25 Αυγούστου 2010

Η Βάση του 10

Κατά πολλούς το μόνο σωστό μέτρο της Νέας Δημοκρατίας τα 6 χρόνια που κυβέρνησε τον τόπο, η βάση του 10, καταργήθηκε από την τωρινή κυβέρνηση και σήμερα όλοι μπορούμε να απολαύσουμε τα πρώτα αποτελέσματα, της ψηφοθηρικής αυτής πολιτικής που επέλεξε να ακολουθήσει το ΠΑΣΟΚ.
Οι Πανελλήνιες εξετάσεις ως γνωστόν προσφέρονται για πολιτικά παιχνιδάκια.

Ας ρίξουμε μία ματιά στις βάσεις κάποιων σχολών...

ΤΕΙ

ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
Βάση: 4227 | Πρώτος σε βαθμολογία εισακτέος: 8034 | Θέσεις: 191| Επιτυχόντες: 191

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ TEI ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ)
Βάση:1814
ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ)
Βάση:1568| Πρώτος εισακτέος:8432
ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ)
Βάση:1374
ΓΕΩΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ)
Βάση:828
ΕΜΠΟΡ. ΚΑΙ ΠΟΙΟΤ. ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΓΡΟΤ. ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔ.(ΦΛΩΡΙΝΑ)
Βάση: 1000
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ  TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ)
Βάση: 975

Και πάμε στα ΑΕΙ...
ΓAΛΛΙΚΗΣ  ΓΛΩΣΣAΣ  KAI  ΦIΛOΛOΓIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 
Βάση:6769 (υπάρχει και ειδικό μάθημα)
ITAΛΙΚΗΣ  ΓΛΩΣΣAΣ  KAI  ΦIΛOΛOΓIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Βάση: 7722
ΞENΩN ΓΛΩΣΣ. METAΦP & ΔIEPM.ΙΟΝΙΟ-ΕΙΔ. ΙΣΠΑΝ.ΓΛΩΣΣ.ΚΑΙ ΠΟΛΙΤ.(ΚΕΡΚΥΡΑ)
Βάση:6265 | Πρώτος:20281
ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Βάση: 8295
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Βάση:5339

Νομίζω η όποια περιγραφή είναι περιττή. Είναι εκκωφαντικά αυταπόδεικτο πως η κατάργηση της βάσης του 10, ήταν μία μεγάλη πατάτα που επιτρέπει σε υποψηφίους που το μόνο που έκαναν, ήταν να κυκλώνουν στην τύχη τα multiple choice, να μπούνε σε πανεπιστημιακά ιδρύματα. Υπάρχουν μάλιστα σχολές που μέχρι και ο πρώτος εισακτέος έχει βαθμό κάτω από τη βάση. Φυσικά αυτές οι σχολές όσο ίσχυε η βάση του 10 ήταν άδειες, οι ιδιοκτήτες γκαρσονιερών είχαν πρόβλημα, οι ιδιοκτήτες καφετεριών το ίδιο κ.ο.κ.
Είναι κρίμα που επανήλθε αυτή η ξεφτίλα, ειδικά για τα παιδιά που λιώνουν στο διάβασμα για να περάσουν κάπου.
Σε μερικά χρόνια αυτοί οι απόφοιτοι των απίθανων σχολών που υπάρχουν, θα βγαίνουν και θα κουνάνε στις τηλεοράσεις τις πτυχιάρες τους και θα λένε εγώ έφτυσα αίμα για το πτυχίο και το κακό κράτος δε με διορίζει, θα φύγω και θα πάω στο εξωτερικό να αναζητήσω την τύχη μου κτλ κτλ.
Ας κάνω όμως και ένα σχόλιο για τις σχολές υψηλής ζήτησης που οι βάσεις τους έχουν φτάσει στον Θεό και πολλοί αναρωτιούνται που θα φτάσουν πια. Οι βάσεις των σχολών, είναι συνάρτηση των θεμάτων που μπαίνουν και αν κάποιοι προσπαθούν να βάζουν μετρίας δυσκολίας θέματα για να μην υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι με βαθμούς κάτω από τη βάση, το αποτέλεσμα στις σχολές υψηλής ζήτησης είναι οι βάσεις να βρίσκονται εξωφρενικά ψηλά και η επιτυχία ή αποτυχία των υποψηφίων να κρίνεται κυρίως από τα μη αντικειμενικής βαθμολόγησης μαθήματα όπως η Έκθεση.
Είμαστε άξιοι της μοίρας μας τελικά.

8 σχόλια:

alla logia είπε...

