Όσα έγιναν τα τελευταία 3 χρόνια στη χώρα θα αποτελέσουν σίγουρα αντικείμενο μελέτης για διαφόρους κλάδους στο μέλλον. Πέραν του οικονομικού πειράματος που συνεχίζει να συντελείται, οι πολιτικοί συσχετισμοί που διαμορφώθηκαν, οι εντυπωσιακές αλλαγές ποσοστών κομμάτων και οι αιτίες που οδήγησαν σε αυτές θα μελετώνται για χρόνια.
Το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου έχει εγκλωβιστεί λοιπόν και δεν είναι σε θέση να καρπωθεί την οποιαδήποτε "δικαίωση" προκύψει. Σκεφτόμουν τις προηγούμενες μέρες όταν μαθεύτηκε οτι η Μέρκελ μίλησε για δημοψήφισμα στον Παπούλια και όταν μαθεύτηκε οτι και ο Σόιμπλε αναφέρθηκε σε αυτό, πως αν ο ΓΑΠ ήταν επικεφαλής του ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να το αξιοποιήσει προς όφελός του. Η ομάδα Βενιζέλου όμως έκανε οτι δεν άκουσε, σχεδόν ενοχικά αρνήθηκε να ασχοληθεί και λογικό αν σκεφτεί κανείς οτι με αφορμή αυτό έριξαν τον ΓΑΠ και αποσταθεροποίησαν τη χώρα. Δεν είναι σε θέση να καρπωθούν τίποτα, να μιλήσουν για δικαίωση σε σχέση με το οτιδήποτε, επέλεξαν μία προεκλογική τακτική που ως μόνο στόχο είχε να δικαιολογήσει την αλλαγή ηγεσίας, που δεν τους διαφοροποιεί σε τίποτα από τα άλλα κόμματα, που τους κάνει ουρά του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, απλούς παρατηρητές και όχι διαμορφωτές των εξελίξεων, έχουν περιθωριοποιήσει όλα τα στελέχη που έπαιξαν σημαντικό ρόλο τα προηγούμενα χρόνια και απλά ακολουθούν τον Βενιζέλο.
Η σιωπή κορυφαίων στελεχών και η διακριτική ανοχή στην απαράδεκτη προεκλογική τακτική Βενιζέλου, δείχνει οτι σκοπεύουν να κινηθούν μετά τις εκλογές και δεν θα μείνουν σιωπηλοί, είτε μέσα είτε έξω από το ΠΑΣΟΚ. Ο Βενιζέλος βιάστηκε και παρ' οτι κατάφερε να πάρει την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ δεν θα καταφέρει να το χαρεί. Αν ο Βενιζέλος σκοπεύει να ανακοινώσει νέα δομή στο κόμμα την ημέρα των εκλογών, δείχνει το άγχος του για τις κινήσεις που σίγουρα θα γίνουν.
Όλα αυτά φυσικά θα είχαν αποφευχθεί αν περίμενε να γίνουν εκλογές, αν δεν έριχναν τον ΓΑΠ... Σίγουρα το ΠΑΣΟΚ δεν θα έβγαινε πρώτο κόμμα και όλα θα κυλούσαν ομαλά στην αλλαγή ηγεσίας... Τι φοβήθηκαν; Ενδεχόμενη δικαίωση του Γιώργου Παπανδρέου ή μη συντριπτική ήττα του κόντρα στις προβλέψεις, δεν υπάρχει άλλη λογική εξήγηση. Βέβαια το "επίσημο επιχείρημα" είναι πως φοβήθηκαν τεράστια ήττα. Φυσικά δεν συνυπολόγισαν οτι μεγάλο μέρος ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ, δεν θα μπορούσε να νομιμοποιήσει τα όσα έγιναν στο κόμμα από το καλοκαίρι και μετά και την σχεδόν πραξικοπηματική κατάληψη της ηγεσίας από τον Ευάγγελο Βενιζέλο. Οι ερμηνείες του κόσμου δεν είναι κατ' ανάγκη οι ερμηνείες που προσπαθούν να εγκαταστήσουν στον εγκέφαλό του ΜΜΕ και κομματικά επιτελεία...
Το χαμηλό ποσοστό του ΠΑΣΟΚ και το γεγονός οτι ηγείται αυτού ο πολιτικά λίγος Ευάγγελος Βενιζέλος, θα επιτρέψει να δρομολογηθούν εξελίξεις στον χώρο της κεντροαριστεράς. Ελπίζω και εύχομαι σύντομα να δούμε πολλά.
ΥΓ: Η εικόνα είναι από το newsit
Το post αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να έχει τίτλο "Από τη ΝΔ του 33%, στη ΝΔ του 18%, στους ΑΝΕΞ.ΕΛ. του 10% και στη Χρυσή Αυγή του 6%" ή "Από τον ΣΥΡΙΖΑ του 4,5% στον ΣΥΡΙΖΑ του 16% και στη ΔΗΜΑΡ του 6%". Οι αναλύσεις που σχετίζονται με τις αλλαγές στις 3 αυτές ιδεολογικές περιοχές έχουν η κάθε μία το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Επειδή όμως καθείς εφ'ω ετάχθη νομίζω οτι υπάρχουν άλλοι καταλληλότεροι από εμένα να επιχειρήσουν μία πρώιμη ανάλυση ή σωστότερα καταγραφή γεγονότων που οδήγησαν στις θεαματικές αλλαγές στο στρατόπεδο της κεντροδεξιάς και της Αριστεράς.
4 Οκτωβρίου 2009 και το ΠΑΣΟΚ πετυχαίνει μία θεαματική νίκη, η διαφορά με τη Νέα Δημοκρατία ήταν της τάξεως των 10 μονάδων. Σε εκλογές οδηγηθήκαμε με την αστεία δικαιολογία οτι το ΠΑΣΟΚ εκβίαζε πως θα οδηγούσε τη χώρα σε εκλογές με αφορμή την Προεδρική εκλογή. Η κυβέρνηση που σχηματίστηκε ήταν η καλύτερη εκ των 3 κυβερνήσεων που σχημάτισε ο Γιώργος Παπανδρέου. Δεν του συγχωρήθηκε ποτέ οτι αξιοποίησε άτομα όπως η Τίνα Μπιρμπίλη, η Κατερίνα Μπατζελή, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο Γιάννης Ραγκούσης, η Λούκα Κατσέλη και ο Παύλος Γερουλάνος.
