Pages - Menu

3 Σεπτεμβρίου 2011

Κυριαρχεί η παραπληροφόρηση γύρω από το νόμο για τα ΑΕΙ

Πραγματικός διάλογος μεταξύ εμού και μίας φίλης μου, μέσω τηλεφώνου....


-Έλα τι κάνεις, διαβάζεις;
-Τι διαβάζω, γιατί ξέρω τι να διαβάσω; Άλλα διάβαζα, άλλαξα πρόγραμμα, δεν ξέρω αν θα δώσουμε...
-Κι εγώ τα ίδια... Να σου πω, λες να χαθεί η εξεταστική;
-Δε ξέρω ρε, τους βλέπω αγριεμένους και δεν ξέρω και τι περιθώρια έχουμε.
-Να σου πω, λέμε να κατέβουμε καμία 20αριά άτομα, να ψηφίσουμε τάδε.
-Δεν είναι απλό, πρέπει να δούμε τι θα ψηφίσουμε για να μπλοκάρουμε την απόφαση, να βρούμε τακτική.
-Με τούτα και μ' εκείνα έχω να διαβάσω 4 μέρες.
-Κι εγώ τα ίδια, αλλά από το να τη χάσουμε, καλύτερα να βρούμε τρόπο να μη γίνει κατάληψη.


Φαντάζομαι τέτοιου τύπου συζητήσεις δίνουν και παίρνουν αυτές τις μέρες μεταξύ φοιτητών κυρίως μεγάλων ετών, για τους οποίους η εξεταστική είναι πολύτιμη. Κυριαρχεί πλέον ο φόβος και η αγωνία για το μέχρι πού μπορούν να φτάσουν οι κινητοποιήσεις, το πόσο θα διαρκέσουν οι καταλήψεις, το εάν θα χαθούν εξεταστικές αλλά και εξάμηνα. Κύριοι στόχοι των αντιδρώντων: να μην εφαρμοστεί το νομοσχέδιο, η Υπουργός να το πάρει πίσω ή ακόμη καλύτερα υπό το βάρος των αντιδράσεων, να πέσει η κυβέρνηση. Πιο ρομαντικός στόχος, να μεταφερθεί η "υπέροχη ατμόσφαιρα της πλατείας και στα αμφιθέατρα".
Το εάν η κυβέρνηση θα πάρει πίσω ένα νομοσχέδιο που ψηφίστηκε με πρωτόγνωρη πλειοψηφία, το αφήνω στην κρίση σας... 


Αυτή τη στιγμή, μέσα στα αμφιθέατρα κυριαρχεί η παραπληροφόρηση, φανατικοί αγωνισταράδες που ψάχνουν ευκαιρία για επαναστατική γυμναστική και θιγμένες παρατάξεις που δεν ήξεραν τι σημαίνει κατάληψη και το έπαιζαν υπεύθυνες και προστάτες των φοιτητών, πρωτοστατούν στον Ανένδοτο εναντίον του νέου νόμου.


Κατανοώ οτι το νομοσχέδιο είναι αρκετά μεγάλο για να το διαβάσει κάποιος και όμως πολύ μικρότερο από το προηγούμενο, αλλά δεν μπορεί κανένας άνθρωπος που θέλει να λέγεται υπεύθυνος, να βασίζει την πληροφόρησή του, στο τι λέει ο χ και ο ψ, που ισχυρίζονται οτι το έχουν διαβάσει και με αυτό τον τρόπο να διαμορφώνει άποψη.
Τερατώδη ψέματα ακούγονται στις αίθουσες και όμως κανείς κι εγώ μαζί, δεν έχει το θάρρος να πει: αυτό που λες είναι ψέμα, διάβασε το σχετικό άρθρο και ξεστραβώσου


Οι φοιτητές που έχουν βάλει ως στόχο να παραπληροφορήσουν και να πείσουν οτι αυτό το νομοσχέδιο χτυπάει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του Πανεπιστημίου, επικαλούνται δυο επιχειρήματα. Πρώτον οτι δεν διασφαλίζεται οτι δεν θα μπουν δίδακτρα σε προπτυχιακές σπουδές (αν δεν έχει χρηματοδότηση το Πανεπιστήμιο από πού θα τα βρει;) και δεύτερον οτι καταργείται η διανομή των συγγραμμάτων μετά το 2014 και θα υπάρχουν μόνο σε ηλεκτρονική μορφή. Και τα δυο έχουν διαψευσθεί. 


