Με τα όσα έγιναν σήμερα σε πολλές πόλεις της χώρας, σας το λέω αλήθεια, έχω τρομάξει. Κι έχω τρομάξει κυρίως γιατί έπεσα έξω στις εκτιμήσεις μου. Πίστευα πραγματικά οτι τον σαματά τον προκάλεσαν μόνο ακροδεξιά στοιχεία και όμως το κόμμα το οποίο κινείται στη λεπτή γραμμή μεταξύ δεξιάς και άκρας δεξιάς, είναι αυτό που διαμαρτύρεται γιατί δεν επενέβη η αστυνομία και ζητά παραιτήσεις.
Τρομάζω που κάποιοι σκέφτηκαν οτι θα έπρεπε η αστυνομία να επέμβει μέχρι και σε αυτό. Παιδάκια πάνε στις παρελάσεις, παιδάκια με γονείς και παππούδες για να δουν τα άρματα μάχης, τα αδέρφια, τα ξαδέρφια τους. Από πού και ως πού να επέμβει η αστυνομία και να δημιουργηθεί ένταση με παιδάκια παρατηρητές;
Τον τελευταίο καιρό η αστυνομία κρατάει μία αμυντική στάση και πραγματικά καλά κάνει. Ξέρουμε πολύ καλά τι θα συμβεί εάν η αστυνομία γίνει πιο επιθετική.
Απάντηση δεν μπορώ να δώσω εξ' ονόματος κανενός άλλου πλην του εαυτού μου. Δεν τρέφω ψευδαισθήσεις οτι η άποψή μου είναι η πλειοψηφούσα, ούτε οτι συμφωνεί ο οποιοσδήποτε μαζί μου. Το ίδιο θεωρώ οτι θα έπρεπε να σκέφτονται και όσοι μιλάνε εξ' ονόματος του Ελληνικού λαού και της πλειοψηφίας. Δεν θα μπω στον κόπο να περιγράψω τι Ελλάδα θέλω, το έχω κάνει σε παλαιότερες αναρτήσεις μου. Αλλά έχω πραγματικά την ανάγκη να ξέρω ποιό είναι το όραμα της πλειοψηφίας. Τι σκέφτεται; Γιατί παραμένει σιωπηλή; Παρέχει σιωπηλή έγκριση σε όσους μιλάνε εξ' ονόματός της; Πώς μπορεί να εκφραστεί πραγματικά η πλειοψηφία που δεν συμμετέχει σε διαδηλώσεις;
Το εάν πρέπει ή όχι να καταργηθούν οι παρελάσεις είναι κάτι που λίγο θα έπρεπε να μας απασχολεί σήμερα. Θα έπρεπε περισσότερο να μας απασχολεί οτι κάποιοι βγαίνουν και μιλάνε θρασύτατα εξ' ονόματος μία σιωπηλής πλειοψηφίας και όχι μόνο αυτό, κάνουν και διάφορες αμφιβόλου αποδοχής ενέργειες εξ' ονόματος όχι της πλειοψηφίας, αλλά όλων των Ελλήνων. Εμένα οι κινήσεις αυτές δεν με εκφράζουν.
Τι με εκφράζει; Η υγιής πολιτική αντιπαράθεση. Μόνο. Ούτε γιούχες, ούτε βρισίδια, ούτε τραμπουκισμοί.
Η πλειοψηφία πρέπει να εκφραστεί, άμεσα, για να μην έχουμε χειρότερες εξελίξεις. Δεν ξέρω με ποιό τρόπο όμως.
Δεν είμαι υπέρ των πρόωρων εκλογών, αλλά βλέπω οτι οδηγούμαστε σε αδιέξοδο και το ρίσκο που παίρνει η κυβέρνηση με το να μην κάνει εκλογές, τείνει να γίνει μεγαλύτερο από το ρίσκο που θα έπαιρνε με το να τις έκανε.
Το σίγουρο είναι πάντως οτι εκλογές χωρίς παράλληλη αλλαγή νοοτροπίας από τα ίδια τα κόμματα και νέους συσχετισμούς δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα. Είναι σχεδόν βέβαιο οτι η όποια κυβέρνηση προκύψει, θα αμφισβητηθεί από μία μειοψηφία που θα ερμηνεύσει το αποτέλεσμα κατά το δοκούν.
