Διαρχία, αδάπανες διαδικασίες λίγων ημερών κι εκλογή από τη βάση γιατί ο κόσμος τους ξέρει, καμία αλλαγή,
είναι οι τρεις πιο πιθανές λύσεις στο εξής πρόβλημα: Πώς θα οδηγηθεί το Πασοκ σε αλλαγή ηγεσίας χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην κυβέρνηση Παπαδήμου.
Σε αυτό το ερώτημα θα έπρεπε να απαντούν και οι τρεις αυτές εκδοχές, έτσι ώστε στο τέλος το οποίο πρέπει να έρθει πολύ σύντομα, να επιλεγεί η βέλτιστη λύση.
Ξεκινάμε από το γεγονός οτι το Πασοκ είναι ένα κόμμα με κρίση ταυτότητας. Τι είναι το Πασοκ, ποιά ιδεολογία πρεσβεύει; Είναι κεντροαριστερό; Σοσιαλιστικό; Σοσιαλφιλελεύθερο;
Η σωστή απάντηση είναι πως είναι ένα κόμμα ό,τι να ναι.
Δεκάδες ρεύματα, στελέχη με αντιδιαμετρικές απόψεις, ένα κόμμα τρια σε ένα τουλάχιστον, όπου μετά την πρόσφατη κρίση ταυτότητας, δεν υπάρχει κυρίαρχη ιδεολογία. Ένα κόμμα στο οποίο συνυπάρχει ο Παναγιωτακόπουλος, η Μιλένα και ο Ραγκούσης, είναι ένα κόμμα τραβεστί.
Όσοι ενδιαφέρονται λοιπόν για την αρχηγία του κόμματος θα έπρεπε να θέλουν να ανοίξει διάλογος για την ιδεολογία και τον προσανατολισμό του tabula rasa. Κάτι το οποίο φυσικά απαιτεί χρόνο, αφού θα έπρεπε εκτός των άλλων να καταθέσουν και πολιτική πλατφόρμα, με τη συγκρότηση της οποίας είμαι σίγουρη οτι δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν όντας Υπουργοί.
Το επιχείρημα οτι ο κόσμος ξέρει τι πρεσβεύει ο καθένας, είναι ανεδαφικό. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία τετράδα που πολλοί καλοβλέπουν. Μία τετράδα όμως που φοβάται να πει τη λέξη "φιλελευθερισμός", κρυπτόμενη πίσω από τον 4ο δρόμο προς τον Σοσιαλισμό, τη νέα Μεταπολίτευση, το pasokplus και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Μήπως η κεντροαριστερά του μέλλοντος είναι μία φιλελεύθερη κεντροαριστερά; (Απεταξάμην!)
Προσωπικά λοιπόν δεν ξέρω τι πρεσβεύει η τετράδα.
Πάμε τώρα στον Ευάγγελο Βενιζέλο, αλήθεια, ποιά η ιδεολογία του; Παρόμοια απορία έχω και για τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Στον αντίποδα η Λούκα Κατσέλη που ανακοίνωσε οτι σκέφτεται να είναι υποψήφια, έχει πιο σαφή ιδεολογία, η οποία έχει διαφανεί και μέσω των διαφοροποιήσεών της, ενώ έχει τον χρόνο να δημιουργήσει πλατφόρμα και τη δυνατότητα να ασχοληθεί με τα εσωκομματικά μη όντας Υπουργός.
Είμαι ένας από τους ανθρώπους που είναι εμφανές οτι οι διαδικασίες δεν με αφήνουν αδιάφορη. Θεωρώ το σημερινό Πασοκ πολιτικό κουφάρι. Με διαδικασίες τσακ-μπαμ, χωρίς διάλογο απλά θα συνεχίσει να υπάρχει ένα τερατούργημα εάν δεν διαλυθεί κατευθείαν. Η διάλυση του Πασοκ έτσι όπως έχει εξελιχθεί είναι κάτι το ευκταίο, αλλά όχι όσο δεν υπάρχει εναλλακτική. Μέχρι να υπάρξει αξιόλογη εναλλακτική, θα συνεχίσω να ποντάρω σε μία ριζική αναδόμησή του.
Το σενάριο των γρήγορων διαδικασιών θα μπορούσε κανείς να το προκρίνει μόνο εάν ήταν σίγουρος οτι το παιχνίδι θα παιχτεί καθαρά από όλες τις πλευρές, εάν οι υποψήφιοι είχαν έτοιμες τις πολιτικές τους πλατφόρμες και φυσικά θα έπρεπε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες... αύριο.
Μία εσωκομματική προεκλογική εκστρατεία με όλα τα θέματα ανοιχτά πριν τις Εθνικές εκλογές που θα κράταγε αρκετό καιρό, θα σήμαινε ή παραίτηση Υπουργών (πότε να προλάβουν οι αντικαταστάτες να προσαρμοστούν κλπ) και πολλά άλλα όπως πλήρη απαξίωση της διετίας Παπανδρέου σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν κάποιοι λαϊκό έρισμα, σύγκρουση μεταξύ Υπουργών, πόλωση, τεταμένο κλίμα. Νομίζω δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να δει τι θα σήμαιναν όλα αυτά.