Συμφωνώ Μαζί σου. Έλα αν θέλεις στο sxedonola να δεις και τη δική μου ανάρτηση για το θέμα. Αν και έχω παιδί στην γ΄λυκείου φέτος και θα με βόλευε, δε θέλω να περάσει με τέτοια βαθμολογία. Δεν ξέρω ποιος κοροϊδεύει ποιον με τέτοιο επίπεδο σπουδών!

ΦΟΡΑΔΑ ΣΤ΄ ΑΛΩΝΙ είπε...

Ήρθα κι εγώ να ...διαφωνήσω. :))))

Δεν πιστεύω πως αλλάζει το παραμικρό είτε με ή χωρίς την βάση του 10, όταν οι συνθήκες σπουδών και η πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης, είτε μπήκες με 8 σ΄ένα τει είτε με 18 στο πολυτεχνείο, είναι περίπου ίδιες.

Εκτός κι αν πιστεύεις ότι π.χ το να ξεσκιστείς στο διάβασμα για να μπεις στην πάντειο με μέσο όρο 18 και να περιμένεις να ...τυπωθούν τα βιβλία για να τα παραλάβεις ...10 !!! μέρες πριν την εξεταστική, έχει διαφορά ως αποτέλεσμα από το να μην έχεις καθόλου διάθεση να ανοίξεις το βιβλίο κι ας το έχεις.

Προσωπικά λοιπόν είμαι υπέρ της κατάργησης της όποιας τέτοιας βάσης μ΄αυτό το γελοίο σύστημα εισαγωγής, είμαι κατά της άποψης που υποστηρίζει ότι είσαι έτοιμος στα 16 να ξέρεις τι πραγματικά θέλεις να σπουδάσεις και τι δουλειά μπορείς να κάνεις, είμαι γενικώς υπέρ της άποψης ότι ακόμα και το μεγαλύτερο κωλοχανείο που αποκαλείται "αμφιθέατρο" είναι ουσιαστικότερη εμπειρία από το πιο πολυτελές μπιλιαρδάδικο και το ταμείο ανεργίας μετά από μια καλοκαιρινή σεζόν που έκανες το γκαρσόνι....

Είμαι γενικώς της άποψης ότι και αυτός που ακόμα δεν ξέρει που πάνε τα τέσσερα στη ζωή του, και αυτός που δεν έχει να δώσει για φροντιστήρια και αυτός που δεν διάβασε γιατί το σχολείο δεν τον έκανε να αγαπήσει αυτή τη διαδικασία και να την δει σαν προσωπική του εξέλιξη και... και... και.... όλοι αυτοί οι νέοι άνθρωποι έχουν δικαίωμα να βρεθούν σ΄ένα αμφιθέατρο και πολλοί απ΄αυτούς εκεί "να πάρουν μπρος" να αξιοποιήσουν την ευκαιρία.

Για μένα αυτό είναι το "πανεπιστήμιο" ή αν θες, αυτό θα έπρεπε να είναι.
Άνοιγμα του μυαλού, κοινωνικοποίηση και ευκαιρία να ανοίξεις του μυαλού σου τους ορίζοντες.
Και φαντάζομαι να παραδέχεσαι ότι υπάρχει πιθανότητα να τα καταφέρεις αν το θες, ακόμα κι αν μπήκες με 7 στο τει στην κοζάνη, και αντίστοιχα καθόλου δεδομένο ότι θα τα καταφέρεις επειδή "φυτό" μπήκες και "φυτό" θα βγεις από μια εκ των ..ελίτ πανεπιστημιακών σχολών.

ΥΓ Πιθανόν και να έχει μια αξία, ότι όλα αυτά τα λέει μία απόφοιτος πολυτεχνίου μετά δύο μεταπτυχιακών και σε διαβεβαιώ το μοναδικό μου κέρδος απ΄όλα αυτά τα χρόνια είναι μόνο αυτό, το "άνοιγμα του μυαλού, μόνο όσα εγώ προσπάθησα να κερδίσω και κέρδισα σ΄ένα περιβάλλον που απλά επειδή και μόνο ήταν "επιπέδου" δεν ήταν σε θέση να μου προσφέρει τίποτα ουσιαστικότερο από γνώσεις του αέρα και φούμαρα.

Αυτάααααααααααα :))))))))

tzonakos είπε...