Το σίγουρο είναι πάντως οτι εκλογές χωρίς παράλληλη αλλαγή νοοτροπίας από τα ίδια τα κόμματα και νέους συσχετισμούς δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα. Είναι σχεδόν βέβαιο οτι η όποια κυβέρνηση προκύψει, θα αμφισβητηθεί από μία μειοψηφία που θα ερμηνεύσει το αποτέλεσμα κατά το δοκούν.
Μία κυβέρνηση Εθνικής σωτηρίας, χωρίς να έχουν προηγηθεί εκλογές είναι πλέον αργά να συγκροτηθεί, το χάσαμε και αυτό το τρένο. Μόνο με εκλογές θα μπορέσει η όποια κυβέρνηση να συνεχίσει. Δεν μπορεί πια κανένας να εθελοτυφλεί. Τα πάντα παραλύουν, μία κυβέρνηση απούσα και αδύναμη, μία αντιπολίτευση να ρίχνει λάδι στη φωτιά, ΜΜΕ να πολώνουν, να παραπληροφορούν και να πωρώνουν τον κόσμο, σκουπίδια μαζεύονται πάλι στους δρόμους, απεργίες, καταλήψεις, μία 17η Νοέμβρη να πλησιάζει...
Οι εκλογές δεν πρέπει να αργήσουν. Είναι ο μόνος τρόπος να δούμε τι θέλει η πλειοψηφία και πρέπει να διεξαχθούν σε καθεστώς απόλυτης ειλικρίνειας και ελάχιστης δυνατής πολώσεως.
Σήμερα ανησύχησα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, αυτός ο εναγκαλισμός των άκρων είναι επικίνδυνος και δεν ξέρουμε πού μπορεί να μας οδηγήσει. Δεν μπορεί πλέον η κυβέρνηση και οι ηγεσίες υπεύθυνων πολιτικών κομμάτων να εθελοτυφλούν, δεν μπορεί να οδηγούμαστε σε επικίνδυνες ατραπούς επειδή ορισμένοι αρνούνται να χαμηλώσουν τους τόνους και να ρίξουν τους εγωισμούς τους.
Update: Για όποιον ενδιαφέρεται, έχω παραθέσει εδώ, ένα απόσπασμα από βιβλίο του Ν.Θέμελη που έχει να κάνει με το πώς ο ήρωας του βιβλίου ήταν το '67 σίγουρος, οτι δικτατορίες στην τότε Ελλάδα δεν θα μπορούσαν να επιβληθούν.
Update: Για όποιον ενδιαφέρεται, έχω παραθέσει εδώ, ένα απόσπασμα από βιβλίο του Ν.Θέμελη που έχει να κάνει με το πώς ο ήρωας του βιβλίου ήταν το '67 σίγουρος, οτι δικτατορίες στην τότε Ελλάδα δεν θα μπορούσαν να επιβληθούν.
δηλαδή ρε τσούγδω να τους κάνουμε τη χάρη να διαλυθεί η Ελλάδα. όποιος φοβάται ας παραμερίσει σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή τι άλλο μπορείς να κάνεις; Δεν μπορείς να απαντήσεις με τον ίδιο τρόπο. Δε θα μπούμε σε εμφυλιακές καταστάσεις επειδή το θέλουν κάποιοι.
έχω πει ότι δεν πιστεύω ότι υπάρχει αυτόματη δημοκρατία
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://koulpaspot.blogspot.com/2011/06/blog-post.html
και ένα σορο γκρίνιες.. περι δημοκρατίας.. :) :)
δεν πιστεύω ότι δια της βίας γίνεται κάτι.. η ιστορία το έχει αποδείξει.. δε ξέρω αν στην αρχαία αθήνα.. αλλά στη σύγχρονη ιστορία δεν έχει δοκιμαστεί.. το να ψηφίζεις ανάμεσα σε 2 περίπου ίδια κόματα.. εξαρτόμενα από το κεφάλαιο.. κάθε 4 χρόνια.. δεν είναι δημοκρατία.. κάτι πρέπει να κάνουμε.. :) :)
την καληνύχτα μου :) :)
