αντιστοιχούν σε έναν τεράστιο αριθμό καλλιτεχνών.
Βλέπεις πχ τον Θεοφάνους που έχει γράψει ένα cd όπως "Το Κύμα" να γράφει για πάρα πολλούς καλλιτέχνες ταυτόχρονα... Ενώ το ταλέντο το έχει, το γεγονός ότι πιέζεται να γράψει πολλά τραγούδια έχει σαν αποτέλεσμα τα περισσότερα να είναι μέτρια.
Από νεότερους ο Χατζηγιάννης έχει ταλέντο στην σύνθεση.
Και οι Καραμουρατίδης/Ευαγγελάτος που συνεργάζονται με τη Μποφίλιου και γράφουν διαμάντια.
Δυστυχώς άτομα όπως ο Κραουνάκης και η Νικολακοπούλου δε βοηθάνε νέους καλλιτέχνες και είναι κι αυτό ένα πρόβλημα...
Τι να γράψω εγώ τώρα; Τα είπατε όλα και συμφωνώ σχεδόν με όλα.
Την κοπέλα στο βίντεο την είδα. Πολύ καλή φωνή πραγματικά.
'Ομως, εξαιρώτας το styling που σαφώς με την παρέμβαση επαγγελματία βελτιώνεται, βρε παιδί μου, αυτή η κοπέλα με τέτοια φωνή, σίγουρα ονειρεύεται τα φώτα, με την εννοια ότι θα βρεθεί σε σκηνή να την ακούσει κόσμος. Ειδικά το τραγούδι δεν είναι μοναχική τέχνη.
Γιατί λοιπόν δεν προσέχει τι τρώει;
Δε λεω να είναι μοντελάκι, όχι , αλλα η συγκεκριμένη είναι τεράστια.
Θα μπορούσε να είναι η μισή. Αφού σίγουρα κομπλάρει με την εμφάνιση της.
ΔΕν γίνεται να αγαπάς την τέχνη σου και να μην κάνεις θυσίες. Αν καταξιωθεί μπορεί να κάνει ό,τι θέλει.
Τελικά, βρήκα κι έγραψα...χαχα!
@ tsaousa
Έχεις δίκιο σε αυτό... Αλλά από την άλλη αν κάτσεις και δεις τι άλλες περάσαν λες, ε του φούστη!
Σίγουρα πρέπει να ράψει το στόμα της, αλλά το ότι μέσα σε λίγο καιρό έχασε 6 κιλά (εγώ 2 χρόνια τώρα το παλεύω να χάσω 5) δείχνει ότι αν μη τι άλλο δε σκόπευε μόλις την περάσουν να το ρίξει στον πατσά!
Σίγουρα πάντως ο κόσμος δε θέλει να βλέπει στη σκηνή κάποιον που τον απωθεί οπτικά... Εκτός βέβαια αν έχει το εκτόπισμα μίας Γαλάνη, που η συγκεκριμένη δε το έχει...
Τώρα το θυμήθηκα ότι έχασε και 6 κιλά. Αργά το σκέφτηκε, αλλά εντάξει, δεν θα τη φάμε κιόλας.
Το εκτόπισμα της Γαλάνη αποκτάται με τον χρόνο. Κανείς δεν το αποκλείει για έναν καινούργιο.
Και μπορεί η Γαλάνη να μην ήταν κούκλα ούτε στα νιάτα της, αλλά, άλλες εποχές. Τότε ο κόσμος δεν είχε τηλεόραση, ίντερνετ και τα σχετικά. Από ραδιόφωνο άκουγε μουσική, ή δισκάκια. Καμία επαφή με την εμφάνιση. Πιο εύκολο τότε.
Πάντως, πήρανε αρκετές δευτεράντζες φωνές για να έχουν να διώχνουν στα live. Έχουν όμως και κάτι πιτσιρίκες, μάνα μου, φωνάρες!