Δυο είναι τα σενάρια που θα χαρακτήριζα καλύτερες λύσεις στο πρόβλημα: Ή διαρχία ή καμία αλλαγή στο Πασοκ πριν τις εκλογές.
Το δεύτερο είμαι βέβαιη οτι δεν υπάρχει περίπτωση να το δεχτεί κανείς, αν και η υπόσχεση της Τόνιας Αντωνίου οτι στελέχη (όπως η ίδια;) θα το σκεφτούν σοβαρά να είναι υποψήφιοι αν παραμείνει αρχηγός ο Παπανδρέου, είναι μία μη αναμενόμενη δήλωση-δώρο.
Ως προς τη διαρχία, κάποιοι λένε οτι ο Παπανδρέου ψάχνει για τρελό, για να παραμείνει αρχηγός έτσι ώστε να ξαναείναι Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, σενάριο που έχει ήδη καταχωρηθεί στις κλασσικές αστειότητες μετά την "αποκάλυψη" οτι δε χρειάζεται κάποιος να είναι εν ενεργεία Πρόεδρος κόμματος για να διεκδικήσει την Προεδρία της.
Νομίζω πάντως οτι αν περάσει η πρόταση για διαρχία, όποιος αναλάβει επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και υποψήφιος Πρωθυπουργός, δεν θα πρέπει να είναι και διεκδικητής της αρχηγίας στις κανονικές διαδικασίες. Δεν είναι ακριβώς πολιτική αυτοκτονία. Είναι θα έλεγα υπεύθυνη στάση που εκτονώνει την κατάσταση και σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να βγει και σε καλό, αφού θα είχε χαρακτηριστικά πολιτικής αυτοθυσίας.
Oh well αφού δεν τους αρέσει και δεν θέλουν ήπιες μεταβάσεις, ας βγάλουν τα μάτια τους. Έχει καταντήσει βαρετό το θέμα. Πειρατές ρε!
ΥΓ: Για να προλάβω τυχόν σχόλια ή σκέψεις του τύπου: Δεν πρότεινε τη διαρχία για το καλό της χώρας, τον νοιάζει η καρέκλα. Δεν κρίνω την συλλογιστική πορεία όποιου το σκέφτηκε, κρίνω την πρόταση καταλήγοντας σε αυτή μέσω δικών μου συμπερασμάτων, όπως και με το δημοψήφισμα.
είναι οι τρεις πιο πιθανές λύσεις στο εξής πρόβλημα: Πώς θα οδηγηθεί το Πασοκ σε αλλαγή ηγεσίας χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην κυβέρνηση Παπαδήμου.
Σε αυτό το ερώτημα θα έπρεπε να απαντούν και οι τρεις αυτές εκδοχές, έτσι ώστε στο τέλος το οποίο πρέπει να έρθει πολύ σύντομα, να επιλεγεί η βέλτιστη λύση.
Ξεκινάμε από το γεγονός οτι το Πασοκ είναι ένα κόμμα με κρίση ταυτότητας. Τι είναι το Πασοκ, ποιά ιδεολογία πρεσβεύει; Είναι κεντροαριστερό; Σοσιαλιστικό; Σοσιαλφιλελεύθερο;
Η σωστή απάντηση είναι πως είναι ένα κόμμα ό,τι να ναι.
Δεκάδες ρεύματα, στελέχη με αντιδιαμετρικές απόψεις, ένα κόμμα τρια σε ένα τουλάχιστον, όπου μετά την πρόσφατη κρίση ταυτότητας, δεν υπάρχει κυρίαρχη ιδεολογία. Ένα κόμμα στο οποίο συνυπάρχει ο Παναγιωτακόπουλος, η Μιλένα και ο Ραγκούσης, είναι ένα κόμμα τραβεστί.
Όσοι ενδιαφέρονται λοιπόν για την αρχηγία του κόμματος θα έπρεπε να θέλουν να ανοίξει διάλογος για την ιδεολογία και τον προσανατολισμό του tabula rasa. Κάτι το οποίο φυσικά απαιτεί χρόνο, αφού θα έπρεπε εκτός των άλλων να καταθέσουν και πολιτική πλατφόρμα, με τη συγκρότηση της οποίας είμαι σίγουρη οτι δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν όντας Υπουργοί.
Το επιχείρημα οτι ο κόσμος ξέρει τι πρεσβεύει ο καθένας, είναι ανεδαφικό. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία τετράδα που πολλοί καλοβλέπουν. Μία τετράδα όμως που φοβάται να πει τη λέξη "φιλελευθερισμός", κρυπτόμενη πίσω από τον 4ο δρόμο προς τον Σοσιαλισμό, τη νέα Μεταπολίτευση, το pasokplus και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Μήπως η κεντροαριστερά του μέλλοντος είναι μία φιλελεύθερη κεντροαριστερά; (Απεταξάμην!)