Μέσα στην παράνοια που επικρατεί στην Ελλάδα εδώ και ένα εξάμηνο, οι εκλογές θα οδηγήσουν τη χώρα αυτή τη στιγμή στην καταστροφή. Αυτό που ίσως μπορεί να ηρεμήσει κάπως τα πράγματα θα ήταν να καλέσει ο ΓΑΠ όλους τους πολιτικούς αρχηγούς σε ένα δημόσιο διάλογο (debate) και να μιλήσει ανοιχτά και ειλικρινά για όλα. Το πρόβλημα είναι αν οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό που μπορείς να κάνεις είναι να μιλήσεις ειλικρινά και να καταγγείλεις με τον πλέον σθεναρό τρόπο αυτούς που εκμεταλλεύονται τις δυσκολίες των συμπολιτών μας για να ενσπείρουν το χάος. από δω και πέρα δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανοχή στους αριστεριστές συριζαίους και λοιπά φασιστοειδή πάσης αποχρώσεως οι οποίοι εδώ και καιρό κινούνται εκτός δημοκρατικού τόξου. να πράγματα πρέπει να ειπωθούν με το όνομά τους. φτάνει πια η ανοχή
ΑπάντησηΔιαγραφή@koulpa
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάντως κόμμα δεν θα φιάξω. Πρέπει εάν είναι να γίνουν εκλογές να υπάρξουν και νέες επιλογές, να διαμορφωθούν νέοι συσχετισμοί και νέα κόμματα, έχω τοποθετηθεί στο παρελθόν γι' αυτό και δε μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι :)
@chriszah
Το τρένο της συγκυβέρνησης έχει χαθεί. Ήδη πριν γίνει η οποιαδήποτε προσπάθεια, υπάρχουν υστερικές φωνές που λένε οτι θα ήταν εκτροπή κλπ. Αυτό δεν θα ηρεμήσει τα πράγματα. Δυστυχώς η συναίνεση όταν έπρεπε να δοθεί, δεν δόθηκε. Η κατάσταση αυτή δε γίνεται να συνεχιστεί.
@ Ανώνυμος 8:50
Δεν μπορώ να υιοθετήσω οτι ο Σύριζα είναι πίσω από όλα. Το "δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανοχή" φαντάζομαι καταλαβαίνεις οτι είναι επικίνδυνο. Ανοχή πρέπει να υπάρχει γιατί εάν το κράτος φορέσει το σκληρό του προσωπείο, δεν ξέρω κι εγώ πού μπορεί να φτάσουμε...
Θα συμφωνήσω με τον 8:50μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι θα επαναφέρω και μία πρόταση που είχε κάνει η Μπακογιάννη: να δωθούν στη δ η μ ο σ ι ό τ η τ α τα πρακτικά από τις συναντήσεις των πολιτικών αρχηγών υπό τον ΠτΔ, να τελειώνουμε με αυτήν την υποκρισία
Πρέπει να εκτεθούν με κάθε τρόπο
Κι ένας εισαγγελέας, αν υπάρχει σ'αυτόν τον τόπο, πρέπει να καλέσει Δεν πληρώνω, ΣΥΡΙΖΑ κι ΟΛΜΕ για τις προαναγγελίες που είχαν κάνει για τα σημερινά
Νισάφι!
έχω διαβάσει αρκετά παλιά σου.. αλλά όχι ολα.. έισαι και πολυγραφότατη.. αλλά γενικά νομίζω ότι έχω μια σαφή εικόνα.. :) :)
ΑπάντησηΔιαγραφήνομίζω ότι και αυτή η ένοια του κόματος.. και της κοματικής πιθαρχίας.. καταρίπτει την πρόφαση της δημοκρατίας.. :) :)
το θέμα δεν είναι να κάνουμε κόμα.. αλλά ίσως πυρήνες ζύμωσης.. για αρχή.. :) :)
το κείμενο του ΥΓ πρέπει να είμαστε "φίλοι" για να το δούμε;.. γνωριζόμαστε αρκετά για να γίνουμε "φίλοι"; :) :)
ξανα την καληνύχτα μου :) :)
@ Νικολέτα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχικά να σε καλωσορίσω!
Συμφωνώ για τα πρακτικά, πρέπει να ξέρουμε τι στάση τηρεί ο καθένας.
Τι να πρωτοκάνουν κι αυτοί οι Εισαγγελείς;
@koulpa
Συμφωνώ. Το τι πιστεύω οτι πρέπει να γίνει πριν γίνουν εκλογές το έχω εκθέσει εδώ: http://tsougdw.blogspot.com/2011/09/blog-post_21.html
To διόρθωσα, τώρα λογικά μπορείτε να το δείτε.
Την καληνύχτα μου.