Πάντα ήμουν υπέρ της κατάργησης της κατώτατης βαθμολογίας για τα ΑΕΙ αλλα με την προϋπόθεση οτι θα εισαι μαθητής του 12 και πάνω.
Ολοι οι πάνω απο 12 να μπούν όπου γουστάρουν αλλά...
ΑΛΛΑ να στρώσουν λωκό κα τελειώσουν τη σχολή κι όχι να ζορίζονται στο να περάσουν και μετά αραλίκι !
Το 12 το θεωρώ τον κατώταο βεθμό που ακουμπάει μια οριακή αξιοπρέπεια, δηλαδη μαθητές του 8 και του 9 δεν ειναι με τίποτα ικανοί να βγάλουν Σχολή, τι νόημα εχει να μπαίνουν ;
Το θέμα ειναι λοιπόν να υπάρχουν υποδομές σωστές στα ΑΕΙ και ας μπαίνουν και όλοι οσοι εχουν πάνω απο 12, να δω μετά πόσο αξίζουν να τη τελειώσουν τη σχολή !
Να πούν :
"Ελα δω αγόρι μου/κορίτσι μου, τι βαθμό εχεις ; 13 ; Οκ πού θες να μπείς ; Εκεί ; ΟΚ μπες, καλορίζικος"
Αλλα κανόνισε να την τελειώσεις και οχι με 5 ε ;

tsougdw είπε...

@ alla logia

Καλώς ήρθες στο blog! Εύχομαι κάθε επιτυχία στο παιδί σου!!!

@ Φοράδα στ' αλώνι

Για εμένα η βάση του 10 συμβολίζει τη βασική γνώση που πρέπει να έχει ο άλλος. Εδώ σε άλλες τάξεις αν δεν έχεις 10, επαναλαμβάνεις το έτος και στην 3η λυκείου κάποιοι με επιδόσεις 0,9 επιβραβεύονται κιόλας με μία θέση σε πανεπιστήμιο?

Για να βρεθείς στο αμφιθέατρο πρέπει να έχεις και μία ... βάση! Και τι σε κάνει να πιστεύεις πως με ένα τέτοιο σύστημα δεν θα πλημμυρίσουν τα αμφιθέατρα των περιζήτητων σχολών και τα άλλα θα μείνουν τραγικά άδεια?

Σίγουρα συμφωνώ πως ένα φυτό δεν θα τα καταφέρει κατ' ανάγκη και πως ένας μαθητής του 7, δε θα βάλει τα γυαλιά σε πολλά φυτά.

Απάντηση στο ΥΓ: Η αλήθεια είναι πως αυτό με το οποίο βρίσκεσαι αντιμέτωπος όταν πηγαίνεις στη σχολή σου πρώτη φορά σε απογοητεύει. Κι εγώ φοιτήτρια στο Πολυτεχνείο είμαι και είναι αλήθεια πως αυτό το περιβόητο επίπεδο, είναι επίπεδο- δάπεδο, απογοήτευση σκέτη. Παλεύεις κυριολεκτικά μόνος σου....

@ tzonakos

Βέβαια κάποιος, καλλόπιστα θα σου πει πως, τον άλλο μπορεί να μην τον ενέπνεε το περιβάλλον του σχολείου και πως μπορεί ξαφνικά αν μπει με 9 σε ένα Πολυτεχνείο πχ να κάνει παπάδες. Αλλά φυσικά δεν μπορείς να ξέρεις.

Το κακό με την ελεύθερη πρόσβαση στις σχολές είναι πως... στην Ελλάδα ζούμε... Όλοι θέλουν να γίνουν γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, δάσκαλοι, προγραμματιστές κ.ο.κ.

Για εμένα πρέπει να υπάρχει ένα προπαρασκευαστικό 6μηνο αν μιλάμε για ελεύθερη πρόσβαση (την οποία οι σχολές δεν μπορούν να υποστηρίξουν, λόγω περιορισμένων εγκαταστάσεων) ή να θέτουν τα κριτήρια εισαγωγής οι ίδιες, όπως επίσης και τα θέματα. Ή εναλλακτικά κάθε σχολή να έχει, τις δικές της εξετάσεις εισαγωγής.

Θα μπορούσε πχ η Ιατρική να λέει, εγώ θέλω φοιτητές με πάνω από 19 Χημεία και Βιολογία, που να έχουν πάρει και Βιολογία γενικής παιδείας και με βαθμό μαθηματικά φυσική, πάνω από 15.

Υπάρχουν πολλές ιδέες, αν και οι Πανελλήνιες δεν είναι κακές, έχει έρθει όμως η ώρα να εκσυγχρονιστούν.

αθεόφοβος είπε...