Προσωπικά λοιπόν δεν ξέρω τι πρεσβεύει η τετράδα.
Πάμε τώρα στον Ευάγγελο Βενιζέλο, αλήθεια, ποιά η ιδεολογία του; Παρόμοια απορία έχω και για τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Στον αντίποδα η Λούκα Κατσέλη που ανακοίνωσε οτι σκέφτεται να είναι υποψήφια, έχει πιο σαφή ιδεολογία, η οποία έχει διαφανεί και μέσω των διαφοροποιήσεών της, ενώ έχει τον χρόνο να δημιουργήσει πλατφόρμα και τη δυνατότητα να ασχοληθεί με τα εσωκομματικά μη όντας Υπουργός.
Είμαι ένας από τους ανθρώπους που είναι εμφανές οτι οι διαδικασίες δεν με αφήνουν αδιάφορη. Θεωρώ το σημερινό Πασοκ πολιτικό κουφάρι. Με διαδικασίες τσακ-μπαμ, χωρίς διάλογο απλά θα συνεχίσει να υπάρχει ένα τερατούργημα εάν δεν διαλυθεί κατευθείαν. Η διάλυση του Πασοκ έτσι όπως έχει εξελιχθεί είναι κάτι το ευκταίο, αλλά όχι όσο δεν υπάρχει εναλλακτική. Μέχρι να υπάρξει αξιόλογη εναλλακτική, θα συνεχίσω να ποντάρω σε μία ριζική αναδόμησή του.
Το σενάριο των γρήγορων διαδικασιών θα μπορούσε κανείς να το προκρίνει μόνο εάν ήταν σίγουρος οτι το παιχνίδι θα παιχτεί καθαρά από όλες τις πλευρές, εάν οι υποψήφιοι είχαν έτοιμες τις πολιτικές τους πλατφόρμες και φυσικά θα έπρεπε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες... αύριο.
Μία εσωκομματική προεκλογική εκστρατεία με όλα τα θέματα ανοιχτά πριν τις Εθνικές εκλογές που θα κράταγε αρκετό καιρό, θα σήμαινε ή παραίτηση Υπουργών (πότε να προλάβουν οι αντικαταστάτες να προσαρμοστούν κλπ) και πολλά άλλα όπως πλήρη απαξίωση της διετίας Παπανδρέου σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν κάποιοι λαϊκό έρισμα, σύγκρουση μεταξύ Υπουργών, πόλωση, τεταμένο κλίμα. Νομίζω δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να δει τι θα σήμαιναν όλα αυτά.
Δυο είναι τα σενάρια που θα χαρακτήριζα καλύτερες λύσεις στο πρόβλημα: Ή διαρχία ή καμία αλλαγή στο Πασοκ πριν τις εκλογές.
Το δεύτερο είμαι βέβαιη οτι δεν υπάρχει περίπτωση να το δεχτεί κανείς, αν και η υπόσχεση της Τόνιας Αντωνίου οτι στελέχη (όπως η ίδια;) θα το σκεφτούν σοβαρά να είναι υποψήφιοι αν παραμείνει αρχηγός ο Παπανδρέου, είναι μία μη αναμενόμενη δήλωση-δώρο.
Ως προς τη διαρχία, κάποιοι λένε οτι ο Παπανδρέου ψάχνει για τρελό, για να παραμείνει αρχηγός έτσι ώστε να ξαναείναι Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, σενάριο που έχει ήδη καταχωρηθεί στις κλασσικές αστειότητες μετά την "αποκάλυψη" οτι δε χρειάζεται κάποιος να είναι εν ενεργεία Πρόεδρος κόμματος για να διεκδικήσει την Προεδρία της.
Νομίζω πάντως οτι αν περάσει η πρόταση για διαρχία, όποιος αναλάβει επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και υποψήφιος Πρωθυπουργός, δεν θα πρέπει να είναι και διεκδικητής της αρχηγίας στις κανονικές διαδικασίες. Δεν είναι ακριβώς πολιτική αυτοκτονία. Είναι θα έλεγα υπεύθυνη στάση που εκτονώνει την κατάσταση και σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να βγει και σε καλό, αφού θα είχε χαρακτηριστικά πολιτικής αυτοθυσίας.
Oh well αφού δεν τους αρέσει και δεν θέλουν ήπιες μεταβάσεις, ας βγάλουν τα μάτια τους. Έχει καταντήσει βαρετό το θέμα. Πειρατές ρε!