και όμως ο συριζα και οι αριστεριστές είναι πίσω απ` όλα. αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει και πολύς κόσμος σε απόγνωση που είναι εύκολο να παρασυρθεί. το σημαντικό σε κάθε τέτοια περίπτωση όμως είναι η πολιτική κάλυψη που παρέχεται. και αυτή η πολιτική κάλυψη είναι πρωτευόντως του συριζα. υπ` αυτή την έννοια λοιπόν ναι ο συριζα είναι πίσω απ` όλες αυτές τις εκδηλώσεις ακόμη και αν πολλοί δεν είναι άνθρωποι των συριζικών μηχανισμών. ας μην κρυβόμαστε πίσω απ` το δάχτυλό μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήπέραν όμως των αριστεριστών οφείλουμε να έχουμε επίσης κατά νου ότι τη στιγμή που ο συριζα δίνει την πολιτική κάλυψη η ηθική κάλυψη έρχεται από αλλού. και αυτό το αλλού είναι η σαμαρική δεξιά που σήμερα εντελώς καιροσκοπικά παίζει με τη φωτιά χωρίς να αναλογίζεται ούτε τις ευθύνες της για αυτά που μας οδήγησαν εδώ, αλλά και χωρίς να αναλογίζεται τις ευθύνες της για το σήμερα και το αύριο.
η κατάσταση είναι πράγματι επικίνδυνη. δεν θα γίνει λιγότερο επικίνδυνη όμως με την ανοχή μας στις φασιστιές που τείνουν να εξοβελίσουν απ` το δημόσιο λόγο και χώρο την κοινή λογική και τη δημοκρατία
@ Ανώνυμος 9:39
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω βαρεθεί να ακούω οτι πίσω από όλα είναι ο Σύριζα. Πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ τι λέμε ειδικά όταν οι συνθήκες δεν είναι ομαλές.
Όλοι έχουν τις ευθύνες τους. Το θέμα είναι τώρα τι κάνουμε.
φίλε ανώνυμε των 9,39
ΑπάντησηΔιαγραφήδε θέλω να το κάνουμε 2 γαίδαροι μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα.. :) :)
αλλά.. δε μπορώ και να μη ρωτήσω.. σε όλο αυτο το παιχνίδι της μεταπολίτευσης.. το σύριζα σε ενόχλησε;.. θεωρώ ότι όλα τα κόματα που εκλέχθηκαν και μπήκαν στη βουλή έχουν μερίδιο ευθίνης.. μια και κανένα δεν εκανε τη δουλειά του.. αλλά μην τρελαθούμε τώρα.. αν ξέραμε σα λαός να αντιδράσουμε λογικότερα.. θα είχαμε κάνει και άλλες επιλογές στο παρελθόν.. κι ίσως να μην είχαμε λόγο αντίδρασης τώρα.. :) :)
Αγαπητοί μου ναι ο συριζα μ` ενόχλησε γιατί υποδαυλίζει το μίσος και εκμεταλλεύεται με τον πλέον αισχρό τρόπο τις δυσκολίες των ανθρώπων. αν αυτό εσάς δε σας προβληματίζει φοβάμαι ότι δεν βλέπετε την πραγματικότητα όπως είναι. και αυτή η πραγματικότητα είναι σήμερα αδυσώπητη: υπάρχουν δυνάμεις που θέλουν δημοκρατική και ευρωπαϊκή Ελλάδα και άλλες που επιθυμούν συνειδητά την εκτροπή και την εθνική περιχαράκωση. ο συριζα (σε αναταγνωνισμό βεβαίως με το κκε) είναι σήμερα η πιο προωθημένη δύναμη προπαγανδισμού της εκτροπής, ρήξης με τη δημοκρατία και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της Χώρας. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια. Και αυτή η αλήθεια μ` ενοχλεί ακόμη περισσότερο καθώς στήριζα τον συνασπισμό επί χρόνια και μέχρι και πρόσφατα (το δεκέμβριο του 2008) έβλεπα θετικά την ανάδειξη του τσίπρα στην ηγεσία του χώρου της πάλαι ποτέ "ανανεωτικής αριστεράς"
ΑπάντησηΔιαγραφή@koulpa
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για το τώρα πάντως. Συζήτηση για το παρελθόν ας κάνουμε όταν τα πράγματα θα έχουν ηρεμήσει.
@Ανώνυμος 11:33
Οπότε τι; Δεν διαφωνώ μαζί σας και πλησιάζει η στιγμή που το θέμα "ΕΕ ή μόνοι μας" θα τεθεί, κάτι που πριν μερικά χρόνια φάνταζε ως αστείο.