Η κατάργηση του 10 θα είχε νόημα αν στην σχολή που θα φοιτήσει αυτή θα κάνει το σωστό ξεσκαρτάρισμα ώστε τελικά να πάρουν πτυχίο από αυτή οσοι αξίζουν.
Όμως τελικά όσοι μπούν σε κάποιο ΤΕΙ ζαμπονοκοπτικής που συγκεντρώνει όλους τους κάτω του 10και το οποίο χωρίς αυτούς τους "φοιτητές" θα έκλεινε, ελλέιψει φοιτητών με καλύτερη βαθμολογία, ποιό θα έιναι το αποτέλεσμα;
Να αποφοιτήσουν όλοι οι τενεκέδες , γιατί η συντεχνία των καθηγητών θα θέλει να διατηρήσει το άχρηστο και χωρίς ζήτηση ΤΕΙ και τις θέσεις τους και όχι να τους το κατάργήσουν.

tsougdw είπε...

@Αθεόφοβος

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Επειδή η κατάργηση της βάσης του 10 δεν διασφαλίζει το πρώτο, καλό θα ήταν να επανέλθει. Εκτός αν υπάρχουν ιδρύματα που γουστάρουν να έχουν φοιτητές με μέσο όρο από 2 μέχρι 8 και θέσουν κάτι τέτοιο ως κριτήριο.

Υπάρχουν ΤΕΙ χωρίς κανέναν λόγο ύπαρξης που απλά απορροφούν τους "κάτω από τη βάση"... Αντί το κράτος να στρέψει τον κόσμο προς τα τεχνικά επαγγέλματα και να δώσει κίνητρα, προτιμά να δημιουργεί σχολές του τύπου ΤΕΙ ζαμπονοκοπτικής...

Πέτρος Κ. είπε...

Κάθε σύστημα έχει τα καλά, έχει και τα αρνητικά του. Με την κατάργηση της βάσης του 10 διαφωνούν μερικά εκατομμύρια, ενώ αντίστοιχα κάποια άλλα εκατομμύρια συμφωνούν με την εφαρμογή της. Αποτέλεσμα; Μάλλον μηδέν!
Ένα από τα ελάχιστα μέτρα με το οποίο είχα συμφωνήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση, ήταν η εφαρμογή της βάσης του 10. Ένα άλλο, που είχε εξαγγείλει χωρίς να υλοποιηθεί, ήταν η υποχρεωτική 12χρονη εκπαίδευση.
Η λογική αυτή με βρίσκει σύμφωνο, διότι είναι πιστεύω ξεκάθαρο πως όποιος/α γράφει κάτω από 10, ή δεν θέλει ή δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του. Για τις περιπτώσεις των μαθητών που θέλουν να σπουδάσουν, αλλά τους έτυχε μια ατυχία, θα μπορούσε να υπάρχει μέριμνα να «κρατούν» βαθμολογία στα μαθήματα που επιθυμούν και να ξαναδίνουν τα υπόλοιπα. Μόνο όποιοι πραγματικά θέλουν (και το αξίζουν). Όχι ντε και καλά να γίνουν όλοι φοιτητές με το ζόρι, για να κάνουν ντόλτσε βίτα, να ξεζουμίζουν την οικογένεια και να ταΐζουν τις τοπικές κοινωνίες.
Οι σχολές τύπου «Ανωτάτη Τυροκομική», «Καλλιέργειας Χαλβά» και «Παρκαρίσματος Μοτοποδηλάτων» δεν χρειάζεται σε τίποτα να βρίσκονται σε επίπεδο ΤΕΙ. Φαντάζεται κανείς τι πρόκειται να συμβεί με την (κατά καιρούς) φημολογούμενη ανωτατοποίησή των ΤΕΙ; Να πέφτεις στα πατώματα!
Τέτοιου τύπου σχολές μπορούν, αν και όσες πραγματικά χρειάζονται, να συνεχίζουν να υπάρχουν, σε επίπεδο ΙΕΚ, ή Τεχνικού Λυκείου ή όπως θέλουν να το ονομάσουν, στα επίπεδα της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στη δική μου εποχή, όσους έγραφαν για 1 τους έλεγαν μ…..ες.
Τώρα τους λένε φοιτητές…

tsougdw είπε...

@Πέτρος Κ.

Θα συμφωνήσω απόλυτα. Στο θέμα αυτό είμαι άτεγκτη, δεν μπορούν να γίνουν όλοι ντε και καλά επιστήμονες. Έχουμε γεμίσει με πτυχιούχους χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο. Τώρα θα μου πεις, δεν το ήξεραν πως μετά είναι δύσκολο να αποκατασταθούν? Μα φυσικά και το ήξεραν, αλλά προφανώς έκαναν πως δεν το καταλάβαιναν...

Η λογική του Έλληνα είναι: Πρέπει παιδί μου να έχεις στα χέρια σου ένα πτυχίο.

To ποσοστό επιτυχίας φέτος είναι 79,4 %. Δηλαδή 8 στους 10 εισάγονται στην ανώτατη εκπαίδευση...