Ουσιαστικά δεν άλλαξε κάτι από αυτά που ξέραμε. Μόνη ίσως διαφοροποίηση το δικαίωμα που θα έχει η Σύγκλητος για βέτο όσον αφορά στο πρόσωπο του Πρύτανη, κάτι το οποίο δεν είχε ακουστεί τις προηγούμενες ημέρες.
Είναι σαφές οτι το "χοντρό παιχνίδι" και οι διαπραγματεύσεις που θα γίνουν μέχρι την τελική κατάθεση του νομοσχεδίου που αναμένεται μέσα στον Αύγουστο, θα αφορούν κυρίως στο διοικητικό part. Το νομοσχέδιο αλλάζει τόσα δεδομένα σε τόσους τομείς, που η Πανεπιστημιακή κοινότητα δεν ξέρει ποιο κεκτημένο της να πρωτοπροστατεύσει. Ως πεδίο μάχης έχει επιλεγεί λοιπόν, λανθασμένα κατά την άποψή μου, το Συμβούλιο Διοίκησης. Και λέω λανθασμένα διότι η έντονη αντίδραση έχει εκθέσει ανεπανόρθωτα στα μάτια της κοινής γνώμης Πρυτάνεις, Πανεπιστημιακούς και παρατάξεις.
Το Συμβούλιο είναι το τυράκι και έπεσαν όλοι στην παγίδα του. Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον το γεγονός οτι σε όποια συζήτηση έχει διεξαχθεί με τη συμμετοχή Πρυτάνεων, είναι εμφανής η προσπάθειά τους να την οδηγήσουν στο διοικητικό κομμάτι, για να μας πείσουν οτι το Συμβούλιο Διοίκησης θα είναι ένα "σκοτεινό παντοδύναμο όργανο" που θα μπορεί να κάνει ό,τι θέλει χωρίς λογοδοσία. Το γεγονός οτι τα μέλη του Συμβουλίου θα τα επιλέγει η Πανεπιστημιακή κοινότητα και δεν θα είναι διορισμένα, δεν αναφέρεται καν, προφανώς για να δοθεί η εντύπωση οτι δεν θα υπάρχει αυτοδιοίκητο, ενώ ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο και με τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Συμβούλιο, το αυτοδιοίκητο ενισχύεται.
Δεν έχουμε να κάνουμε με ένα τέλειο νομοσχέδιο, είναι όμως αρκετά καλό και επιδέχεται κάποιων βελτιώσεων. Αντί λοιπόν οι Πρυτάνεις και η Ακαδημαϊκή κοινότητα να το αφορίζουν στο σύνολό του, καλό θα ήταν να μην επιλέξουν για ακόμα μία φορά την αποχή, για να μπορούν στη συνέχεια να καταγγείλουν τον νόμο και να μη τον εφαρμόσουν. Απαιτείται συμμετοχή όλων των δυνάμεων και κατάθεση υπευθύνων, μη-ουτοπικών προτάσεων, γιατί μόνο έτσι μπορεί να βελτιωθεί το νομοσχέδιο, αλλιώς δίνεται λευκή επιταγή στο Υπουργείο να το εφαρμόσει ως έχει...
Για παράδειγμα έχω διαπιστώσει κάποια σημεία, ακούγοντας προσεκτικά και τους πρυτάνεις που μπορούν να βελτιωθούν χωρίς να αλλάξει η φιλοσοφία του νομοσχεδίου....
Είναι αλήθεια οτι υπάρχουν κάποια προβλήματα σε σχέση με το Συμβούλιο Διοίκησης. Για παράδειγμα, σωστά θίγεται το γεγονός οτι έτσι όπως είναι μέχρι τώρα η πρόβλεψη για την εκλογή των 7 μελών από τα μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου, η σχολή με τα περισσότερα μέλη ΔΕΠ αλλά και με τους περισσότερους φοιτητές θα έχει το προβάδισμα για την κατάληψη θέσεων στο Συμβούλιο Διοίκησης. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει διευκρίνιση για το αν θα υπάρξει στάθμιση της δύναμης κάθε σχολής. Δηλαδή για παράδειγμα, η κάλπη της Ιατρικής να έχει την ίδια "δυναμική" με την κάλπη του Βιολογικού, για να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο το Συμβούλιο να απαρτίζεται μόνο από καθηγητές Ιατρικής...