Η σύνθεση των ψηφοφόρων του Σύριζα θα αλλάξει τραγικά στις επόμενες εκλογές. Οι διάφορες συνιστώσες απομακρύνουν τον σοβαρό κόσμο που στο παρελθόν στήριζε την ανανεωτική αριστερά, το γεγονός οτι ο Κουβέλης ανεβαίνει, δεν είναι τυχαίο.
Το ΚΚΕ είναι πολύ πιο light πλέον.
οπότε αγαπητή τσούγδω την αλήθεια. και βέβαια, καμία ανοχή στους φασίστες ανεξαρτήτως χρώματος. όσο για τον κουβέλη καιρός να αρχίσει και αυτός να παίρνει θέση χωρίς περικοκλάδες και με περισσότερο θάρρος
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε λοιπόν μια ωραία ατμόσφαιρα. Έχουμε φτάσει στο απροχώρητο κι ακόμα φοβόμαστε να κατονομάσουμε τους υποκινητές που ΟΛΟΙ γνωρίζουμε, φοβόμαστε να ζητήσουμε ΔΡΑΣΤΙΚΕΣ λύσεις για την αποκατάσταση της κοινωνικής ομαλότητας (επιτέλους κι οι "νοικοκυραίοι" έχουν δικαιώματα κι απαιτήσεις), φοβόμαστε να παραδεχτούμε τ' αυτονόητα (ότι για ότι τραβάμε εμείς ΟΛΟΙ είμαστε υπεύθυνοι μ' αυτά που εγκρίναμε και ψηφίζαμε τόσα χρόνια). Σκεφτείτε για ένα λεπτό όλοι εσείς (ακούς Τσούγδω;) που είστε υπέρ των νηφάλιων, ειρηνικών, μεσοβέζικων και γενικά "μη λύσεων" που οδηγείται το πράγμα έτσι. Δε λέω τίποτα άλλο. Μόλις αποφασίσετε που πάει το πράγμα, αν σας αρέσει εκεί που πάει, εδώ είμαι να συζητήσουμε και τους τρόπους. Μέχρι τότε άντε να πιάσετε το μαγουλάκι στους "αγανακτισμένους" (γούτσου-γούτσου).
ΑπάντησηΔιαγραφήτσούγδω συμφωνώ με το μεγαλύτερο ποσοστό των γραφομένων σου... δεν ξέρω αν είναι σιωπηρές ή όχι οι πλειοψηφίες, πάντως πάμε για σίγουρη, 100% εκλογική ήττα του ΠΑΣΟΚ στις επόμενες εκλογές. Παρόλα αυτά δε με σοκάρουν τα γεγονότα... μια ματιά σε ντοκυμαντέρ του Αυγερόπουλου πχ θα μας πείσει ότι αυτά συνέβησαν σε πολλές χώρες μνημονίων και ΔΝΤ πχ στην Λατινική Αμερική. Απλά για μάς η ιστορία έχει άλλη συμβολική σημασία, γι' αυτό και μας φαίνονται "βαριά" αυτά που γίνονται στις παρελάσεις... παρόλα αυτά δε βρίσκω καθόλου ακραία την αντίδραση ενός παιδιού να "γυρίσει το κεφάλι από την άλλη" όταν στο σχολειο του δεν έχει βιβλία, θέρμανση κτλ και όταν οι γονείς του δεν μπορούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ... αν ήμασταν παιδιά κι εμείς έτσι πιθανόν να σκεφτόμασταν.... καλό σου βράδυ
ΑπάντησηΔιαγραφήδε νομίζω παιδιά ότι πέρνουν και πολλοί σοβαρά το συριζα.. γι αυτό κι αναρωτιέμαι γιατί απολαμβάνει τόση προσοχή.. έστω κι αρντική.. ποιό επικίνδυνος μου φαίνεται ο κατατζαφέρης.. :) :)
ΑπάντησηΔιαγραφήναι δεν νομίζω ότι η υποδάυληση παλιών παθών θα έχει καλό αποτέλεσμα.. αλλά ίσως η καταβαράθρωση της έννιας της δικαιωσύνης.. είναι το βασικό συστατικό της κατάπτωσής μας.. αρχικά ηθικής κι ακολούθως υλικής..
την καλημέρα μου :) :)
@ Ανώνυμος 11:54
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνει και είναι ήπιος...