ΥΓ: Για να προλάβω τυχόν σχόλια ή σκέψεις του τύπου: Δεν πρότεινε τη διαρχία για το καλό της χώρας, τον νοιάζει η καρέκλα. Δεν κρίνω την συλλογιστική πορεία όποιου το σκέφτηκε, κρίνω την πρόταση καταλήγοντας σε αυτή μέσω δικών μου συμπερασμάτων, όπως και με το δημοψήφισμα.
Θα χαρώ πολύ να είναι υποψήφια για Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ η Λούκα. Είναι ότι καλύτερο έχει προταθεί μέχρι στιγμής και νομίζω ότι είναι αυτή που θα στηρίξει ο ΓΑΠ, οπότε είναι πολύ πιθανό να γίνει Πρόεδρος. Για εμενα μετά τον Παπανδρέου το ΠΑΣΟΚ και η πολιτική έχουν πεθάνει, οι μόνοι που θα μπορούσαν να το αναστησουν είναι η Λούκα, ο Ραγκουσης ή ο Μοσιαλος και από τη ΝΔ η Μαριέττα. Υποψηφιότητες σαν το Βενιζέλο, το Χρυσοχοϊδη, το Λοβέρδο με κάνουν να ανατρίχιαζω. Τέλος βλέπει κανείς τη διαφορά ήθους όταν η Λούκα λέει πως θα είναι υποψήφια αν προταθεί από τη βάση. Πάντως τη θεωρώ πιο αποφασιστική από το ΓΑΠ, γι αυτο αν γινει πρόεδρος πρέπει να καθαρίσει το κόμμα από Μίλενες, Τονιες, Σαλαγιαννηδες, Σουλες, Βασω
ΑπάντησηΔιαγραφήαγαπητή τσούγδω συμφωνώ απόλυτα με την ανάρτησή σου. θεωρώ, ωστόσο, ότι η λύση είναι η δημιουργία νέου κόμματος στο χώρο της πολιτικά φιλελεύθερης και εν τέλει αριστερής με σύγχρονους όρους σοσιαλδημοκρατίας. όλα τα υπόλοιπα δεν πρόκειται να δουλέψουν γιατί οι δελφίνοι του πασοκ είναι απλώς πολιτικοί αλήτες. έχω ξαναγράψει αυτό το χαρακτηρισμό και με επέπληξες στο παρελθόν. ελπίζω να μην το κάνεις και τώρα που η πραγματικότητα βοά. την αποστολή δε αυτή μόνο ένας άνθρωπος μπορεί να τη φέρει σε πέρας και αυτός είναι ο γαπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήγιωργακικός
@Ανώνυμος 1:49
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αλήθεια είναι οτι η Λούκα δεν είναι ακριβώς αυτό που με εκφράζει ιδεολογικά, αλλά σε άλλους τομείς υπερτερεί κατά πολύ των υπολοίπων. Νομίζω είναι λίγο υπερβολικό αυτό που λέτε, η φιλοσοφία δηλαδή: "μετά τον Παπανδρέου το χάος, μετά τον Παπανδρέου το τίποτα".
Πάντως είναι λάθος να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι τη Βάσω με τους άλλους που παραθέσατε.
@ Γιωργακικός
Θεωρώ απαράδεκτο τον όρο "πολιτικός αλήτης". Δεν είναι όλοι οι αποκαλούμενοι "δελφίνοι" το ίδιο και δεν είναι σωστό να τους παίρνει όλους η μπάλα. Δεν υπάρχει μόνο ο ΓΑΠ στη χώρα αυτή.
Δε θεωρώ ότι η Λούκα ανήκει στο Βαθύ ΠΑΣΟΚ όπως πολλοί την κατηγορούν αλλά ότι είναι υπέρ ενός Σοσιαλοδημοκρατικου μοντέλου αυτό δηλαδή που πρέσβευε και ο ΓΑΠ Αυτό που εννοώ ότι είναι ελάχιστα τα σοβαρά στελέχη που μπορούν να ηγηθούν του ΠΑΣΟΚ , στη μετά ΓΑΠ εποχή, εννοώντας όχι το ΠΑΣΟΚ να κερδίσει τις εκλογές αλλά να κυβερνήσει σοβαρά
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος 3:30
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα με την Κατσέλη είναι οτι εάν πάει να εφαρμόσει πιο φιλελεύθερες πολιτικές θα είναι με το στανιό. Ο καθένας πετάει ένα "Βαθύ Πασοκ" και τελείωσε. Η καλύτερη απάντηση μία ματιά στο βιογραφικό της.
δηλαδή ποιοί δεν είναι αλήτες; ο βενιζέλος, ο χρυσοχοίδης, ο λοβέρδος;
ΑπάντησηΔιαγραφήόσο για τη λούκα δεν θεωρώ ότι μπορεί να εκφράσει τις σημερινές ανάγκες.