Το γεγονός όμως οτι αυτοί οι 8 θα επιλέγουν τους έταιρους 7 είναι επίσης λίγο προβληματικό και ίσως θα έπρεπε να υπάρξει και για τα 7 εξωτερικά μέλη, μία διαδικασία ανάλογη με αυτή που προβλέπεται για την εκλογή Πρύτανη. Διότι αν δεν υπάρξει τέτοια πρόβλεψη, το συμβούλιο θα είναι ουσιαστικά άμεσα ελεγχόμενο από την αρχική 8αδα. (Σχετική αναφορά έχει κάνει ο κ. Παλλήκαρης ένας από τους 3 Πρυτάνεις που δεν τάχθηκαν εναντίον του νομοσχεδίου)
Ως προς την ιδέα που υπάρχει για είσοδο σε Σχολές και όχι σε τμήματα.... Αναρωτιέμαι, έστω οτι κάτι τέτοιο γίνεται, στις Πολυτεχνικές σχολές ας πούμε είναι εφικτό και ίσως και απαραίτητο να υπάρχουν κοινά μαθήματα στο πρώτο έτος, υπάρχουν οι υποδομές έτσι ώστε να μπορέσει να "εξυπηρετηθεί" αποτελεσματικά ο μεγάλος αριθμός φοιτητών που θα εισέρχεται σε μία σχολή; Ωραία τα θεωρητικά αλλά αν ας πούμε εισέλθουν στο Μετσόβιο 2.000 άτομα, πώς θα γίνονται οι παραδόσεις; Είναι λίγο δυσλειτουργικό το μοντέλο αυτό και χρειάζεται χρόνο και σημαντικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, τουτέστιν δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμο.
Άλλη ένσταση είναι αυτή που έχει να κάνει με τα Πανεπιστημιακά συγγράμματα. Θεωρώ κανιβαλιστικό να επιβάλει κάποιος σε έναν φοιτητή να μελετήσει το σύγγραμμα μέσα από τον υπολογιστή του. Σίγουρα το να ενισχυθούν οι βιβλιοθήκες είναι μία κάποια λύση αλλά θα μπορούσε να υιοθετηθεί άλλο σύστημα. Να παραγγείλει το Υπουργείο μία τελευταία φορά όσα συγγράμματα είναι απαραίτητα για να εξυπηρετήσουν τον αριθμό των φοιτητών κάθε σχολής συν ένα 20% (τυχαία το αναφέρω) και μετά το πέρας της χρονιάς τα βιβλία να επιστρέφονται από τους φοιτητές (εντάξει βέβαια αυτό προϋποθέτει να έχουν περάσει το μάθημα...).
Μετά λύπης μου πάντως, παρατηρώ οτι είναι ελάχιστοι εκείνοι οι Πρυτάνεις και οι Πανεπιστημιακοί που μέχρι τώρα, έχουν βγει μπροστά όχι να στηρίξουν, αλλά να πουν έναν καλό λόγο για το νομοσχέδιο και να μην το αποκηρύξουν, ή έστω να καταθέσουν την πρότασή τους. Όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα αλλαγών, αλλά τελικά καμία αλλαγή δεν τους αρέσει γιατί δεν είναι προς την κατεύθυνση που οι ίδιοι θεωρούν σωστή.