@chessman
Κανείς δε ζουμπάει το μάγουλο των αγανακτισμένων. Πραγματικά δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει. Το πού οδηγούμαστε φαίνεται πλέον, αλλά οι τρόποι για να αποφευχθεί η τελική κατάληξη που έχουμε στο μυαλό μας, δεν ξέρω ποιοί είναι. Η κοινωνική ομαλότητα δεν προστατεύεται ούτε με πιο ενεργητική αστυνομία, ούτε με το να πάρουν οι πολίτες τον νόμο στα χέρια τους.
@pandora
Φυσικά και αυτή η αντίδραση δεν είναι ακραία, δεν μιλάω για τις συμβολικές κινήσεις μαθητών.
@ koulpa
Όποιος φωνάζει πολύ, έχει και την ανάλογη προβολή.
Γιατί βρε Τσούγδω μου τα χαλάς μερικές φορές; «Τον σαματά τον προκάλεσαν μόνο ακροδεξιά στοιχεία!»; Να το λες εσύ αυτό, με το τόσο καθαρό μυαλό όπως έχεις αποδείξει μέχρι τώρα! Πώς σου ήλθε αυτή η ιδέα; Η «Χρυσή Αυγή» να προσπαθήσει να διαλύσει τη παρέλαση, να κάνει δηλαδή τη δουλειά των αριστερών «προοδευτικών» που η κατάργηση των «εορτών μίσους» ήταν ο διακαής τους πόθος και αίτημα για δεκαετίες; Να αμαυρώσει την επέτειο μιας Εθνικής γιορτής; Να Προπηλακίσει και να καθυβρίσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας; Σε λίγο δηλαδή θα δούμε το Σύριζα να πλακώνονται με τους χρυσαυγήτες για να προασπισθούν όλα αυτά. Να μη τρελαθούμε κι όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις ολοκληρωμένες απόψεις μου για το όλο θέμα των απαράδεκτων γεγονότων της παρέλασης, τις έχω καταχωρήσει σε φιλικό Βlog (που ξέρω ότι διαβάζεις κι εσύ μια και έχω δει σχόλιό σου καταχωρημένο σ’ αυτό), με ενυπόγραφο άρθρο. Δεν θα δώσω περισσότερες λεπτομέρειες εδώ, για να μη φανεί ότι το κάνω για διαφήμιση. Αν το επιθυμείς, είμαι βέβαιος ότι θα το βρεις. Αν λοιπόν το διαβάσεις, θα ήθελα πολύ ένα σχόλιό σου.
Θα τελειώσω με μια απορία. Γιατί εκλογές και όχι Κυβέρνηση «Εθνικής σωτηρίας»; Ας τα πάρουμε ένα ένα.
Εκλογές. Η ομολογουμένως «απόλυτη» λύση στα όποια προβλήματα λειτουργίας (ή δυσλειτουργίας όπως τώρα) της Δημοκρατίας. Έχουν όμως κανένα νόημα αυτή τη στιγμή; Κατ’ αρχήν, θα προκύψει ένα τρίμηνο (τουλάχιστον) ακυβερνησίας και κατά συνέπεια απραξίας όσον αφορά τη λήψη αποφάσεως και, το πιο σημαντικό, εκτέλεση αυτών, τη στιγμή που ότι πρέπει να γίνει, πρέπει να γίνει … χθες! Με τις εκλογές αυτή τη στιγμή, ποιο είναι το σενάριο; Κατ’ αρχήν η αβεβαιότητα επί βδομάδες του αν, πότε και με ποια Κυβέρνηση θα γίνουν εκλογές. Μετά (από τη μέρα της προκήρυξης) ένας μήνας υποχρεωτικής αργίας. Για τα αποτελέσματα των εκλογών, το έχουμε ξανασυζητήσει. Έξι, επτά ή και οκτώ κόμματα στη Βουλή που κανένα δεν έχει την πλειοψηφία να αναδείξει βιώσιμη Κυβέρνηση. Χρονοβόρα συνδιαλλαγή λοιπόν μεταξύ κομμάτων. «Σου δίνω αυτό, όχι θέλω εκείνο, πάρε εσύ κάτι άλλο, γιατί αυτός και όχι εγώ». Κι αυτά, μεταξύ κομμάτων συναφούς ιδεολογίας, κάτι που εκ προοιμίου αποκλείει(;) τη συνεργασία νΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Και αν ποτέ τα βρουν μερικά κόμματα και σχηματίσουν κυβέρνηση, η ακυβερνησία (περί πολλών κοκόρων… το ξέρουμε όλοι καλά και το πληρώσαμε επανειλημμένα) θα είναι δεδομένη και η αντιπαλότητα μεταξύ των μεν και των δε, πιο έντονη παρά ποτέ. Ποιο θα είναι το πλεονέκτημα των εκλογών λοιπόν; Το αλαλούμ στο οποίο ήδη βρισκόμαστε, δε μας φτάνει;
Κάπου προς το τέλος, λες: «Μία κυβέρνηση Εθνικής σωτηρίας, χωρίς να έχουν προηγηθεί εκλογές είναι πλέον αργά να συγκροτηθεί, το χάσαμε και αυτό το τρένο». Πώς και γιατί το χάσαμε; Αν πάρουν τις σχετικές πρωτοβουλίες, ΓΑΠ και Παπούλιας, γιατί δεν γίνεται; Πάει ο ΓΑΠ στον πρόεδρο και καταθέτει την εντολή, δηλώνοντας ταυτόχρονα αδυναμία να συνεχίσει (ή όποια άλλη δικαιολογία βρει για να χρυσώσει το χάπι). Ομολογώ ότι δεν ξέρω κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι (νομικά και πολιτειακά) εφικτό, αλλά το ιδανικό θα ήταν ο Πρόεδρος να συγκαλέσει συμβούλιο αρχηγών όπου θα συζητήσουν τη σημερινή «δεν πάει άλλο» πραγματικότητα. Μετά, και με συμφωνία όλων (εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν!), να «ορισθεί» μια Κυβέρνηση Εθνικής ενότητας, με σαφώς τακτές προθεσμίες (έξη μήνες ας πούμε;), και με επικεφαλής κάποια κοινώς αποδεκτή (στο μέτρο του δυνατού!) προσωπικότητα, και Υπουργούς από όλα τα κόμματα καθώς και καταξιωμένους εξωκοινοβουλευτικούς, με εντολή να πιάσουν δουλειά αμέσως. Αυτοί πλέον, απαλλαγμένοι από το βραχνά του πολιτικού κόστους, και με την υποστήριξη (υποτίθεται) όλου του πολιτικού κόσμου και κατ' επέκταση, του λαού, να πάρουν και να εκτελέσουν άμεσα (το πιο σημαντικό) όλα τα (επώδυνα δυστυχώς) μέτρα, που μόνο μια τέτοια Κυβέρνηση μπορεί να πάρει.
Ονειρεύομαι; Ίσως! Αλλά πρέπει να παραδεχτείς ότι δεν μας έχει μείνει και κάποια άλλη επιλογή. Ας συνεχίσουμε λοιπόν να ονειρευόμαστε μέχρι να ξυπνήσουμε απότομα για μια ακόμα φορά.
Για μένα είναι η μόνη λύση και σαφώς με περισσότερες ελπίδες επιτυχίας από τις εκλογές αυτή τη στιγμή.
Πάνος Χατζηκωνσταντίνου
@ Πάνος Χατζηκωνσταντίνου
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμμετείχαν και ακροδεξιά στοιχεία και μάλιστα στην πλειοψηφία τους. Δεν είναι τυχαίο που ήθελαν να διώξουν μόνο πολιτικούς και όχι τους ιερείς ας πούμε.
Ως προς τις εκλογές. Επειδή με διαβάζετε ξέρετε οτι έχω πολλές φορές ταχθεί κατά. Αλλά πλέον η κατάσταση ξεφεύγει. Όταν υπάρχουν φωνές που λένε, είμαστε η πλειοψηφία, ο λαός είναι με το μέρος μας και δρουν με βάση αυτό κι όταν η κυβέρνηση δεν μπορεί να τους αντιμετωπίσει αποτελεσματικά, όταν η χώρα βυθίζεται σε χάος, τολμώ να πω οτι το ρίσκο που παίρνει κάποιος με το να μη κάνει εκλογές για να εκτονωθεί η κατάσταση είναι τεράστιο. Εάν γίνουν εκλογές και πάλι το ρίσκο είναι τεράστιο, οπότε επιλέγεις...
Ως προς τη συγκυβέρνηση... Όσοι τσιρίζουν υστερικά δε θα την αποδεχτούν. Η περίοδος που τα πράγματα ήταν πιο ήρεμα, έχει παρέλθει.