τέλος, για τον γαπ δεν είπα ότι υπάρχει μόνο αυτός στη χώρα, αν και σαν το γαπ δε νομίζω ότι υπάρχει άλλος. αυτό που λέω είναι ότι μόνο ο γαπ μπορεί να δημιουργήσει νέο κόμμα. και ξέρεις κάτι, δεν χρειάζεται ο γιώργος να είναι και ο αρχηγός του νέου κόμματος. αρκεί που θα κάνει την αρχή διαλύοντας το μαγαζί που λέγεται πασοκ και θα δώσει στο νέο κόμμα την "ατζέντα γιωργάκη" που είναι ότι πιο προοδευτικό μπορεί κανείς σήμερα να υποστηρίξει. αρχηγός σ` ένα τέτοιο κόμμα θα μπορούσε λ.χ. να είναι ο ραγκούσης. αρκεί να κόψει τις κακές παρέες...
Τσούγδω, ευτυχώς που μεσα σ΄αυτο το πολιτικό μπάχαλο μπορείς και εκφράζεις μια άποψη με ψυχραιμία και με καθαρό μυαλό.Ειναι αλήθεια οτι αυτο που πρέπει να κάνει ή να γίνει στο ΠΑΣΟΚ σήμερα σε σχέση πάντα με αυτο που ειναι καλύτερο για τη χώρα, αποτελεί εναν γρίφο.Είναι επίσης αλήθεια πως στην πρόταση Παπανδρέου για ένα ειδος διαρχίας που πρότεινε δεν κατάλαβα ποια είναι η αντιπρόταση η οποία δε θα θέσει σε κίνδυνο την πορεία της κυβέρνησης Παπαδήμου.Με την ανάρτησή σου κανεις μια προσπάθεια να απαντήσεις σε αυτό και με βρίσκεις σύμφωνο σε γενικές γραμμες.Μια παρατήρηση αν μου επιτρέπεις.Πολύ άνετα θα μπορούσε ο υποψήφιος πρωθυπουργός να είναι και υποψήφιος μελλοντικός πρόεδρος.Γιατί να μην το κάνει; Γιατί θεωρούμε πολιτική αυτοθυσία οποιον ηγηθει προεκλογικά; Αν ειναι ξεκάθαρο το πλαίσιο που θα κινηθεί είναι απλό.Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις το έργο ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΜΕ της τελευταίας διετίας.Συμφωνία όλων των υποψηφίων για αυτό.Κάνοντας βέβαια και αυτοκριτική διότι στις οριακές συνθήκες που λειτουργησε αυτη η κυβέρνηση αποκλείεται να μην έγιναν λάθη.Αλλα στηρίζουμε ολα οσα θετικά έγιναν και γιατι θα φανεί στο μέλλον η ωφελιμότητα τους αλλα και γιατι τις ΣΤΗΡΙΖΑΜΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ολοι στα υπουργικα.Γιατι ενα τοσο απλό για μένα θέμα δεν το κάνουν.Αφου αυτη ειναι η αλήθεια.Οποιος σήμερα προσπαθεί να κερδίσει στη μάχη για την ηγεσία απαξιώνοντας τα δυο χρόνια διακυβέρνησης όντας μάλιστα και σε καιριες κυβερνητικές θέσεις κατα κάποιο τρόπο μας "δουλεύει" και μας υποτιμά .Αρα αν λοιπόν επέλθει ενα ειδος πολιτικής συμφωνίας για αυτό που σου ανεφερα κανένα πρόβλημα δεν θα έχει αυτός που θα ηγηθεί.Και σε οτι αφορα το τι πρεσβεύει ο καθένας και το ποια ιδεολογική πλατφόρμα θα κατεβάσει μπορει αυτό να γίνει στο συνέδριο και να κριθεί απο τη βάση.Πως ρε Τσούγδω πιστεύουν οι δελφίνοι οτι αν τα ρίξουν ολα στον ΓΑΠ ούτε γάτα ούτε ζημιά ειλικρινά ειναι κάτι που δεν το καταλαβαίνω.Οσο κι αν κατι τέτοιο θα έχει την συμπαράσταση των ΜΜΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Κορυφαίο αυτό με την Τονια που έγραψες.Ειναι το πρώτο που σκέφτηκα κι εγώ μόλις διαβασα οτι είπε αυτά που είπε στο Πολιτικό Συμβούλιο.
Το θέμα δεν είναι να εφαρμοστούν φιλελεύθερες πολιτικές, αλλά αποτελεσματικές. Δε νομίζω πάντως ότι οι άλλοι πρωτοκλασάτοι δελφινοι είναι διατεθειμένοι να εφαρμόσουν φιλελεύθερες πολιτικές . Εκτός αν θεωρείται φιλελεύθερη πολιτική το κατα Λοβέρδο άνοιγμα των φαρμακείων
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος 5:16
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ δεν λέτε λάθος πράγματα χρησιμοποιείτε λάθος εκφράσεις και αδικείτε τα σχόλιά σας. "Πολιτικοί αλήτες", "ατζέντα Γιωργάκη". Το λέω με όλη την καλή διάθεση, γιατί θα μπορούσα και να συμφωνήσω με τη γενική ιδέα των όσων λέτε.
