5 Ιουνίου 2009

Η αποχή, είναι αδιαφορία


Απευθύνομαι προς τον κύριο της φωτογραφίας και σε καθέναν από τους χιλιάδες άλλους συμπολίτες μου, που σκέφτονται με αυτόν τον τρόπο.

Σε αυτές τις Ευρωεκλογές συμμετέχουν 33 πολιτικοί συνδυασμοί, έχετε εξακριβώσει ότι όλοι οι υποψήφιοι για την Ευρωβουλή είναι ίδιοι και λαμόγια;

Η χώρα είναι ένα μπ****λο, δεν αμφιβάλει κανένας γι' αυτό.
Εσείς όμως, που το έχετε συνειδητοποιήσει, τι κάνετε για να πάψει να είναι μπ****λο;
Αρχικά δεν ψηφίζετε, οπότε κλωτσάτε έτσι αβίαστα το βασικότερο δημοκρατικό σας δικαίωμα. Το πιο δημοκρατικό σας δικαίωμα, διότι στην πραγματικότητα η ισότητα ισχύει μόνο στην ψήφο μας.

Και εξηγούμαι. Υποτίθεται ότι μία από τις βασικές αρχές της δημοκρατίας είναι η ισονομία. Και πραγματικά, είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στο νόμο, αλλά υπάρχουν άνθρωποι, και είναι πολλοί, που είναι πάνω από το νόμο. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Κόκκαλη.
Σε τι είστε ίσοι με τον Κόκκαλη όσον αφορά στα δικαιώματά σας; Πραγματικά ίσοι; Ή σε τι είμαι εγώ ίση με τον Κόκκαλη; Η μόνη απάντηση που μπορώ να βρω, είναι ότι η ψήφος και των 2 μετράει μονή, σε αυτό είμαστε ίσοι.

Μπροστά από τις κάλπες είμαστε όλοι ίσοι. Βέβαια αμφιβάλλω αν ο Κόκκαλης ψηφίζει, δεν έχει ανάγκη άλλωστε κι αυτός και οι όμοιοί του, είναι υπερκομματικοί. Και το ΚΚΕ να έρθει στην εξουσία δεν υπάρχει περίπτωση να τον πειράξει.
Για τον Κόκκαλη να το καταλάβω να μην ψηφίζει, αλλά εσύ αγαπητέ μου φίλε;
Αναμασάς την τσίχλα που σου πασσάρουν διάφοροι τύπου ότι όλοι ίδιοι είναι. Φυσικά και στα μάτια σου είναι όλοι ίδιοι, διότι εσύ ο ίδιος δεν έχεις ενδιαφερθεί να μάθεις τις διαφορές τους. Μην περιμένεις να σου τις αναλύσει κανένας πεφωτισμένος.

Μένουμε λοιπόν στο γεγονός ότι δεν ψηφίζεις. Κάνεις κάτι άλλο για να αλλάξει η κατάσταση; Συμμετέχεις σε πορείες, πολεμάς με τον δικό σου τρόπο, ή απλά είσαι επαναστάτης του φραπέ και του καναπέ;
Αν θες να εκφράσεις τη διαμαρτυρία σου, δε θα το πετύχεις με το να πας στην παραλία και να πιεις τον φραπέ σου. Τι σόι διαμαρτυρία είναι αυτή; Μπορείς να πας και να ψηφίσεις άκυρο, ούτως ή άλλως δε θα σου πάρει περισσότερο από 5 λεπτάκια η όλη υπόθεση.

Ουσιαστικά με το να μην ψηφίσεις δίνεις λευκή επιταγή σε εμένα και σε πολλούς άλλους να αποφασίσουμε για το μέλλον σου. Διότι αυτοί οι άνθρωποι τους οποίους εξισώνεις και απαξιώνεις είναι αυτοί που παίρνουν αποφάσεις για εσένα και το μέλλον σου.
Και 100 άτομα να πάνε να ψηφίσουν απόφαση θα ληφθεί, εκπρόσωποι θα εκλεγούν, το θέμα είναι κατά πόσον εσύ μπορείς να επηρεάσεις το αποτέλεσμα.
Η αδιαφορία δε βοήθησε ποτέ κανέναν.

Τέλος θα κλείσω με αυτό που είχε γράψει ο Ζαχαριάδης στο βιβλίο του “Δέκα χρόνια πάλης” για την αποχή του ΚΚΕ στις εκλογές το 1946, παραδεχόμενος ουσιαστικά το λάθος του:

"Πιστεύαμε ότι αν παίρναμε μέρος στις εκλογές, θα καλλιεργούσαμε τις κοινοβουλευτικές αυταπάτες στις μάζες. Πιστεύαμε ότι με την αποχή αφαιρούμε αυτή την δυνατότητα από τον εχθρό και προετοιμάζουμε καλύτερα το Λαό για τη νέα ένοπλη αντιπαράθεση ..."

Η αποχή δεν είναι η λύση. Αποχή σημαίνει αδιαφορία. Μόνο με τη συμμετοχή θα αλλάξει κάτι.

ΥΓ: Η εικόνα από το katitrexei.blogspot.com

4 σχόλια:

ασημωνης είπε...

Προσυπογραφω με χιλια!!!!
Το μονο που θελω να προσθεσω ειναι μια φιλικη συμβουλη σε οσους δεν ψηφισουν: Μην ερθεις αυριο ρε φιλε και γκρινιαζεις κι απο πανω....

Τσούγδω είπε...

Ακριβώς!
Όταν είναι να ψηφίσουν πάνε στην παραλία και τον υπόλοιπο χρόνο διαμαρτύρονται για την όλη κατάσταση!

αθεόφοβος είπε...

Ασε που οποιος νομίζει ότι με την αποχή εναντιώνεται στο σύστημα απλά βοηθάει το πρώτο κόμμα!

violetta είπε...

Καθυστερημένα διάβασα το κείμενό σου αγαπητή Τσούγδω , αλλα έστω και τώρα επίτρεψέ μου μια μικρή διόρθωση στην τοποθέτησή σου.
Φιλικά πάντα ,και με καλή διάθεση σε όσα καταθέτεις.Το παράδειγμα που περιγράφεις για τον υπολογισμό της ψήφου σχετίζεται με ισοπολιτεία.
Η ισονομία είναι κάτι εντελώς διαφορετικό ,και μην διατηρείς την ελάχιση αμφιβολία ότι εαν παρανομήσουμε εγώ κι εσύ ,θα αντιμετωπιστούμε νομικά το ίδιο με τον Κόκκαλη.Για μας ίσως ισχύσουν δύο παράθυρα αν διαθέτουμε καλούς δικηγόρους. Για εκείνον με μέτρια υπεράσπιση ,θα ενεργοποιηθούν 15 και πλέον.
Εν μέρη αυτό ίσως είναι και δίκαιο , διότι ανταποδοτικά λίγα συνεισφέρουμε εμείς σαν πολίτες ,και πολαπλλάσια αυτός σαν οικονομική επιρροή.Επομένως ένα κράτος που έχει να λαμβάνει ωφελήματα , ξέρει ποιόν θα προστρέξει, και ποιούς θ" αφήσει έρμαιους στη μοίρα τους.