Υπάρχουν πλέον πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν με μία πολιτική κίνηση ή συνδυασμό τους: Το πρόβλημα ακυβερνησίας, το πρόβλημα των οργανωμένων αντιδράσεων που παραλύουν την κοινωνία και η προσπάθεια να αποφευχθούν τυχόν εκτροπές. Ε πλέον πιστεύω οτι αυτό με συγκυβέρνηση δεν λύνεται. Θα μπορούσε τον Ιούνιο, τον Ιούλιο, λίγο πριν την ψήφιση του Μεσοπροθέσμου ή και λίγο μετά. Τώρα είναι αργά.
Η δικαστική εξουσία έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Είναι ανεπίτρεπτο για μια Δημοκρατία η δικαστική εξουσία να δέχεται υποδείξεις από την εκτελεστική εξουσία - αλλιώς η ανεξαρτησία πάει περίπατο. οι εσαγγελείς σε αυτήν την χώρα είναι επιεεικώς απαράδεκτοι, δεν είναι δυνατόν από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να βλέπω κατάσταση ανομίας παντου΄και οι εισαγγελείς να τα ανέχονται όλα αυτά. Αν οδηγηθήκαμε στις καταστάσεις αυτές Τσούγδω είναι ακριβώς για αυτόν τον λόγο. Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιό λόγο λένε να μην αποβληθεί ο μαθητής. Είναι δικαίωμα του καθενός να κάνει όποια χειρονομία θέλει, αλλά θα πρέπει να είναι έτοιμος να δεχθεί τις συνέπειες- αλλιώς καταντάμε "Έλληνες" (Οι μοναδικοί άνθρωποι στον πλανήτη που έχουν μόνο δικαιώματα - ποτέ υποχρεώσεις).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω την απορία του διαδικτυακού πάνελ. Χαίρομαι για τον διλημματικό χαρακτήρα που θα έχει το δημοψήφισμα, είναι καιρός ο καθένας να κάνει πράξη τα λόγια του.
ΥΓ. Τον Απρίλη-Μάη που θα γίνουν εκλογές, δύο στρατόπεδα θα αντιπαρατεθούν, όσοι είναι υπέρ των αλλαγών εναντίον των υποστηρικτών της συντήρησης των κατεστημένων.
@Nikolas L.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το ένα θέμα στο άλλο πήγαμε :)
Ο μαθητής ήταν σε δημόσιο χώρο, αργία, δε νομίζω οτι θα πρέπει να αποβληθεί και δεν είναι το ίδιο με άλλα φαινόμενα. Οι γονείς του πρέπει να του πατήσουν ένα βρισίδι για να προσγειωθεί.
Για το δημοψήφισμα, έχω αλλάξει γνώμη περίπου 3 φορές μέσα σε 4-5 ώρες... Φοβάμαι οτι η ΕΕ δεν θα μας περιμένει. Είμαστε αφερέγγυοι, τώρα ξαφνικά προέκυψε δημοψήφισμα.. Ενώ η βέλτιστη λύση θα ήταν να έρθει με 180 στη Βουλή. Το γεγονός οτι όλοι βγήκαν από τα λαγούμια τους και ανησυχούν ξαφνικά (και η ΝΔ μαζί) μήπως ο ανώριμος λαός δεν ψηφίσει, είναι ένα βήμα προς τη συνειδητοποίηση, αλλά δεν μπορείς να ποντάρεις όλες σου τις (δανεικές) μάρκες σε έναν αριθμό και αν σου κάτσει... Υπάρχουν εξωτερικοί παρατηρητές.
Αν και συνδέονται, δεν έχω παει σε άλλο θέμα. η σημερινή κατάσταση είναι απόρροια της μη σύνδεσης πράξης και συνέπειας. Δηλαδή αν είναι κάποιος σε δημόσιο χώρο κατά την διάρκεια αργίας επιτρέπεται να κάνει ότι θέλει? Λάθος, δεν ήταν σε έναν οποιοδήποτε χώρο, ήταν σε έναν πολύ συγκεκριμένο χώρο και είχε αποδεχθεί έναν συγκεκριμένο ρόλο. Αν δεν ήθελε, ας είχε επικαλεστεί συνειδησιακούς λόγους για να μην πάρει μέρος. Η ηλικία δεν είναι δικαιολογία, δεν ήταν παιδί του δημοτικού - σε άλλες χώρες έχουν δίπλωμα οδήγησης στην ηλικία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ θα αποδεχθούμε το causality μεταξύ λόγου/πράξης και συνέπειας ή καλή μας Βαϊμάρη...
Και όσο για το δημοψήφισμα, καιρός ήταν να ενηλικιωθεί και αυτός ο λαός που παραπονιέται ότι δεν ξέρει τίποτα για το έγκλημα.