@ Ανώνυμος 5:22
Είναι δύσκολο και είναι γρίφος. Αλλά δεν μπορούμε να λέμε σε οτιδήποτε όχι. Κάθε πρόταση έχει τα αρνητικά και τα θετικά της. Για εμένα το κομβικό είναι να μη δημιουργηθούν ενδοκυβερνητικά προβλήματα και όλοι οι Υπουργοί να εργάζονται απρόσκοπτα. Δεν υπάρχει η τέλεια λύση. Ψάχνοντας τη ρίζα του προβλήματος φτάνουμε στο ... 2004, δεν έχει νόημα να λέμε ας έφευγε, ας έκανε ας έρανε. Θα πει και ο άλλος, ας μη τον έριχναν. Το τώρα και το μετά πρέπει να μας απασχολεί.
@ Ανώνυμος 5:32
Συμφωνώ, αλλά γράφω κι εγώ τον πόνο μου!
(Αφού δεν γράφετε με όνομα, τουλάχιστον να μου λέτε και ποιοί ανώνυμοι είστε αν κάνετε 2ο σχόλιο
σωστός ο 5:22. μόνο που εγώ δε βλέπω κανένα να έχει διάθεση υπεράσπισης της διετίας. οπότε τόμπολα. μόνη λύση η διάλυση του πασοκ, εκτός αν μας εκπλήξει ο ραγκούσης...
ΑπάντησηΔιαγραφήαν ρε τσούγδω σε πειράζουν τα μη πολιτικώς ορθά σχόλια πάω πάσο. εγώ πάντως έτσι εκφράζομαι. είμαι με το γιωργάκη, θέλω να συνεχιστεί η ατζέντα και οι πολιτικές που αυτός ξεκίνησε και δε γουστάρω μία συμπεριφορές υπονόμευσης (βλ. βενιζελικό στρατόπεδο) ή ξεδιάντροπου πολιτικού καιροσκοπισμού (βλ. ιδίως χρυσοχοίδης και λιγότερο λοβέρδος). αυτές τις συμπεριφορές εγώ τις χαρακτηρίζω αλήτικες. και νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός μου είναι επιεικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταλαβαίνω την ευαισθησία σου, αλλά με αυτούς νομίζω ότι ήρθε η ώρα να μιλήσουμε όπως καταλαβαίνουν. και να σαι σίγουρη ότι από ευγένειες δεν καταλαβαίνουν
τι έγινε ρε παιδιά αφηνουμε σιγα σιγα τα σχόλια στον Παραπολιτικό και μαζευόμαστε εδώ...και... Τσούγδω σε προλαβαίνω γιατι ξερω τι θα πεις ....δεν ειναι μονο οτι διαφωνουμε με τις απόψεις του, που στο κατω κατω δεν ειναι και κακο...ειναι οτι πλεον βγαζει εμπάθεια ....εκει που μεχρι τώρα στηριζε και μαλιστα στηριζε εποικοδομητικα....πολλα επιχειρηματα του αυτη τη δυσκολη περίοδο ηταν χρησιμα....ηταν αυτη η αποτομη αλαγη στασης που ενοχλησε, τουλαχιστον εμενα....
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος 7:43
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι το τελευταίο σχόλιο που δημοσιεύω και είναι κριτική στην Παραπολιτική. Είπαμε δεν κόβω σχόλια αλλά έλεος. Αυτό που κάνετε δεν είναι σωστό. Δεν είναι ο καθένας υποχρεωμένος να εξηγεί γιατί αλλάζει στάση. Κι εγώ μπορεί αύριο να αλλάξω γνώμη να μου τη δώσει και να αρχίσω να στηρίζω τη Ντόρα. Δηλαδή θα πρέπει να απολογηθώ; Νομίζω τα έχετε καταλάβει λίγο λάθος τα πράγματα. Οι blogger την άποψή τους λένε, δεν παίρνουν γραμμή από κανέναν, τουλάχιστον blogger όπως η Παραπολιτική κι εγώ. Αν θέλετε το πιστεύετε.
άλλο να στηρίξεις τη ντόρα, άλλο να στηρίξεις το σαμαρά, άλλο τον τσίπρα κι άλλο να φτύνεις εκεί που έγλυφες. και αυτό συμβαίνει με την παραπολιτική. και συγνώμη, άλλο μπλόγκερ κι άλλο η παραπολιτική. επειδή σε αυτό το χωριό γνωριζόμαστε
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό που κι ως που κάποιος που έχει δημόσιο λόγο δεν είναι υποχρεωμένος να εξηγεί την αλλαγή στάσης του. έτσι λέει καθένας ό,τι του κατέβει, όποτε του κατέβει κι αν πας να του κάνεις και κριτική σου πετάει ένα "δικαίωμά μου" και καθάρισε. ε, λοιπόν και δικό μου δικαίωμα να λέω τη γνώμη μου για την παραπολιτική. αν τώρα εσύ κόβεις τα σχόλιά μου δικαίωμά σου. αλλά και δικό μου δικαίωμα να λέω ότι αυτό που κάνεις είναι λάθος και αποδομείς τη σχέση εμπιστοσύνης με τους αναγνώστες σου και αυτούς που μπαίνουν στον κόπο να διαλεχθούν μαζί σου. αυτά αγαπητή μου τσούγδω με εκτίμηση σε σένα και με περιφρόνηση στην παραπολιτική
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος 8:36
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρω καλύτερα. Θέλω να γίνει σεβαστή η παράκλησή μου.
@ανωνυμος 5:22 και ανώνυμος 7:43.....απο μενα σεβαστη η παράκληση σου να μην το συνεχίσουμε...όμως να! ξερεις τι σκεφτομαι.....λες ξερω τι σας λέω.....αυτο το εσυ να ξερεις και εμεις οι υπολοιποι που σχολιαζουμε εδω κι εκει στα blogs να μην ξερουμε είναι κατι που μου αφηνει ενα κενό και μπορω και εγω και οι υπόλοιποι σχολιαστες να υποθέσουμε οτι θέλουμε για τον καθένα σας...Σέβομαι απόλυτα την ανωνυμία των bloggers.αλλα δε σου κρύβω θα ηθελα να γνωρίζω εστω ενα μικρο βιογραφικό του καθενός σας.Τι κανετε δηλαδη στη ζωή σας.Πως ζειτε;Δεν ξερω αν γίνεται λεω απλώς τι θα ήθελα κυρίως για να μην αδικώ κάποιον με τα σχόλια μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μου πεις κι εσυ ανώνυμα γράφεις...Ναι ετσι ειναι.
Εγω λοιπόν που σχολίαζω αρκετές φορές και εδώ και σε άλλα blog εργάζομαι στον ιδιωτικο τομέα και παίρνω 750 Ευρώ το μήνα.Παντρεμένος με ενα παιδί και με τη σύζυγο άνεργη τον τελευταίο χρόνο.Δεν κλαίγομαι γνωρίζω οτι υπάρχουν καλύτερα απ΄αυτο, σήμερα στην κρίση που ζούμε, αλλα και πολύ χειρότερα, με οικογένειες με μόνο άνεργους.Πάντα με ενδιέφερε οχι μονο πως ζω εγω και η οικογένεια μου(αλλωστε και προ κρίσης συμμαζεμενα ζουσα,το ιδιο κανω και τωρα)αλλα πως ζουν οι άνθρωποι γύρω μου.Αλιμονο αν ειχα εγω τα πάντα και οι γυρω μου δεν ειχαν τιποτα και ήταν δυστυχισμενοι.Με βάση πάντα αυτό σχολίαζα και πίστεψα στο όραμα του ΓΑΠ.Και γμτ εξακολουθώ να το πιστεύω ακόμη.Με λυπεί το γεγονός οτι, οχι ενας αλανθαστος, αλλα ενας οραματιστής πολιτικος βγαίνει απο το καδρο της επόμενης μέρας για την Ελλάδα.Η ζωη προχωράει βέβαια και δεν πρέπει να μενουμε αμέτοχοι στις εξελίξεις.Αλλα αυτο το όραμα δε μου το έχει εμπνεύσει ακομη κανένας άλλος.Και για να κλεισω επανερχόμενος στο αρχικό σχόλιο...αν καμμια φορά "ξεφεύγουμε " και ξεπερνάμε τα όρια έχει να κάνει με την αγωνία μου(-μας-, αν μπορώ να μιλήσω και εκ μερους άλλων)για το αύριο της χώρας.
@ Ανώνυμος 10:10
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εμένα με λυπεί που οδηγούν τον ΓΑΠ στην έξοδο.
Τώρα ως προς τα άλλα, είναι φυσιολογικός ο προβληματισμός σας, θα σας πρότεινα να αρκεστείτε στο "τι λέει και όχι ποιός το λέει".