Η χαρά κράτησε λίγο καθώς τις προεκλογικές υποσχέσεις και το πρόγραμμα των 100 πρώτων ημερών ήρθε να επηρεάσει η αποκάλυψη του πραγματικού ελλείμματος, η κρίση δανεισμού και η εκτόξευση των spread. Θεωρήθηκε από ορισμένους οτι δηλώσεις όπως αυτά περι Τιτανικού και περι πιστολιού πάνω στο τραπέζι ήταν ύποπτα στημένες και εκτόξευαν τα spread, έχει ήδη καταπέσει αυτός ο ισχυρισμός καθώς ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έχει αναφερθεί αναλυτικά στην πορεία των spread σαν συνάρτηση των δηλώσεων.
Το κλείσιμο των αγορών, έκανε επιτακτική ανάγκη την αναζήτηση πηγών δανειοδότησης, στήθηκε λοιπόν εκ του μηδενός ένας μηχανισμός με τη συμμετοχή ΕΚΤ, ΕΕ και ΔΝΤ. Από διάφορα άλλα κόμματα είχαν προκριθεί και άλλες λύσεις όπως δάνειο από τους ομόδοξους ή από την Κίνα, σε κάθε περίπτωση όχι από τους δαίμονες του ΔΝΤ. Και κάπως έτσι ήρθε το Μνημόνιο στις ζωές μας. Μετά από 35 χρόνια Μεταπολίτευσης και παροχών με ελάχιστα εξυγιαντικά διαλείμματα, ήρθαν οι ξένοι να μας δείξουν τον τρόπο επίτευξης πλεονασμάτων καθώς δεν ήμασταν σε θέση να το κάνουμε μόνοι μας, όπως άλλες χώρες πχ Ισπανία. Εδώ χρειαζόμαστε το επιχείρημα του έξωθεν μπαμπούλα για να προχωρήσει το οτιδήποτε...
Και ύστερα ήρθε ο πρώτος ανασχηματισμός που κυοφορούνταν κανένα τρίμηνο. Κάθε μέρα τα κανάλια είχαν πληροφορίες για ανασχηματισμό, κάθε μέρα διαψεύδονταν. Κυρίαρχες σκοτούρες ήταν η Μπιρμπίλη, η Μπατζελή (για ανεξήγητο λόγο) και η Λούκα Κατσέλη. Οι δυο πρώτες αποχώρησαν η τρίτη μετακινήθηκε... Ύστερα ήρθαν οι αυτοδιοικητικές εκλογές όπου η ΝΔ επιχείρησε για πρώτη φορά να πολώσει βάσει του διλήμματος "Μνημόνιο/ Αντιμνημόνιο" ευτελίζοντας έτσι το νόημα των αυτοδιοικητικών εκλογών και της βγήκε σε κακό καθώς το ... "σκορ" στις περιφέρειες ήταν 8-5.
Ακολούθησε μία περίοδος μη εφαρμογής των όρων του Μνημονίου, ανοίγματος-κλεισίματος των κλειστών επαγγελμάτων όπως του γομωτή- πυροδοτη, ελαστικών ερμηνειών των όρων, οπισθοχώρησης μπροστά σε συνδικαλιστικές αντιδράσεις και διεκδικήσεις, παγώματος των πάντων και εφαρμογής μόνο των όρων που είχαν να κάνουν με περικοπές, κάτι που είχε παρ' όλα αυτά σαν αποτέλεσμα πρωτοφανή μείωση του ελλείμματος. Κάθε διαρθρωτική προσπάθεια σαμποτάρονταν και εκ των έσω και κάπως έτσι φτάσαμε στο περσινό καλοκαίρι, λίγο πριν το Μεσοπρόθεσμο ( η πρώτη φορά που ουσιαστικά η τρόικα έδειξε τα δόντια της, μετά την απραξία ενός χρόνου από μεριάς μας) και μετά το ναυάγιο της προσπάθειας Παπανδρέου για εξασφάλιση συνεννόησης, καθώς προείχε η Πρωθυπουργία Σαμαρά, φτάσαμε στον καταστροφικό ανασχηματισμό του περσινού Ιουλίου, τότε που το δαχτυλίδι δόθηκε επισήμως στον Ευάγγελο Βενιζέλο, τότε που οι "κηπουροί" υποβαθμίστηκαν, που το παιχνίδι έφυγε από τα χέρια του Γιώργου Παπανδρέου.
Και ύστερα ήρθε το Μεσοπρόθεσμο, η ηρωική εκδίωξη της τρόικας, η προσωπική διαφορά των Ρέππα-Βενιζέλου, το χαράτσι της ΔΕΗ για να μπαλωθούν τρύπες, το πολυνομοσχέδιο, τα τελεσίγραφα, η συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου και το δημοψήφισμα. Σε αυτό το χρονικό σημείο βάσει των δημοσκοπήσεων το ΠΑΣΟΚ ήταν κάπου στο 15-19%. Φυσικά το ένστικτο της πολιτικής επιβίωσης και η βεβαιότητα πολλών στελεχών οτι ανάμεσά τους υπήρχε ο τεράστιος ηγέτης που το 2007 είχε αδικηθεί από την κοινωνία, οδήγησε σε εξελίξεις που είχαν σαν αποτέλεσμα την πτώση της κυβέρνησης, την πλήρη αποσταθεροποίηση της χώρας, τον διορισμό Πρωθυπουργού, την αλλαγή ηγεσίας στο ΠΑΣΟΚ, τις πρόωρες εκλογές....
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει η μελέτη της περιόδου από τον Ιούνιο του 2011 και μετά και οι εσωκομματικές και κοινωνικές εξελίξεις που είχαν σαν αποτέλεσμα τη σημερινή αποτύπωση.
Το ακόρεστο πάθος ορισμένων για εξουσία, η βεβαιότητα οτι σίγουρα θα τα πήγαιναν καλύτερα, που βασιζόταν στην αίσθηση οτι καλύτερος ρήτορας σημαίνει και ικανότερος στη διαχείριση και στην επιλογή στελεχών πολιτικός (ή τέλος πάντων υπήρχε βεβαιότητα οτι αυτό πιστεύει η κοινωνία) και η επιθυμία τους "να καθαρίσουν τό παιχνίδι όταν έκαιγε η μπάλα", επιβάλλοντας τους δικούς τους ανελαστικούς όρους είχε σαν αποτέλεσμα το σημερινό 13% και θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του ποσοστού στις επερχόμενες εκλογές.
Είμαι μεταξύ των ανθρώπων που πιστεύουν οτι με τον Γιώργο Παπανδρέου ή με κάποιον μεταρρυθμιστή στην ηγεσία του το Πασοκ θα πήγαινε καλύτερα. Ίσως να το πιστεύω γιατί τότε θα το ψήφιζα κι εγώ. Το είχα επισημάνει όταν είχε διαφανεί οτι από πλευράς Βενιζέλου υπήρχαν μεθοδεύσεις για να μην υπάρχει άλλη υποψηφιότητα, οτι το κλείσιμο του κόμματος και η μία και μοναδική επιλογή θα απομάκρυνε την κοινωνία στην οποία δεν δόθηκε καμία άλλη εναλλακτική και βρέθηκε προ τετελεσμένου γεγονότος. Ένα από τα μεγάλα σφάλματα της ομάδας Βενιζέλου ήταν αυτό, πολύ απλά γιατί όλοι γνώριζαν πως μέχρι και κάποιος τυχάρπαστος περαστικός να έβαζε υποψηφιότητα θα κέρδιζε τον Βενιζέλο, καθώς δεν χαίρει ιδιαίτερης συμπάθειας από τη βάση. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο όμως, πίστευαν οτι μία ηγεσία που θα ήταν αντιπαθής στο κόσμο, δεν θα αποτελούσε εμπόδιο για κάποιον στο να ψηφίσει ΠΑΣΟΚ.
Το τεράστιο σφάλμα όμως ήταν άλλο, είχε να κάνει με την αστεία προεκλογική τακτική της συγγνώμης που υιοθετήθηκε. Όχι επειδή το ΠΑΣΟΚ δεν έπρεπε να απολογηθεί, προφανώς για να έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο κάτι δεν πήγε καλά στη διαχείριση, έφταιγε το Μνημόνιο και η συνταγή αλλά και όσοι δεν το εφήρμοσαν.
Συγγνώμη προφανώς θα έπρεπε να ζητηθεί για όσα μπλοκαρίστηκαν, για όσες διατάξεις πάρθηκαν πίσω, για όσες τροπολογίες περνούσαν από το παράθυρο, για τη μη εφαρμογή ψηφισμένων νόμων, για τις υποχωρήσεις καθώς έτσι επίτασσε η ψυχή του ΠΑΣΟΚ, για την μη επεξήγηση των πραγματικών συνθηκών, για το party που επετρεψαν να γίνει από τα άκρα καθώς δεν τολμούσαν να εξηγήσουν έχοντας παραδοθεί στις ενοχές τους, τι ακριβώς οδήγησε στο Μνημόνιο και τι πραγματικά είναι, επιτρέποντας σε υστερικές ομάδες που επένδυσαν στη συνομωσιολογία να χτίσουν κόμματα ολόκληρα.
Τι έκανε το ΠΑΣΟΚ σε αυτή αλλά και στην προηγούμενη προεκλογική περίοδο για να ξεχωρίσει από τη ΝΔ, τον ΣΫΡΙΖΑ, τη ΔΗΜΑΡ; Υπερασπίστηκε την κυβερνητική του θητεία; Κάθε άλλο, ζήτησε συγγνώμη. Γιατί λοιπόν κάποιος να ψηφίσει ΠΑΣΟΚ, όταν βλέπει οτι δεν μπαίνει καν στον κοπο να υποστηρίξει τα πεπραγμένα του, όταν η επιχειρηματολογία του είναι ίδια με των άλλων κομμάτων, όταν έχει υιοθετηθεί μία τακτική που λέει οτι από τον Ιούλιο και μετά όταν ανέλαβε το Υπ.Οικ. ο Βενιζέλος τα πράγματα πήγαν καλύτερα; Όταν δεν τολμούν να αναφέρουν καν το όνομα του ΓΑΠ, ενώ ο Βενιζέλος αναφέρεται σε αυτόν ως "υποψήφιος στις λίστες του ΠΑΣΟΚ στην Αχαΐα"; Αντί να απολογηθεί το ΠΑΣΟΚ για το κυβερνητικό του παρελθόν πριν το 2009, απολογείται για την προσπάθεια που έγινε να μαζευτούν τα δημοσιονομικά, αντί να εξηγήσει τι είναι το Μνημόνιο, να υποστηρίξει οτι έγιναν διαπραγματεύσεις που πραγματικά πιστεύω οτι έγιναν, προσπαθεί να υιοθετήσει μία "τραβεστί" τακτική για να δικαιολογήσει την αλλαγή ηγεσίας που έγινε. Γιατί αν όλα ήταν καλώς καμωμένα και απλώς υπήρξαν καθυστερήσεις, γιατί άλλαξε ηγεσία κακείν κακώς, γιατί αποσταθεροποιήθηκε πολιτικά η χώρα και αν δεν ήταν καλώς καμωμένα, γιατί να το ξαναψηφίσει κάποιος, την ώρα που το μόνο που άλλαξε είναι ηγεσία, χωρίς να γίνει διάλογος για την προσανατολισμό και την ιδεολογία του κόμματος;
Το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου έχει εγκλωβιστεί λοιπόν και δεν είναι σε θέση να καρπωθεί την οποιαδήποτε "δικαίωση" προκύψει. Σκεφτόμουν τις προηγούμενες μέρες όταν μαθεύτηκε οτι η Μέρκελ μίλησε για δημοψήφισμα στον Παπούλια και όταν μαθεύτηκε οτι και ο Σόιμπλε αναφέρθηκε σε αυτό, πως αν ο ΓΑΠ ήταν επικεφαλής του ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να το αξιοποιήσει προς όφελός του. Η ομάδα Βενιζέλου όμως έκανε οτι δεν άκουσε, σχεδόν ενοχικά αρνήθηκε να ασχοληθεί και λογικό αν σκεφτεί κανείς οτι με αφορμή αυτό έριξαν τον ΓΑΠ και αποσταθεροποίησαν τη χώρα. Δεν είναι σε θέση να καρπωθούν τίποτα, να μιλήσουν για δικαίωση σε σχέση με το οτιδήποτε, επέλεξαν μία προεκλογική τακτική που ως μόνο στόχο είχε να δικαιολογήσει την αλλαγή ηγεσίας, που δεν τους διαφοροποιεί σε τίποτα από τα άλλα κόμματα, που τους κάνει ουρά του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, απλούς παρατηρητές και όχι διαμορφωτές των εξελίξεων, έχουν περιθωριοποιήσει όλα τα στελέχη που έπαιξαν σημαντικό ρόλο τα προηγούμενα χρόνια και απλά ακολουθούν τον Βενιζέλο.