Έπεσα ας πούμε προχθές πάνω σε μία κίνηση πανεπιστημιακών που συλλέγουν υπογραφές εναντίον του νόμου (191 προς το παρόν) και πραγματικά απογοητεύτηκα. Παραθέτω την αρχή του κειμένου:
"Τα τελευταία χρόνια, ένα κύμα «μεταρρυθμίσεων» στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και σ’ ολόκληρο τον κόσμο, υποτάσσει την Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία της οικονομίας και εν τέλει στη λογική της αγοράς. Η Ανώτατη Εκπαίδευση από δημόσιο αγαθό και δημόσιο δικαίωμα του πολίτη μετατρέπεται βαθμιαία σε εμπόρευμα για καταναλωτές από τα πιο εύπορα στρώματα. Η αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων και η αυτονομία των ακαδημαϊκών διαδικασιών καταργούνται. Οι διαδικασίες παραγωγής και απόκτησης γνώσης και οι όροι εργασίας της πανεπιστημιακής κοινότητας υπακούουν στους όρους του ιδιωτικού τομέα, από τον οποίο τα πανεπιστήμια εξαναγκάζονται να εξεύρουν πόρους.
Η Ελλάδα είναι η μόνη, ίσως, χώρα, της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου οι απόπειρες συντεταγμένης δρομολόγησης των «μεταρρυθμίσεων» αυτών έχουν αποτύχει έως τώρα. Σημαντικούς λόγους για την αποτυχία αυτή αποτελούν η έντονη αντίθεση της ελληνικής κοινωνίας αλλά και το ελληνικό Σύνταγμα, σύμφωνα με το οποίο η Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από δημόσια, πλήρως αυτοδιοικούμενα και χρηματοδοτούμενα από το κράτος ιδρύματα."
Ναι σωστά καταλάβατε... Κάποιοι εκ των Πανεπιστημιακών μας, νομίζουν οτι τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι ουσιαστικά τα γαλάτικα χωριά που αντιστέκονται στη λαίλαπα του καπιταλισμού και στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Αυτή η δαιμονοποίηση των μεταρρυθμίσεων, της εξειδίκευσης και της ιδιωτικής συμμετοχής, έχει στοιχίσει όχι μόνο στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, αλλά και στην Ελληνική κοινωνία γενικότερα.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο επιδιώκει να κάνει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο λιγότερο φοβικό και εσωστρεφές και πιο ελκυστικό ειδικά προς τους ξένους φοιτητές.
Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια δεν έχουν κακή φήμη, απλά δεν έχουν φήμη. Επίσης τα Ελληνικά Πανεπιστήμια δεν είναι ένα μαύρο χάλι όπως παρουσιάζονται από ορισμένους, απλά έχουν επικρατήσει κάποιες πρακτικές που αμαυρώνουν το όνομά τους.
Θεωρώ πως ένα από τα μεγάλα στοιχήματα των Πανεπιστημίων θα πρέπει να είναι η βελτίωση της κατάταξής τους στις λίστες με τα top Πανεπιστήμια. Οι θέσεις που κατέχουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια θεωρώ οτι δεν είναι αντιπροσωπευτικές και τα αδικούν. Αν δούμε λίγο τα κριτήρια με τα οποία συγκροτούνται οι λίστες, θα παρατηρήσουμε οτι ο αριθμός ξένων καθηγητών και φοιτητών παίζει σημαντικό ρόλο...
Και ερωτώ, γιατί να έρθει ένας ξένος φοιτητής στην Ελλάδα; Αρχικά ο οποιοσδήποτε ψάχνει να κάνει ένα μεταπτυχιακό ή ένα διδακτορικό το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να γράψει στο google : top universities for ... θα του βγάλει άραγε σαν αποτέλεσμα κάποιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο; Θα υπάρξει κάποιος που θα του πει: έχει πάει ένας γνωστός μου, στο συνιστώ ανεπιφύλακτα;
Φυσικά και όχι.