Από την άλλη όταν άκουσα live τη Χαρούλα, τη Γλυκερία, τον Μάλαμα, την Αρβανιτάκη, τον Ιωαννίδη, τον Στόκα, τη Γαλάνη, τον Μητροπάνο… ανατρίχιασα, ήθελα να κλείσω τα μάτια μου και να απολαύσω αυτό που άκουγα.
Τον Βασιλη ρε Τσουγδω;;; Με τον Βασιλη δεν ανατριχιασες;;; Ειναι ο μοναδικος Ελληνας τραγουδιστης που το στουντιο τον αδικει καταφωρα....
Κατα τα αλλα μαζι σου και θα το προχωρησω λιγο ακομη... Νεα παιδια βλεπουν τα ονειρα τους να γινονται κομματια και να τους ξεφτιλιζουν ατομα σαν τον θεοφανους και Σια. Καταντια και θα πρεπε να ντρεπομαστε ολοι....
@ Τσαούσα
Έχεις ένα δίκιο... Πλέον ο τραγουδιστής πρέπει να σε ικανοποιεί και ακουστικά και οπτικά.
@Ασημώνη
Τον Παπακωσταντίνου δυστυχώς δεν τον έχω ακούσει live... Αμαρτία ε???
Την επόμενη φορά που θα ποστάρω να ξέρεις ότι είμαι ο πρώην nikolaelf. Ξαναγεννήθηκα από τις στάχτες μου, μην ρωτάς γιατί. Άγνωσται αι βουλαί του ξωτικού!
Σοβαρα;;;;;!!!!!
Πλακα με κανεις!!!!!!!!!
Λοιπον, το καλοκαιρι επειγοντως συναυλια! Ακομη και τωρα στα εξηντα του, βαζει κατω τους παντες.
Ακου δεν τον εχεις ακουσει.....Απιστευτο!
@the elf at bay
Ξωτικό είσαι, κάτι παραπάνω θα ξέρεις...!
@Ασημώνη
Δε σου κάνω πλάκα!
Ελπίζω να κάνει συναυλίες φέτος το καλοκαίρι για να πάω!
Να σας στεναχωρήσω λίγο;
Σιχαίνομαι τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου! Δεν μπορώ τη φωνή του με τίποτα!
Yes.
@tsaousa
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Γενικά πάντως η ελληνική σκηνή δεν μου λέει κάτι. Ειδικά η έντεχνη μου θυμίζει τραγούδια για 15χρονα με ανησυχίες!
@tsaousa
Αν πω ότι συμφωνώ μαζί σου, ο Ασημώνης δε θα μου ξαναμιλήσει! χαχαχα
Όχι ότι τον σιχαίνομαι, αλλά δε με εκφράζει και δε τον πολυμπορώ...
Είναι όμως μεγάλο μουσικό κεφάλαιο..
@the elf at bay
Μη γίνεσαι άδικος!!! Δηλαδή θεωρείς ότι όλοι αυτοί που αναφέρω, απευθύνονται σε 15χρονα; Προσωπικά δεν έχω καλύτερο από το έντεχνο...
Στο σύνολό της αυτό μου δείχνει, σε εμένα τουλάχιστον. Μπορεί και να σφάλω, μπορεί...
Υπερβαλεις Τσουγδω, δεν ειμαι τοσο κολημενος. Αλλα να πεις την κυρια..... (πως την ειπαμε;;; ) oτι κομμενες οι παρτιδες!!!
Λοιπον, περα απο την πλακα ενα πραγματικο γεγονος. Η γυναικα μου πριν γνωριστουμε ακουγε Βασιλη και ετρεχε να κλεισει το ραδιοφωνο. Μετα την γνωριμια μας εκανε υπομονη (μπροστα στην ....θεικη ομορφια μου μαλλον ανεχοτανε και αυτα που ακουγα) Και μετα ηρθε η πρωτη συναυλια....
Απο τοτε ειναι πιστη στο καλοκαιρινο ραντεβου καθε χρονο και μαλιστα μπροστα στην σκηνη. Για να καταλαβετε η 5 μηνων κορη μου εχει ηδη παει σε συναυλια, ενω ο 8χρονος γιος μου και η εξαχρονη κορη μου θεωρουνται ...θαμωνες!
Περα απο την τεραστια φωνη του, την οποια μονο σε μια συναυλια μπορεις να την καταλαβεις, περα απο τα 600+ τραγουδια του , ειναι και ενας εξαιρετικος ανθρωπος...
Μια γευση εδω: http://asimonis.wordpress.com/2008/07/15/vasilis-gia-panta/
Υ.Γ. Δεν παιρνω ποσοστα!!!
@Ασημώνη
Οπότε οι συναυλίες του είναι οικογενειακή υπόθεση!
Καλά 5 μηνών κοριτσάκι (στη συναυλία πόσο ήταν 2-3?) το πήγες σε συναυλία και μάλιστα του Παπακωσταντίνου?
Συμφωνώ ότι η μέθοδος (x, fame ..κτλ) είναι για εφήμερα και αναλώσιμα ταλέντα ή μουσική. Αλλά, από πολλές απόψεις την προτιμώ, από το καθεστώς που ίσχυε παλιά. Αυτό που ανακάλυπταν τυχαία μια φωνή ακούγοντάς την να τραγουδάει το μπάνιο (Βλ, Βάνου), και την άρμεγαν μέχρι τέλους (ακόμη κι όταν δεν έβγαινε η φωνή από το πολύ κάπνισμα). Ή από αυτό που μια κάστα ανθρώπων σμίγαν και δεν ξεκολλούσαν μέχρι που κάποιος πέθαινε. Θέλω να πω, ότι η ζωή δεν είναι δίκαιη, αλλά με αυτόν τον τρόπο δίνεται και μια κουτσοευκαιρία, και δεν χρειάζεται να τραγουδά κανείς στο μπάνιο, να γλείφει παράγοντες, να στέλνει demo ή να ανέχεται τον κάθε μ……α, σε ένα οποιοδήποτε μουζουκομάγαζο. Επιπλέον, και η Γλυκερία , “προϊόν” εκπομπής είναι. Θυμάσαι μια εκπομπή που έπαιζε παλιά, αυτήν που ο Τριανταφυλλίδης δεν μπορούσε να βάλει σε κανένα πάνω από τγία; Από μια τέτοια πρωτοακούστηκε η Γλυκερία, άλλο βέβαια που στην κριτική επιτροπή είχαν συνέθετες, όχι αστεία!
"δεν χρειάζεται να τραγουδά κανείς στο μπάνιο, να γλείφει παράγοντες, να στέλνει demo ή να ανέχεται τον κάθε μ……α, σε ένα οποιοδήποτε μουζουκομάγαζο."
Με αυτό δε θα συμφωνήσω.
Η Γλυκερία βγήκε απο talent show, όπως και ο Αδαμαντίδης, γιατί τότε κυνηγούσαν τη φωνή και όχι το περιβόητο πακέτο.
Πάντως οι εκπομπές αυτές όντως δίνουν μία ευκαιρία αλλά το θέμα είναι να τη δίνουν και σε άτομα που πραγματικά την αξίζουν.
Τσούγδω,μια απλή ερώτηση.. Έχεις κάποια σχέση με τον χώρο; Αν ναι, να δεχτώ τη διαφωνία σου ως προς το "ότι δεν χρειάζεται να γλείφει κανείς παράγοντες, να στέλνει demo ή να ανέχεται τον κάθε μ……α, σε ένα οποιοδήποτε μουζουκομάγαζο." 'Η τελοσπάντων να αναλώνεται σε ένα ατέρμονο και ψυχοφθόρο δημοσιοσχεσιλίκι. Αν δεν έχεις, μην επιμένεις, αλλιώς δεν έχει νόημα να σχολιάζει κανείς στα blogs..
@Πηνελόπη
Δεν έχω καμία σχέση με τον χώρο, απλά σχολιάζω και περιμένω από ανθρώπους που μπορεί να έχουν κάποια σχέση να με διαφωτίσουν.
Δε νομίζω όμως οτι λέω κάτι παράλογο, ζούμε στην εποχή των δημοσίων σχέσεων.
Δημοσίευση σχολίου