Η σιωπή κορυφαίων στελεχών και η διακριτική ανοχή στην απαράδεκτη προεκλογική τακτική Βενιζέλου, δείχνει οτι σκοπεύουν να κινηθούν μετά τις εκλογές και δεν θα μείνουν σιωπηλοί, είτε μέσα είτε έξω από το ΠΑΣΟΚ. Ο Βενιζέλος βιάστηκε και παρ' οτι κατάφερε να πάρει την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ δεν θα καταφέρει να το χαρεί. Αν ο Βενιζέλος σκοπεύει να ανακοινώσει νέα δομή στο κόμμα την ημέρα των εκλογών, δείχνει το άγχος του για τις κινήσεις που σίγουρα θα γίνουν.
Όλα αυτά φυσικά θα είχαν αποφευχθεί αν περίμενε να γίνουν εκλογές, αν δεν έριχναν τον ΓΑΠ... Σίγουρα το ΠΑΣΟΚ δεν θα έβγαινε πρώτο κόμμα και όλα θα κυλούσαν ομαλά στην αλλαγή ηγεσίας... Τι φοβήθηκαν; Ενδεχόμενη δικαίωση του Γιώργου Παπανδρέου ή μη συντριπτική ήττα του κόντρα στις προβλέψεις, δεν υπάρχει άλλη λογική εξήγηση. Βέβαια το "επίσημο επιχείρημα" είναι πως φοβήθηκαν τεράστια ήττα. Φυσικά δεν συνυπολόγισαν οτι μεγάλο μέρος ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ, δεν θα μπορούσε να νομιμοποιήσει τα όσα έγιναν στο κόμμα από το καλοκαίρι και μετά και την σχεδόν πραξικοπηματική κατάληψη της ηγεσίας από τον Ευάγγελο Βενιζέλο. Οι ερμηνείες του κόσμου δεν είναι κατ' ανάγκη οι ερμηνείες που προσπαθούν να εγκαταστήσουν στον εγκέφαλό του ΜΜΕ και κομματικά επιτελεία...
Το χαμηλό ποσοστό του ΠΑΣΟΚ και το γεγονός οτι ηγείται αυτού ο πολιτικά λίγος Ευάγγελος Βενιζέλος, θα επιτρέψει να δρομολογηθούν εξελίξεις στον χώρο της κεντροαριστεράς. Ελπίζω και εύχομαι σύντομα να δούμε πολλά.
ΥΓ: Η εικόνα είναι από το newsit
26 σχόλια:
Πολύ καλό το άρθρο! Αν και εγώ νομίζω ότι ο σημαντικότερος λόγος καθίζησης είναι ότι ο ΒΒ δεν έχει την νομιμοποίηση της βάσης (και μάλλον δεν πρόκειται να την αποκτήσει και ποτέ). Ειδικά το αποτέλεσμα στην Αχαΐα αποδεικνύει αυτό το συλλογισμό.
Σαχλαμάρες γράφεις Τσούγδω! Ο Παπανδρέου ήταν το μεγαλύτερο λάθος που έκανε το ΠΑΣΟΚ το 2004. Ένας ολίγιστος, ημιμαθής και αρκετά κομπλεξιός άνθρωπος που οδήγησε το ΠΑΣΟΚ στα Τάρταρα. Ο Βενιζέλος χάρη του έκανε το καλοκαίρι του 2011 όταν δέχθηκε να αναλάβει το υπουργείο που διέλυσε ο Παπακωνσταντίνου. Καλά θα κάνει ο Παπανδρέου να αποσυρθεί από την πολιτική ζωή του τόπου γιατί τα τραγικά λάθη του δεν ξεπλένονται με τίποτα. Ευτυχώς που είναι αρχηγός ο Βενιζέλος και θα διασώσει το ΠΑΣΟΚ από τον αφανισμό.
Στην Αχαϊα ο ΓΑΠ είναι ανεπιθύμητος και κάνει μεγάλη ζημιά στο κόμμα. Ο κόσμος είναι εξοργισμένος με τα καμώματά του και καλά θα κάνει ο Βενιζέλος μετά τις εκλογές να καθαρίσει οριστικά το κόμμα από τα βαρίδια, ζητώντας πρώτα και καλύτερα από τον μοιραίο Παπανδρέου να αποσυρθεί σταδιακά. Αλλιώς δεν θα έχει μέλλον. Έξω από το ΠΑΣΟΚ οι κηπουροί και οι κλίκες του ΓΑΠ.
Τώρα λοιπόν που όλο το βαθύ ΠΑΣΟΚ χτυπά Βενιζέλο για να ενισχυθεί ο Τσίπρας να ξέρετε ότι θα καταφέρετε μια τεράστια τρύπα στο κενό! Το ΠΑΣΟΚ του Παπανδρέου και των κολλητών του το έχουμε εγκαταλείψει οριστικά! Αν ξαναγίνει στο μέλλον αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ένας μέγας λαϊκιστής τύπου Γιωργάκη, το ΠΑΣΟΚ δεν θα πάρει πάνω από 6%!! Ο Γιωργάκης και οι συνεργάτες του θα κουβαλάνε για πάντα το στίγμα της αλαζονείας και το γεγονός ότι πήγαν μόνοι τους να σηκώσουν ένα τεράστιο πολιτικό βάρος που εξ΄αντικειμένου ήταν αδύνατο να φέρουν εις πέρας.
Μόνο φρου φρου και αρώματα ο Παπανδρέου με τις στημένες εσωκομματικές ψηφοφορίες του δήθεν ενός εκατομμυρίου ψηφοφόρων που τον ψήφισαν το 2004 ενώ ήταν και αυτός μοναδιός υποψήφιος παίρνοντας το δαχτυλίδι από τον Σημίτη.
@chriszah
Φυσικά και δεν την έχει αφού η βάση παρακάμφθηκε με τον πλέον αισχρό και προκλητικό για τη νοημοσύνη ενός μέσου ανθρώπου τρόπο, δεν επετράπη άλλη υποψηφιότητα και δόθηκε η ψευδαίσθηση της συμμετοχής
@ Ανώνυμος 11:49
Ο Ελληνικός κομπλεξισμός σε όλο του το μεγαλείο, αυτή τη στιγμή ο ΓΑΠ αλωνίζει στα ξενα μέσα ενημέρωσης και είναι για ακόμα μία φορά ο μόνος Έλληνας πολιτικός με παρεμβατικότητα. Προτείνω να δείτε τη συνέντευξη που παραχώρησε στο Bloomberg και μετά ξαναμιλήστε για ολίγιστο και κομπλεξικό. Το μεγαλύτερο λάθος του ΓΑΠ ήταν που ανέλαβε το 2004 πριν τις εκλογές. Το Υπουργείο είναι γνωστό οτι το διέλυσε ο ανεπαρκής και ανίδεος από οικονομικά Βενιζέλος. Τολμάει να παρουσιάσει το φευγιό της τρόικας ως επιτυχία.... Δεν βρέχει φίλοι Βενιζελικοί, σας φτύνουν με επιδεικτικό τρόπο και δεν το παίρνετε χαμπάρι. Φυσικά και οι κηπουροί είναι ανεπιθύμητοι στο κόμμα όπως και κάθε προοδευτική φωνή. Μείνετε με τον Ανδρουλάκη και τον Κωνσταντινόπουλο να γουστάρετε. Κηπουροί και ΓΑΠ σας πέφτουν πολλοί.
@ Ανώνυμος 11:59
Κάνε μας τη χάρη που θα μας πεις και βαθύ Πασοκ. Να θυμίσω τις εσωκομματικές του 2009; Βγάλτε το άχτι σας αλλού για το κατάντημα της παράταξης και τα ιστορικά χαμηλά που θα χτυπήσε για ακόμα μία φορά. Μέγας λαϊκιστής είναι ο Γαπ ή ο Βενιζελικός συρφετός; Άντε μη το ανοίξω πάλι, η ανάρτηση νομίζω είναι αρκετή. Δε σας συμφέρει να τσιγκλάτε τους Γαπικούς, αρκετά τα έχετε σκατώσει. Αυτά με αγάπη.
αγαπητή τσούγδω,
στις προηγούμενες εκλογές είχα διαφωνήσει μαζί σου σχετικά με τη μη εκλογική στήριξη του πασοκ από μέρους σου.
σήμερα οφείλω να σου πω ότι είχες τελικά δίκιο.
σ` αυτές τις εκλογές ούτε εγώ θα ψηφίσω το πασοκ. αυτό δεν είναι πασοκ. είναι ο βενιζέλος.
όποιος αγαπάει το πασοκ δεν το ψηφίζει στις εκλογές της 17ης Ιουνίου.
από κυριακή βράδυ βλέπουμε τι θα κάνουμε
υ.γ. τρέφω μεγάλες ελπίδες για ραγκούση
Τσούγδω,
συμφωνω μεχρι κεραία σε οτι γραφεις.
Πρεπει να δουμε ομως απο δω περα τι γινεται και να απαντησουμε σε καποια ερωτήματα που ειλικρινα σου το λεω ακομη δεν εχω απάντηση
α)τι ψηφίζουμε σε αυτες τις εκλογες
ψηφίζουμε παλι ΠΑΣΟΚ για να μη συρρικνωθει περαιτερω και περα απο το ΒΒ στηρίζουμε ΓΑΠ και τους 'κηπουρούς' κατα Φλωρίδη ελπίζοντας σε κατι διαφορετικο την επόμενη μέρα
β)Αλήθεια, η μεγάλη δημοκρατική παράταξη χωράει μεσα το βαθύ Πασοκ, το ΒΒ το Λιντζερη την τονια και τους λοιπους
Αν οχι τοτε μαλλον δεν ειναι μεγαλη αν όμως γινει πλειοψηφια στις ταξεις της η μεταρρυθμιστικη πολιτικη που καπως ετσι ξεκινησε την πρωτη περιοδο που ανελαβε ο ΓΑΠ τοτε μήπως ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.Γιατι αν δεν ακολουθήσουν τοτε μιλαμε για μια πολυ ωραια ομαδα στελεχων που θα μας εκφραζουν που ομως δε θα εχουν πανω απο το 10-15%.Ξερω ειναι σύνθετο το θεμα για να απλουστευθει μεσα σε λιγες γραμμες αλλα ειναι υπαρκτό πιστεύω
Γ)Πολλά θα εξαρτηθούν και απο τον ίδιο τον ΒΒ και πως ακριβώς εννοεί την αυτοδιάλυση του ΠΑΣΟΚ που ειπε οτι θα κανει μετα τις εκλογες.Τα σημαδια δεν ειναι καλα .Εχθες εριξε τις προειδοποιητικες του βολές για το πως θα κινηθει και πως θα αντιμετωπίσει αυτούς που θα του κανουν κριτικη αλλα θα δουμε.
Οποιος αλλος αρχηγός δηλαδη, αν αυτο γινει μετα τις εκλογες σε περίπτωση που κινηθούν οι διαδικασιες,και να βγει μπορει να εχει στις ταξεις του τον ΒΒ και τους συν αυτώ;Θα αντέξει-ουν τετοια πτώση-κατρακύλα και μαλιστα μεσα σε
λιγους μήνες ή θα γινει το ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ που ισως αργησε καποια χρόνια;Είδομεν
Αγγελος
Εξαιρετικό το άρθρο σας. Για όποιον θέλει να μάθει, πραγματικά, πώς η Ελλάδα μπήκε στον μηχανισμό στήριξης, το Μνημόνιο δηλαδή, προτείνω το βιβλίο τοπυ Πιζανί Φερύ, "Η αφυπνιση των δαιμόνων", από τις εκδόσεις ΠΟΛΙΣ. Σε όποιον έχει απομείνει ελάχιστη πολιτική και πνευματική εντιμότητα,μετά την ανάγνωση του, θα προκύψει αβίαστα ο υπερασπιστικός λόγος υπέρ του Γιώργου.
Στα υπόλοιπα, τώρα. Ο Γιώργος ήταν η μοναδική ελπίδα του ΠΑΣΟΚ και της χώρας, για βαθιές αλλαγές και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις κι όχι "για χάρισμα στα χρέη των ΠΑΕ της Θεσσαλονίκης", κατά την γνωστή ρήση Σημίτη, για τον σημερινό πρόεδρο. Η ιστορία θα μιλήσει, αλλά ως τότε δεν ξεχνώ την φθοροποιό δράση της ομάδας των 18-20 βουλευτων, που εξευτέλισε την κυβέρνηση του 44%, ενίσχυσε τον Σαμαρά στην αντιμνημονιακή αδιαλλαξία του και φούσκωσε τα πανιά του Τσίπρα. Αυτοί οι τυχάρπαστοι τύποι κουνούν τώρα το δάχτυλο σε όλους εμάς του 13% του 1974. Σε εμάς που το όραμα μας ήταν να αλλάξουμε την Πατρίδα κι όχι να τακτοποιήσουμε την σύζυγο μας στη Βουλή, όπως έκανε ο... επιφανής βουλευτής από νομό της Πελοποννήσου, φίλος του Βαγγέλη, κι αυτός, πριν από μερικούς μήνες.
Κι επιτέλους, ο Βαγγέλης κι η ομάδα του ας αποφασίσουν. Το ΠΑΣΟΚ είναι πατριωτικό κόμμα που δέχεται ακόμη και να θυσιασθεί για το κοινό καλό και την Πατρίδα ή ένα όχημα για την ικανοποίηση των προσωπικών φιλοδοξιών τους. Στην πρώτη περίπτωση υπερασπίζεσαι περήφανα την αυτοθυσία σου. Στην δεύτερη, καλψουρίζεις γιατί έχασες 30 μονάδες και τις έδρες στη Βουλή, δηλαδή την καριέρα σου.
Προσωπικά, με αφήνει παντελώς αδιάφορο η προσωπική ιδιοτέλεια του Βαγγέλη και των εξαπτέρυγων του, πολύ περισσότερο που δεν έχει καμία σχέση με το γενικό καλό και το εθνικό συμφέρον.
Δημήτρης
@ Ανώνυμος 12:19
Μα φυσικά και είναι ο Βενιζέλος, υπήρχε καμάι αμφιβολία για το πώς θα είναι το υπό τον Βενιζέλο ΠΑΣΟΚ; Όχι άλλο που είχε αλλάξει από το 2007 όπως μας έλεγαν διάφοροι που με βαριά καρδιά τον στήριξαν. Εγώ το είπα από τότε, οι τακτικές της εσωτερικής υπονόμευσης δεν μου αρέσουν. Έπρεπε να είχαν βγει απέναντί του στις εσωκομματικές.
@ Άγγελος
Δεν τίθεται θέμα του τι στηρίζουμε, οι εκλογές είναι με λίστα, όχι με σταυρό. Ο Βενιζέλος δεν υπάρχει περίπτωση να σηκωθεί από την καρέκλα. Τόση ταλαιπωρία και τόσες μεθοδεύσεις 4 χρόνια και θα την αφήσει έτσι εύκολα; Σφαγή θα γίνει μετά τις εκλογές...
@Δημήτρης
Θα το διαβάσω το βιβλίο που προτείνετε. Νομίζω οτι ο ΓΑΠ θα δικαιωθεί πολύ σύντομα. Στεναχωριέμαι μόνο που επέτρεψαν για λόγους επιβίωσης του κόμματος στον Βενιζέλο να αλωνίσει και παρέπεμψαν στον ιστορικό του μέλλοντος. Τώρα του γίνεται κριτική εκ των υστέρων με δεδομένο ένα κακό αποτέλεσμα.
Ρε Τσούγδω, καλά τα λες, με μια ένσταση: καλώς δεν του συγχωρήθηκε του ΓΑΠ η επιλογή Κατσέλη. Η γυναίκα είναι αριβίστρια, ανεύθυνη, επικίνδυνη.
που ειναι επιτέλους ο πάτος;
..Η ένταση στην Αχαΐα προϊδεάζει για τη σύγκρουση Βενιζέλου - Παπανδρέου την επομένη των εκλογών, παράλληλα με τις μεγάλες αλλαγές που ο νέος πρόεδρος ετοιμάζει στο ΠΑΣΟΚ.
Ο πρώην υφυπουργός Κώστας Σπηλιόπουλος, που έμεινε δεύτερος και δεν εκλέγεται, επέμεινε έως την τελευταία στιγμή για την «ανάγκη εκπροσώπησης της Αχαΐας στη Βουλή», αφήνοντας προφανώς να εννοηθεί ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με τον πρώην πρόεδρο του κόμματος....
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=149882&catID=1
AXAΪΑ: Δίνουν "μάχη" να μην εκλεγεί ο Γιώργος Παπανδρέου
http://www.dete.gr/news.php?article_id=96678
------------------------
...Τέλος για την παρουσία του στην Αχαϊα, ως επικεφαλής του ψηφοδελτίου και σε σχετική ερώτηση για τις επικρίσεις που ακούστηκαν πως δεν εκπροσωπείται επάξια η περιοχή, σημείωσε: Τόσο η φυσική μου παρουσία θα είναι έντονη όσο και οι παρεμβάσεις μου θα είναι συνεχείς για την προώθηση ζητημάτων. Στάθηκε πάντως ιδιαίτερα στα θέματα που μπορούν να αναπτύξουν δράσεις στο νομό, όπως η διασύνδεση του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ με τις επιχειρήσεις του τόπου.
http://www.dete.gr/news.php?article_id=96974
-------------------------------
@nectariosk k
Το παιχνίδι πάντως παίζεται σε διεθνές επίπεδο και όχι στην Αχαΐα και ο ΓΑΠ είναι παρών εκεί που πραγματικά χρειάζεται...
Συμφωνω σε ολα στο αρθρο σου ,ουτε και θα φηψισω και αυτην την φορα πασοκ ,οσον αφορα την διεθνη παρουσια του Γαπ ,θα προσθετα οτι ειναι στην ελιτ των πολιτικων του κοσμου ,ενω εδω τον αποκαλουν χλευαστικα Γιωργακη ,τι κανει τελικα το αισθημα κατωτεροτητας σε γεμιζει μισος και δεν παραδεχεσαι οτι ο αλλος ειναι μακραν ο καλλιτερος.GAP KEEP WALKING.
μα δεν το χωράει νους, να θελουν να τον κοντύνουν ετσι, με την λογικη καλυτερα να χαθει η έδρα παρα να βγει βουλευτης.
Κανω μια προβολή στο μέλλον, με τον Αδωνι στην TV , τον Ντινοπουλο, χωρια τα "συντροφια" του τι θα λεει ο στομας τους
Όσο απίστευτο κι αν φαίνεται, σε μεγάλο βαθμό το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές της 6ης Μαΐου το στήριξαν κυρίως οι φιλοευρωπαϊστές, μετριοπαθείς και φιλομεταρρυθμιστές. Ο Βενιζέλος με τη στάση του τους διώχνει και αυτούς. Προσωπικά ψήφισα συγκεκριμένο πολιτικό στις προηγούμενες εκλογές. Επειδή δεν έχει προοπτική εκλογής, πλέον θα ψηφίσω όχι πρόσωπο αλλά κόμμα. Κι αυτό δε θα είναι το ΠΑΣΟΚ.
Με υπομονή και αγανάκτηση διάβασα τα σχόλια και το κείμενο.
Εντάξει παιδιά με πείσατε!Μέχρι σήμερα δεν ψήφισα παρά μόνο ΠΑΣΟΚ σ΄όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις.
Χαρήτε λοιπόν ψηφίζω ΣΥΡΙΖΑ!!!
Όσο για σένα Τσούγδω ανάθεμα κι αν κατάλαβα τί θέλεις.
Σας ενημερώνω επίσης ότι είμαι ψηφοφόρος στην Πάτρα.Πρώτος στο ψηφοδέλτιο του ΠΑΣΟΚ είναι ο ΓΑΠ.
Αν πείσετε και μερικούς ακόμη πατρινούς να μην ψηφίσουν το κόμμα τότε ο ΓΑΠ που υπεραγαπάτε θα μείνει εκτός Βουλής.
Αλλά μάλλον είμαι αφελής.
ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΤΕ.!!!
@ Χ.Κ.
Ανάθεμα κι αν ξέρουν γιατί τον κριτικάρουν. Γενικά αυτό που αντιπροσωπεύει ο ΓΑΠ δεν αρέσει στην Ελλάδα. Θυμάμαι τα κακεντρεχή σχόλια όταν είχε πέσει από το ποδήλατο, από ανθρώπους που αν τους βάλεις να κάνουν ποδήλατο αν δεν πέσουν κατευθείαν, στα 100 μέτρα θα σταματήσουν λαχανιασμένοι να κάνουν ένα τσιγάρο και θα γυρίσουν με τα πόδια
@ nectariosk k
Eμένα λογικό μου φαίνεται... Δεν τον θέλουν μέσα στα πόδια τους...
@ Ανωνυμος 12:23
Υπήρξαν πολλοί σαν κι εσάς, δεν ξέρω αν ήταν η πλειοψηφία...
@ Ανώνυμος 5:37
Ανάθεμα κι αν καταλαβαίνετε τι λέτε... Δεν είπε κανείς να ψηφίσετε ΣΥΡΙΖΑ. Αν θέλω πιστεύω οτι είστε Πατρινός, το σκηνικό που έχει στηθεί στην Πάτρα για να χάσει την έδρα ο ΓΑΠ είναι ενδεικτικό της κατινιάς της νέας ηγεσίας. Αυτό μόνο.
Από το ΠΑΣΟΚ του 44 % στο ΚΟΔΗΣΟ του μονοψήφιου ποσοστού. Το ΠΑΣΟΚ ανασυντάσεται (ελπίζω).
Γιάννης
ανέλπιστη στήριξη..
Ήταν σοφός ο ΓΑΠ;..
(http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=16164)
Το ΠΑΣΟΚ τελείωσε. Δυστυχώς ή ευτυχώς. Μεγάλη του παθογένεια η μέχρι τελικής πτώσης συντήρηση των εργατοπατέρων και φοιτητοπατέρων, η μη έγκαιρη απαλλαγή από βαρίδια τύπου Άκη και Τόνιας, μέγα λάθος του ΓΑΠ και το ότι όχι μόνο δεν τα άλλαξε ΟΛΑ, όπως του ζητήθηκε, αλλά στηρίχτηκε και σε αυτό το σάπιο παρασιτικό σύστημα δεκαετιών πιστεύοντας ότι θα μπορέσει να το αλλάξει κι όχι να το καταλύσει. Δεν περιμένω από το λεγόμενο "βαθύ ΠΑΣΟΚ" να φύγει από τον Τσιριζα, αυτός του αξίζει και καλά να πάθει. Ελπίζω όμως να διαλυθεί πλήρως αυτό το τελειωμένο κόμμα του Μπενίτο που στέγασε τόσο ετερόκλητες δυνάμεις και που πλέον έχει γίνει το αποκούμπι του κάθε αποτυχημένου, και ένα υγιές κομμάτι του να συμπράξει με ΔΗΜΑΡ, Πράσινους κτλ. δημιουργώντας τον κατεξοχήν φορέα του νέου και του καινοτόμου στην ελληνική κοινωνία. Δεν μπορούμε ως κεντροαριστεροί ευρωπαϊστές να συμπράξουμε με το λαϊκίστικο μόρφωμα του Αλέξη που προμοτάρει η κάθε Αυριανή, ούτε να ενδώσουμε στους εκβιασμούς Σαμαρά.
Ζήσε τον μύθο σου
Η Κύπρος λοιπόν ζητά και αυτή λεφτά από την Ευρώπη και οσονούπω θα αποκτήσει το δικό της μνημόνιο (κατάργηση της Αυτόματης Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής, περικοπές στο σύστημα Yγείας, απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων κοκ). Βέβαια περισπούδαστοι αναλυτές ορκίζονταν μέχρι την τελευταία στιγμή ότι η Κύπρος θα βρει λεφτά στην Ρωσία και την Κίνα και δεν θα πέσει στα νύχια του ευρωπαϊκού Βορρά. Δυστυχώς όμως οι Ρώσοι και οι Κινέζοι δεν διαβάζουν, όλοι τους, ελληνικές και κυπριακές εφημερίδες και έτσι άφησαν αβοήθητο τον σύντροφο Χριστόφια.
Τώρα θα μου πείτε πώς ένα μαρξιστικό λενινιστικό κόμμα, όπως το ΑΚΕΛ, δέχεται η χώρα που κυβερνά, να προσφεύγει σε «μηχανισμούς στήριξης»… Έλα ντε! Πάντως το Ανορθωτικό Κόμμα Εργαζόμενου Λαού, δεν έπεσε αμαχητί. Αρχές του μήνα στην Λεμεσό διοργανώθηκε μεγάλο Κυπρορωσικό φεστιβάλ ενώ οι «προεδρικοί απεσταλμένοι» (ο υπουργός Τουρισμού της μεγαλονήσου μαζί και τραπεζίτες) πηγαινοέρχονταν συνεχώς στο Πεκίνο. Παρ' όλα αυτά οι Ρώσοι και Κινέζοι δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Άλλη μια απόδειξη πόσο κακό κάνει στον (Κινέζο και Ρώσο) άνθρωπο η παγκοσμιοποίηση. Με τόσα που έχουν δει τα μάτια του δεν καταλαβαίνει την αξία του κυπριακού μπάλου, της σεφταλιάς και του χαλουμιού.
Η ενίσχυση της Κυπριακής οικονομίας από Ρώσους και Κινέζους αδελφούς, θα ήταν πάντως μια λύση και για τα δικά μας αδιέξοδα. Κυρίως τα ψυχολογικά. Γιατί και λεφτά να μην παίρναμε, θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να ζούμε με αυτόν τον μύθο. Ότι οι δικοί μας δανειστές είναι κακοί και κάπου, κάπως, κάποτε θα βρεθούν καλοί να μας δανείσουν. Λατινοαμερικάνοι θα είναι αυτοί; Ο Τσάβες ο ίδιος; Ή θα είναι άντρες ψηλοί, χοντροί με κελεμπίες; Ο ΣΥΡΙΖΑ (αλλά και ο Καμμένος) είχε αφήσει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. Μιλούσαν για βοήθεια από την Βενεζουέλα, για αραβικά κεφάλαια και κυρίως για Ρώσους και Κινέζους «χορηγούς». Ακόμη και αυτός ο προσεκτικός, τηρουμένων των αναλογιών, Αλέξης Τσίπρας στην συνέντευξη που μου παραχώρησε δύο μέρες πριν τις εκλογές, μου μίλησε με θαυμασμό για το «αριστερό κυπριακό μοντέλο».
Τώρα όμως τι θα κάνουμε που το μοντέλο τρέχει πίσω από τον … Παπανδρέου; Σε ποιόν μύθο να στηριχτούμε; Πόσο να αντέξει μια χώρα (ψυχολογικά πάντα) χωρίς δεξιούς και αριστερούς μύθους; Βγάλαμε με τα χίλια ζόρια μια κυβέρνηση Σαμαρά γιατί δεν μας άρεσαν οι Πασόκοι και τελικά θα μας εκπροσωπήσει στην σύνοδο Κορυφής της Ευρώπης ένας πρώην υπουργός του Ανδρέα (ο Πρόεδρος Παπούλια) και το δεξί χέρι του Παπακωνσταντίνου (ο υπουργός Ζανιάς). Αυτοί δηλαδή που θα πήγαιναν στις συνόδους κορυφής και το 2010 και το 2011, αν αρρώσταινε ξαφνικά ο Παπανδρέου και ο οικονομικός του υπουργός. Τότε γιατί τον ζήσαμε τον μύθο των εκλογών (εις διπλούν μάλιστα)!
Γιαυτό σας λέω. Βρείτε μου ένα μύθο να στηριχτώ. Είμαι σε αδιέξοδο (ψυχολογικό πάντα).
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=16422
Theodoros Pangalos@tpangalos
Ο Γιώργος Παπανδρέου τα πήγε πολυ καλα και θα δικαιωθεί απο την ιστορία.
Ακόμα και σήμερα ο ελληνικός λαός δεν θέλει την αλήθεια, για αυτο ακούει τον Τσίπρα.
Όσοι πολιτικοί μίλησαν καθαρά δεν βγήκαν βουλευτές. Τους κλωτσησε ο ελληνικός λαός.
Τα τελευταία 10 χρόνια 3,5 % είχαμε ανάπτυξη και 3,5% δανειζόμασταν. Με αυτο το 7% δεν κάναμε καμμια επένδυση, έρευνα ή ανάπτυξη.
Δεν θελουμε να δούμε τη φάτσα μας στον καθρέφτη και να αναγνωρίσουμε τις ευθύνες μας.
Το είχε πει ο Πάγκαλος οταν ανακοίνωσε πως δεν θα ειναι υποψήφιος, στην ερώτηση "και τι θα κάνετε τώρα;".
θα μιλάω για όποιον θέλω και θα λέω ο,τι θέλω
Τα παραπάνω τα είπε στον Alpha τα μεσάνυκτα και τα βρίσκει κανεις και στον λογαριασμό του στο twitter.
Το ΠΑΣΟΚ πληρωσε και πληρωνει τις συνεπειες των πραξεων του επι 30+ χρονια.
Πληρωνει τη διψα του για εξουσια. Πληρωνει τη συμπραξη με τη διαπλοκη.
Πληρωνει που συμβιβαστηκε με τον Ελληναρα και δε προσπαθησε να πλασει σωστους ΠΟΛΙΤΕΣ.
Πληρωνει που δε τολμησε.
Πληρωνει που εθρεψε ενα τερας.
Το παραλογο ειναι που τοσοι πολλοι το ψηφιζουν ακομη.
Αφηστε επιτελους το ΠΑΣΟΚ να πεθανει.
Οτι ηταν να κανει το εκανε...
Οπως βλεπετε γραφω πολυ μετα τις εκλογες και αρκετα μετα την αναβιωση της Δεξιας και την Προθυπουργοποιηση του Σαμαρα απο τον Βενιζελο. Ο.Κ παιδες, εφυγε ο ΓΑΠ, ας τον διαγραψει και απο την κοινοβουλευτικη ομαδα, ας αλλαξει και ονομα και συμβολα. Θα δουμε τα αποτελεσματα και θα συμφωνισουμε ολοι μαζι εαν ο ΓΑΠ ητανε η καταστροφη και η αιτια. Σας υπενθυμιζω μονο οτι ολες οι αποφασεις της συγκυβερνησης για το Μνημονιο Νο,2 ειχαν την σφραγιδα του ΒΒ, το λεει και ο ιδιος, οποτε ελπιζω να μην τα φορτωσουμε και αυτα στον ΓΑΠ. Μετα απο ολα αυτα και εφ'οσον το νεο κομμα δεν θα εχει ουτε χρωμα ουτε οσμη απο το παλιο, αποδεσμευομαστε χωρις κανενα βαρος στην ψυχη και στην καρδια μας για νεες περιπετειες προς περια Μοσιαλου-Ραγκουση. Σας υπενθυμιζω μονο κατι τελευταιο. Ο αρχηγος και τα τσιρακια που σαμποταρισαν την ολη προσπαθεια, που αποκεφαλησαν τον ΓΑΠ μεθοδικα και εριξαν την κυβερνηση με την βοηθεια και της Αριστεροδεξιας ειναι γνωστα με τα μικρα τους ονοματα. Τους ψηφισαμε και τις δυο φορες απο καθηκον ιδεολογικο ακι συναισθηματισμο, ομως βλεπουμε οτι η κακη λυσσα απο το 2007 δεν περασε και καλα κρατει οποτε δεν εχουμε καμια δουλεια μαζι σας. Καλη τυχη συντροφοι οπως και αν ερθουν τα πραγματα και χωρις εμας που απο το 1974 στηριζουμε το Ιστορικο Πασοκ. Κριμα...
δε λες πάλι καλά. Αν είχατε ακόμα ΓΑΠ θα ήσασταν στο 3%. Σας έσωσε ο χοντρός.
Εχεις απόλυτο δίκιο,η αλλαγη του ΓΑΠ απο τους ΅λιγους΅ σε ανάστημα βουλευτές αποτέλεσε κοινοβουλευτικο πραξικόπημα....
Το ερώτημα που γεννιέται ειναι, τι θέλει ο Ψυχάρης τώρα με αυτο το αρθρο;
( http://www.tovima.gr/vimagazino/views/article/?aid=467140 )
Δημοσίευση σχολίου