Παραπονιόμαστε για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια για την κατάταξη, αλλά κάνουμε σαν να μη μας αφορά η εικόνα τους και η εξωστρέφειά τους. Έχουμε πραγματικά καθηγητές διαμάντια σε πολλά τμήματα και πολύ καλά εργαστήρια σε κάποια άλλα και όμως δεν το εκμεταλλευόμαστε, δεν το προβάλουμε.
Κοιτάξτε τι γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αγγλία, οι μισοί Έλληνες φοιτητές πάνε για μεταπτυχιακές σπουδές εκεί, γιατί η Αγγλία έχει μεριμνήσει για την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων της, είναι σε πολύ καλές θέσεις σε όλες τις λίστες και πράγματι προσελκύουν πάρα πολύ κόσμο. Σκεφτείτε μόνο να γινόντουσαν ξαφνικά τα Πανεπιστήμιά μας διεθνούς φήμης και να ήταν έστω και ένα στην πρώτη 50αδα των Πανεπιστημίων, πόσοι φοιτητές από το εξωτερικό θα ήθελαν να έρθουν στη χώρα μας για τις σπουδές τους και πόσο καλό θα έκανε αυτό και στην Οικονομία μας και στην εικόνα της χώρας μας...
Απλά θα πρέπει να καταρρεύσει άλλο ένα ταμπού... Το να κάνεις τα Πανεπιστήμιά σου ελκυστικά και ανταγωνιστικά δεν σημαίνει απαραίτητα οτι υποβαθμίζεις την παρεχόμενη ποιότητα γνώσης, ούτε οτι βγάζεις αποφοίτους απόλυτα εξειδικευμένους έτσι όπως τους ζητάει η αγορά (αν και δεν καταλαβαίνω γιατί κάτι τέτοιο είναι κακό).
Θεωρώ επίσης, και πέστε να με φάτε, πως αφού σπάει το ταμπού με τις έδρες που ιδρύονται με χορηγίες, ίσως θα έπρεπε να δοθεί η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να μπορέσουν να συνεργαστούν με ιδιώτες για τη βελτίωση των υποδομών τους (που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την έρευνα) με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης πχ κυλικείων... Μου φιάχνεις το κτήριο, σου δίνω τη δυνατότητα να φιάξεις καφετέρια και εστιατόριο και να το εκμεταλλεύεσαι.... (Δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο προβλέπεται).
Τέλος σας συνιστώ να διαβάσετε ένα κείμενο του τέως Υφυπουργού Παιδείας και κατά πολλούς εμπνευστή του νομοσχεδίου, Γιάννη Πανάρετου, που έχει να κάνει με τις διεθνείς αξιολογήσεις Πανεπιστημίων εδώ. Το βρήκα καταταπιστικότατο.
ΥΓ: Πάντως ένα τέτοιο νομοσχέδιο είναι αδύνατο να προωθηθεί όταν υπάρχουν σκιές για πολύ σημαντικά ζητήματα. Το Υπουργείο Παιδείας επιμένει να μην απαντά στις συνεχείς ερωτήσεις που γίνονται για το Ινστιτούτο Νεολαίας και τις 150 προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ. Ένοχη σιωπή;
Update: Μπορείτε να διαβάσετε την απάντηση του Υπουργείου εδώ.
Δυστυχώς όταν βλέπω συναδέλφους μου επιστήμονες(τρομάρα τους!) να επιτίθενται με λύσσα στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο με βασικό επιχείρημα ΠΑΣΟΚ=Τρόικα=Το Απόλυτο Κακό, τότε με πιάνει κατάθλιψη. Πως περιμένουμε μετά από τον απλό κόσμο που έχει ή ετοιμάζεται να στείλει τα παιδιά του στα ΑΕΙ να κατανοήσει τις αλλαγές και να τις στηρίξει;
ΑπάντησηΔιαγραφή@panos75
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρείς οτι ο απλός κόσμος δεν τις στηρίζει; Διαφωνώ. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι πολύ έξυπνο. Έχει τυράκια- παγίδες και η αντίδραση παρατάξεων και πρυτάνεων τους εκθέτει ανεπανόρθωτα. Στα Πανεπιστήμια γνωρίζουν όλοι λίγο πολύ τι γίνεται και ο περισσότερος κόσμος έχει άποψη επι του θέματος. Μπορεί η πανεπιστημιακή κοινότητα να αντιδρά, αλλά η κοινωνία κάτι μου λέει οτι το βλέπει με καλό μάτι το νομοσχέδιο.
Ξεχασες να αναφερθείς στη δυνατότητα που δίνει το νομοσχέδιο να γίνονται μαθηματα στα Αγγλικά... Τι έχουμε να ακούσουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά τις σκιές για το Ινστιτούτο Νεολαίας, όντως επιβαρύνει πολύ τη θέση της Διαμαντοπούλου και κάνει δυσκολότερο να περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Ακόμα χειρότερα, όμως σκέφτεσαι τι έχει να γίνει όταν ξεκινησουν οι συγχωνεύσεις σχολείων; Ποιός θα κρατάει τους γονείς, που στην προκειμένη περίπτωση θα έχουν και δίκιο;
@nikos
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί το λες αυτό; Αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν ήδη Αγγλόφωνα μεταπτυχιακά και είναι επιβεβλημένο να γίνονται μαθήματα και στα Αγγλικά. Πώς αλλιώς θα έρθουν ξένοι φοιτητές;
Οι σκιές και κυρίως οι υποψίες πληθαίνουν γιατί δεν απαντάνε επισήμως και διότι δεν έχει ακυρωθεί ακόμη ο διαγωνισμός.
Νομίζουν οτι με το να μην ασχοληθούν θα περάσει στο ντούκου, αλλά επειδή πίσω έχει η Πανεπιστημιακή κοινότητα την ουρά, να μην αμφιβάλλουν οτι θα σηκώσουν το θέμα όποτε τους συμφέρει, με τη σημαία: αυτή είναι η αξιοκρατια σας; Έτσι θα κάνετε και τα Πανεπιστήμια;
Αφού τα ξέρουμε και τα ξέρουν και φαντάζομαι οτι αντιλαμβάνονται οτι το θέμα θα τους δημιουργήσει πρόβλημα, απορώ γιατί σιωπούν...
Δεν υπάρχουν Μεταπτυχιακά στα Αγγλικά, αν δεν κάνω λάθος απαγορεύεται. Συμφωνω να γίνονται μεταπτυχιακά στα Αγγλικά. Αναρωτιέμαι όμως πως δεν έχουν ακόμα αντιδράσει οι διάφοροι ελληναραδες
ΑπάντησηΔιαγραφή@nikos
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω την εντύπωση οτι υπάρχουν αγγλόφωνα μεταπτυχιακά... Από πού απαγορεύεται;
Θυμάμαι σε μάθημα στο Προπτυχιακό να μας λέει ο Καθηγητης οτι ένα βιβλίο που καλύπτει το μάθημα υπάρχει μόνο στα Αγγλικά και οτι απαγορεύεται να διανεμηθει γ' αυτον το λόγο
ΑπάντησηΔιαγραφή@nikos
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν δεν υπάρχει σύμβαση με τον εκδοτικό οίκο δεν μπορεί να διανεμηθεί. Τώρα δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια σύνδεση...
Θα το γράψω για τελευταία φορά: όταν από ένα "μεταρρυθμιστικό" της εκπαίδευσης νομοσχέδιο απουσιάζει φιλοσοφία και στοχοθεσία, τότε όλα τ' άλλα είναι απλώς τραγουδάκια του Χατζηγιάννη. Θέλει η Διαμαντοπούλου, την οποία παρεπιπτόντως εκτιμώ, να μας πει πού στοχεύει το νομοθέτημά της; Έχει καλώς. Δεν θέλει; Κακό δικό της, καθώς ο επόμενος ΥΠΕΠΘ θα φέρει τη δική του "μεταρρύθμιση". Τα περί "εξωστρέφειας", "ποιότητας", "λογοδοσίας" και "δενξερωτιάλλο" εγώ τα ακούω βερεσέ. Στόχους ουσιαστικούς και απτούς έχει να μας παρουσιάσει; Strategic plan υπάρχει; Ποιο είναι; Πού πάει; Εμένα αυτά με νοιάζουν κι όχι αν το πανεπιστήμιο διοικείται από Πρύτανη, Επιτροπή ή Αρειανούς. By the way, που λέει κι ο Κουλούρης (αλήθεια, τι κάνει αυτή η ψυχή;...), η στάση των πρυτάνεων και των πανεπιστημιακών είναι -ως συνήθως...- αισχρή και ανάξια σχολιασμού. Χειρότεροι από βουλευτές, γόνους βουλευτών έχουν καταντήσει... Μόνο τα βιλαέτια τους τους νοιάζουν και, κατά τα άλλα, γαία πυρί...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Khlysty
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αδικείς το νομοσχέδιο, κατά την άποψή μου έχει ως στόχο τον εξευρωπαισμό του Πανεπιστημίου.
Για ποιό λόγο τα ακούς βερεσέ; Θεωρώ οτι είναι πολύ σημαντικές αλλαγές και όπως εξήγησα το Πανεπιστήμιο χρειάζεται εξωστρέφεια.
Ένα από τα βασικά του προβλήματα είναι ο τρόπος διοίκησης και μόνο με το συμβούλιο θα έχει υπάρξει μία μικρή αλλαγή, αλλά απόλυτα ουσιαστική. Αν είχε εφαρμοστεί το νομοσχέδιο Γιαννάκου και είχαμε αποτελέσματα, τότε σήμερα θα είχαμε μία πολύ πιο πλήρη μεταρρύθμιση με σαφή προσανατολισμό.
Τα ακούω βερεσέ, γιατί τά'χω ξανακούσει δεκάδες φορές: ο κάθε υπουργός Παιδείας που φέρνει ένα "μεταρρυθμιστικό" νομοσχέδιο, τα ίδια ακριβώς λέει. Για μένα, η ουσία δε βρίσκεται σε ρυθμιστικές παρεμβάσεις, οι οποίες μπορούν να είναι σωστές και χρήσιμες, αλλά στη φιλοσοφία που θέλει η Πολιτεία να περάσει στην ανώτατη εκπαίδευση. Για παράδειγμα, στη Φινλανδία, που το εκπαιδευτικό της σύστημα τόσο μας αρέσει να μνημονεύουμε, η κύρια φιλοσοφία των παρεμβάσεων αφορούσε στην ενίσχυση της καινοτομίας και των τεχνολογιων. Βλέπεις εσύ κάτι τέτοιο στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΠΘ; Το ξαναλέω: ρυθμίσεις μπορεί να έχει καλές και σωστές. Συνεκτικότητα και στοχοθεσία του λείπει...
ΑπάντησηΔιαγραφή@khlysty
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι δεν το βλέπω, γι' αυτό και επικεντρώνω στις ρυθμίσεις που προτείνονται με τις οποίες συμφωνώ. Υπάρχουν πολλά προβλήματα στα Πανεπιστήμια, δεν μπορείς να περάσεις μία νέα φιλοσοφία, αν πρώτα δεν τα έχεις οργανώσει. Δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο είναι στα σχέδια του Υπουργείου ή αν στοχεύει στο να διώξει από πάνω του τον βραχνά για την οργάνωση των Πανεπιστημιακών σπουδών και να πει ένα: "και τώρα κόψτε το κεφάλι σας".
Θεωρώ πως το Υπουργείο με αυτό το νομοσχέδιο δείχνει δειλά τον δρόμο και δίνει κίνητρα στα Πανεπιστήμια να βελτιωθούν αφού συνδέει αξιολόγηση με χτηματοδότηση, αυτό ίσως επιβάλλει από μόνο του μία νέα φιλοσοφία.
Η Διαμαντοπούλου συνεχίζει να μην απαντάει για το Ινστιτούτο Νεολαίας, γιατί προφανώς οι καταγγελίες αληθεύουν. Αν ηταν αθωα θα είχε αμέσως απαντήσει. Βασικά δεν έπεσα απο τα σύννεφα. Το περιμένα καθως θεωρω οτι είναι πολιτικός παλαιάς κοπής που νοιαζεται για την προσωπικη της προβολή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι όμως πολύ εξοργιστικό να πιστεύουν κάποιοι οτι επειδη έχουν τη στήριξη δημοσιογράφων σαν τη Λώρη Κέζα και την Κάτια Μακρη (κ.α σοβαρα έντυπα..), και οι υπόλοιποι(εμείς οι απλοι πολιτες) πιστεύουν οτι δεν τρέχει τίποτα. Με τέτοιες σκιές δύσκολα μπορεί κανείς να υλοποιήσει μεγάλες μεταρρυθμίσεις, γιατι πολύ απλά οι θιγόμενοι τον έχουν στο χέρι.
Το πιο εξοργιστικό απ' όλα είναι οτι ο Παπανδρέου ανέχεται τέτοιες συμπεριφορές. Η Γκερέκου έφυγε για υπόθεση αστεία μπροστα σε αυτήν. Η Μπατζελή έφυγε χωρίς λόγο, η Κατσέλη επίσης. Η Μπιρμπίλη και ο Δρούτσας έφυγαν επειδή κάποιοι καρεκλοκένταυροι-πολιτικάντηδες (Φλωρίδης, Βασούλα)τους στοχοποιησαν ως "κηπουρούς". Όλοι όσοι προανέφερα είναι άτομα αμέμπτου ηθικής και κανείς δε μπορεί να τους προσάψει το παραμικρό.
Τηρουμένων των αναλογιών η Διαμαντοπούλου θα έπρεπε ήδη να έχει πάει σπίτι της και η υπόθεση να ερευνάται.
Μετα απο όλα αυτα δεν είναι αναμενόμενο να κατρακυλήσει το ΠΑΣΟΚ; Οσονούπω έρχεται η ΝΔ στην εξουσία...
@nikos
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρόκειται για κατεγγελία κάποιου, πρόκειται για αποκάλυψη μία μη ηθικής διαδικασίας πρόσληψης. Γι' αυτό και δεν απαντάνε. Υποτίθεται οτι οι διορισμοί εκτός ΑΣΕΠ ήταν ένα κακό παρελθόν. Αν απαντήσουν θα εκτεθούν και το θέμα θα πάρει διαστάσεις, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να ακυρώσουν τον διαγωνισμό.
Η αλήθεια ειναι οτι οι άνθρωποι που ενημερώνονται από το διαδίκτυο είναι ακόμα λίγοι και όπως θα είδες υπάρχει σιωπή και από όλα τα ιντερνετικά μέσα, σιωπή ιδιαίτερα χρήσιμη στην Υπουργό αυτή την περίοδο. Εάν το ξέρουμε εσύ κι εγώ και 2-3 άλλοι δεν θα έχει κανένα πρόβλημα, μέχρι να το βγάλουν στη φόρα οι Πανεπιστημιακοί ας πούμε.
Υπάρχει μία διαφορά με όσες κυρίες ανέφερες, η Διαμαντοπούλου είναι δελφίνος.
Ξέχασες και τον Πανάρετο που απομακρύνθηκε ενώ διατηρήθηκε στη θέση της η Αστραχάν Φώφη.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΛΦΙΝΟΣ Ή ΟΧΙ Ο ΓΑΠ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΠΕΜΨΕΙ. ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΝΟΙΕΣ ΔΙΑΣΠΑΘΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΔΙΑΦΑΝΗ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ. ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΙΟ ΘΑ ΕΧΟΥΝ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΦΗ, ΜΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕ ΑΔΙΚΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΠΟΛΛΑ, ΔΕΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΕΘΗΚΕ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ Ο ΓΑΠ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ.
ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
@nikos
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα κεφαλαία δηλώνουν αγανάκτηση να υποθέσω;
Αρχικά ο Παπανδρέου πρέπει να ενδιαφερθεί, είναι απόλυτα εξαφανισμένος. Σίγουρα το γνωρίζουν το θέμα, αλλά κάνουν οτι δεν ακούν. Για εμένα αυτό είναι σημάδι οτι πάμε σε εκλογές και άρχισε το εκτός ΑΣΕΠ πάρτυ.
Αναρωτιέμαι αν όλοι αυτοί θα μεταταχθούν στη συνέχεια αφού η σύμβαση είναι μέχρι το τέλος του 2013...
Η Φώφη δεν νομίζω οτι έχει να επιδείξει κάτι όλα τα χρόνια που ασχολείται με την πολιτική, απλά υπάρχει και κάποιοι ψηφίζουν το όνομα "Γεννηματά".
Η Διαμαντοπούλου είναι υπέρμαχος του Μνημονίου, αλλά είναι και αρκετά φιλόδοξη, θέλει να έχει καλές σχέσεις και τις καλλιεργεί. Άλλο αυτό και άλλο οι διορισμοί εκτός ΑΣΕΠ όμως.
Το Θέμα πιστεύω οτι το γνωρίζουν αρκετοί, ανάμεσα στους οποίους και οι δημοσιογράφοι, απλά το κρατάνε για να το χρησιμοποιήσουν την κατάλληλη στιγμή, εκβιάζοντας. Η Διαμαντοπούλου μπορεί να κάνει ο,τι θέλει, ο ΓΑΠ όμως οφείλει να την αποπέμψει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤους προηγούμενους μήνες μας είχαν ζαλίσει για το πόσο κακό κάνει στην Κυβέρνηση η Κατσέλη και η Μπιρμπίλη και οτι δήθεν δημιουργούσαν πρόβλημα στην εφαρμογή του μνημονίου. Η δε Διαμαντοπούλου παρουσιαζόταν ως υπόδειγμα σοβαρής πολιτικού...
Δηλαδή αυτές οι πρακτικές δε δημιουργούν πρόβλημα στην εφαρμογή του μνημονίου;
Όσο για τη Φώφη είναι απλώς γλάστρα όπως και πολλοί άλλοι και ψηφίζονται λόγω ονόματος ή κομματικών περγαμηνών, π.χ Σκανδαλίδης, Ρέππας. Στην ίδια κατηγορία θα έβαζα τον τελευταίο καιρό και τον φίλο του Φωτόπουλου(Χρυσοχοΐδης)
@nikos
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ιστολόγιο που ανέδειξε το θέμα (βλέπε Παραπολιτική) έχουν δώσει συνεντεύξεις βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και άλλων κομμάτων και φαντάζομαι οτι αρκετοί το διαβάζουν σε καθημερινή βάση.
Μιλάμε για σκάνδαλο και όχι για παρατυπία, αλλά...
Η Διαμαντοπούλου κάνει το παγώνι και νομίζει οτι αφού δεν έχει αναδειχθεί ακόμη, θα ξεχαστεί. Όμως γιατί δεν έχει αναδειχθεί ακόμη;
Μα φυσικά γιατί οι προσλήψεις δεν έχουν γίνει ακόμη! Δεν είναι τρελοί οι πολέμιοί της να το κάψουν το θέμα, περιμένουν να ολοκληρωθεί το "έγκλημα".
Εντάξει στο ΥΠΕΠΘ να εφησυχάζουν, οι υπόλοιποι τι κάνουν;
Σου έχω ξαναπεί οτι τη Διαμαντοπούλου δεν τη βάζω στο ίδιο επίπεδο με Χρυσοχοιδη, έχει ικανότητες.