Τώρα βιογραφικό θα μου επιτρέψετε να μη παραθέσω :)
Πριν με κράξει το σύμπαν, διευκρινίζω ότι η παρατήρηση δεν είναι αξιολογική: Η τελευταία φορά που κάποια τάση στο ΠΑΣΟΚ εξέφρασε μια ιδεολογική πλατφόρμα -καλή ή κακή δεν έχει σημασία, συμπαγή πάντως ναι- ήταν οι εκσυγχρονιστές του Σημίτη. Ο Γιώργος Παπανδρέου, αναλαμβάνοντας την ηγεσία, είχε επανειλημμένα εκφράσει με αρκετή σαφήνεια τη δική του ιδεολογική θέση, αρκετά κεντρώα και φιλελεύθερη κατ' εμέ, δυστυχώς όμως ο κόσμος στον οποίο εν πολλοίς στηρίχτηκε δε συμμεριζόταν ακριβώς το ιδεολογικό στίγμα του αλλά αισθανόταν μια έντονη συμπάθεια στο πρόσωπό του και είχε στηρίξει πάνω του ισχυρές προσδοκίες. Εννοείται βέβαια ότι υπήρξε ένας στενός πυρήνας συνεργατων (Μόσιαλος, Ραγκούσης, Παπακωνσταντίνου, ακόμα και η Διαμαντοπούλου από τους πιο έξω) οι οποίοι ιδεολογικοπολιτικά βρίσκονταν αρκετά κοντά στον ΓΑΠ. Δε θα έλεγα το ίδιο για την Κατσέλη. Αυτή, αν και έντιμη και συνεπής ως προς τη στάση της, δε βρίσκεται ιδεολογικά αλλά μόνο "ψυχικά", συναισθηματικά, κοντά στον Παπανδρέου. Για το Βενιζέλο η θέση μου είναι ότι πρόκειται για λαϊκιστή που έχει περιμαζέψει ένα μάτσο κοινούς κομματάρχες, για το Χρυσοχοΐδη ότι μια χαρά είναι για ειδικές αποστολές σε υπουργεία αλλά η όλη του προσέγγιση στο ζήτημα "ηγεσία" είναι καιροσκοπική, αναχρονιστική και επιφανειακή, όσο για το Λοβέρδο, λόγω της περίφημης ομάδας των τεσσάρων, εμφανίζει ένα προφίλ που, αν και κατ' εμέ δεν είναι πειστικό, είναι πάντως λίγο πιο ελκυστικό από των Βενιζέλου-Χρυσοχοΐδη. Η διαχρονική του πορεία πάντως δεν παραπέμπει σε κάποιου είδους ιδεολογική σαφήνεια. Με δυο λόγια, αυτή τη στιγμή το ΠΑΣΟΚ σπαράσσεται σε μεγάλο βαθμό από προσωπικές στρατηγικές. Απόδειξη η αλλοπρόσαλλη θέση υποψηφίων οι οποίοι, αν και πρώην υποστηρικτές του Μνημονίου, μας βγαίνουν πλέον αγανακτισμένοι και αντιμνημονιακοί. Απ' όλο αυτό το χάλι όντως η Λούκα φαίνεται πιο ξεκάθαρη, για μένα όμως όχι πιο παπανδρεϊκή, αφού δεν υπάρχει ιδεολογική συνάφεια. Οι τέσσερις, αν ήταν τρεις (έξω ο Λοβέρδος), θα είχαν σίγουρα σαφέστερο στίγμα ως το πιο κεντρώο, φιλελεύθερο ΠΑΣΟΚ. Από κει και πέρα το χάος. Και όντως, Τσούγδω, έχεις δίκιο, κουφάρι είναι το ΠΑΣΟΚ και μακάρι να διαλυθεί, μπας και δούμε, έστω και από αντίπερα όχθες, ένα κάποιο φως αληθινό ο καθένας. Χωρίς ήρωες και προδότες, χωρίς καλούς και κακούς, χωρίς μαύρα και άσπρα. Συνυπήρξαμε χρόνια ως αλλιώτικοι, καταλήξαμε ασύμπτωτοι. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από μας τους απλούς ψηφοφόρους δεν έχουμε δόλιες προθέσεις ή δεύτερες σκέψεις. Απλώς βλέπουμε αλλού ο καθένας τη λύση. Ας σεβαστούμε λοιπόν ο ένας τον άλλο όπως μας αξίζει, κι ας πάψει όλο αυτό το όργιο ύβρεων και αλληλοκατηγοριών που βλέπω να εκτοξεύουμε ο ένας στον άλλο αυτές τις μέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος 2:13
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω εντυπωσιαστεί γιατί παρ' οτι λέτε οτι θα σας κράξει το σύμπαν συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
Οι απόψεις του ΓΑΠ είναι φιλελεύθερες και θεωρώ οτι ιδεολογικά βρίσκεται σαφώς πιο κοντά σε Μόσιαλο, Ραγκούση, Διαμαντοπούλου. Εν ολίγοις συμφωνώ και με την παρατήρησή σας για τον Λοβέρδο, είναι αρκετά λαϊκιστής για να ανήκει σε αυτό το team.
Όσο για την Κατσέλη δεν λέει κανείς οτι είναι φιλελεύθερη, αλλά είναι πάντα σαφής, τεκμηριώνει, εμφανίζεται συνεπής, αρετές σπάνιες στην πολιτική σκηνή της κωλοτούμπας.
Καλό θα ήταν η διάδοχη κατάσταση στον χώρο του κέντρου να είχε ήδη σχηματιστεί, έτσι ώστε να μη μείνει κενό για καιρό, επιτρέποντας party συντηρητικών δυνάμεων, μέχρι τότε θα ασχολούμαστε με το τι γίνεται στο Πασοκ.