Είναι τραγικό που ακόμη και τώρα δεν μπορεί να γίνει ένας σοβαρός διάλογος, μία διεξοδική μελέτη του νομοσχεδίου για να διαπιστωθεί αν πράγματι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και να εκφραστούν ενστάσεις. Οι παρατάξεις και οι φανατίλες, έχουν κάνει σημαία τα δυο αυτά επιχειρήματα και πορεύονται.... Όσο διήρκεσε ο διάλογος δεν μπήκαν στον κόπο να καταθέσουν προτάσεις, να συμμετάσχουν, διότι ως γνωστόν δεν λαμβάνουν μέρος σε "στημένες και προσχηματικές διαδικασίες". Τώρα το κατά πόσον μπορεί κανείς εχέφρων να πει οτι ο διάλογος που έγινε ήταν στημένος και προσχηματικός, εφόσον η Υπουργός έκανε ό,τι αλλαγή της πρότειναν προκειμένου να ψηφιστεί το νομοσχέδιο, επίσης το αφήνω στην κρίση σας. 


Παρ' όλα αυτά υπάρχουν πράγματι διάφορα γκρίζα σημεία και ζητήματα που χρειάζονται διευκρίνιση...


  • Στο άρθρο 33/παρ.8 αφήνεται να εννοηθεί οτι καταργείται η εξεταστική για τους επι πτυχίω φοιτητές και δεν διευκρινίζεται αν είναι στο χέρι του ιδρύματος να αποφασίσει: "Οι εξετάσεις διενεργούνται αποκλειστικά μετά το πέρας του χειμερινού και του εαρινού εξαμήνου για τα μαθήματα που διδάχθηκαν στα εξάμηνα αυτά, αντίστοιχα. Ο φοιτητής δικαιούται να εξεταστεί στα μαθήματα και των δύο εξαμήνων πριν από την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου"
  • Ως προς τις έδρες που ιδρύονται με χορηγία, τις επονομαζόμενες "επώνυμες έδρες", είναι δεσμευτικό οτι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που θα τη χρηματοδοτήσει θα το κάνει επ' άπειρον; Πώς προστατεύεται το Ίδρυμα από έναν ιδιώτη πχ που θα θελήσει να χρηματοδοτήσει μία έδρα και μετά από 2 χρόνια ας πούμε θα το μετανιώσει; 
  • Ο θεσμός της μερικής φοίτησης... Δεν έχει διευκρινιστεί πώς ο φοιτητής θα αποδεικνύει οτι εργάζεται 20 ώρες την εβδομάδα. Προσωπικά δεν έχω κάποιο παράδειγμα συμφοιτητή μου ή γνωστού μου, που να του κολλάνε ένσημα...
  • Ως προς την αξιολόγηση, αποτελεί πάγιο αίτημα όλων να μάθουμε ποιά θα είναι η μορφή της, για να αποφευχθούν εκφυλιστικά φαινόμενα που θα την κάνουν το επόμενο μεγάλο ανέκδοτο, μετά την πάταξη της φοροδιαφυγής. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση για τη μορφή που θα έχει.
  • Η χρηματοδότηση. Σίγουρα η σύνδεσή της με την αξιολόγηση δίνει κίνητρα για αριστεία, αλλά ιδρύματα που δεν θα πάνε καλά στις αξιολογήσεις, που δεν μπορούν να προσελκύσουν χρηματοδότηση λόγω αντικειμένου, θα κλείνουν ή θα είναι μονίμως υποχρηματοδοτούμενα; Ποιός εγγυάται οτι δεν θα πάνε όλα τα κονδύλια στους συνήθεις υπόπτους;


Αυτά και άλλα ερωτήματα που τίθενται πρέπει να απαντηθούν πειστικά και πολύ σύντομα από το Υπουργείο.


Μαζί με ένα ερώτημα ακόμη... Η κατάληψη είναι παράνομη, άρα θα νομιμοποιείται η αστυνομία να μπει μέσα στο Πανεπιστήμιο μετά από καταγγελία ή μετά από αίτημα Προέδρου Σχολής ή Πρύτανη, να τη λήξει;


ΥΓ: Η εικόνα που παρέθεσα ανέβηκε στο twitter της Υπουργού Παιδείας και είναι το νέο και το παλιό νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ. 
ΥΓ2: Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να καταθέσει την παρατήρηση ή την απορία του πάνω στον νέο νόμο στα σχόλια. Η ανάρτηση αυτή θα διαμορφώνεται δυναμικά.

3 σχόλια:

  1. Νά'μαστε πάλι να μιλάμε για το νομοσχέδιο -νόμο, πλέον- της Άννας. Θα ξαναπώ αυτά που έλεγα και πριν: άτολμο, ασύνδετο, χωρίς κεντρική φιλοσοφία σχετικά με το πού πάει και πού θέλουμε να πάει η εκπαίδευση στην Ελλάδα. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν οι ασάφειες που υποσημειώνεις (φαντάζομαι ότι ενδελεχές ψάξιμο θα βρει κι άλλες), αλλά και οι αλλαγές που οδήγησαν στην ψήφισή του από 250 βουλευτές να είναι τεχνικού - "ιδεολογικού" χαρακτήρα και όχι ουσίας. Τώρα, βέβαια, οι φοιτητοπατέρες και οι πρυτάνεις σκούζουν για τα λάθος πράγματα (ιδίως οι δεύτεροι αναρωτιέμαι γιατί αντιδρούν; Αφού ο νόμος ούτε που αγγίζει επί της ουσίας το κατεστημένο σε ΑΕΙ-ΤΕΙ; Είδες πουθενά, π.χ., για καθηγητές πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης σε αντιδιαστολή με καθηγητές μερικής απασχόλησης στα ιδρύματα;... Ούτε κι εγώ), αλλά ο θόρυβος που κάνουν σκεπάζει τις αδυναμίες του νόμου. Δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Khlysty

    Έχουμε ξανασυζητήσει πάνω στην ίδια βάση και είχα πει οτι διαφωνούσα με αυτή την προσέγγιση.

    Κι εγώ απορώ γιατί αυτή η λύσσα, προφανώς μιλάμε για πολύ "λίπος" και στον τομέα της Παιδείας, μάλλον φοβούνται οτι υπάρχει πιθανότητα να τελειώσει το party.
    Είναι πραγματικά απίστευτα ατσούμπαλοι και οι φοιτητές και οι Πανεπιστημιακοί. Οι μεν Πανεπιστημιακοί και κυρίως οι Πρυτάνεις ασχολήθηκαν ΜΟΝΟ με το συμβούλιο διοίκησης, οι δε φοιτητικές παρατάξεις αντιδρούν (οι ανεξάρτητοι και οι μη φανατισμένοι παραταξιακοί είναι υπέρ του νόμου) για τα λάθος πράγματα.
    Με αποτέλεσμα να νομίζουν οι υπόλοιποι οτι αν τα μόνα αρνητικά, είναι τα 2-3 πράγματα που σηκώνουν όσοι αντιδρούν, τότε ο νόμος είναι τέλειος.

    Αφήστε που με τη λύσσα τους "κάψανε" και την κατάληψη (ευτυχώς). Υπάρχουν πολλά νεύρα στα Πανεπιστήμια από το γεγονός οτι κάποιοι θεώρησαν σωστό καιρό για κινητοποιήσεις την εξεταστική και κάποιοι άλλοι τους διευκόλυναν. Οι καταλήψεις δεν θα κρατήσουν για πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ! :
    http://anisixos.blogspot.com/2011/09/blog-post_07.html

    Αν θες διαβασε το.
    Περιμενω εντυπωσεις και σχολια.
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή