Pages - Menu

16 Ιουνίου 2010

Προς "high" society: Άλλο μουσεία, άλλο μνημεία

Ποτέ δεν ήμουν από τα παιδάκια που πήγαιναν στα μουσεία αδιαμαρτύρητα. Μου έλεγε ο πατέρας μου: "πάμε στο τάδε μουσείο?" και ξαφνικά αρρώσταινα.... Δεν συνέβαινε όμως το ίδιο με τα μνημεία. Όπως και να το κάνουμε, άλλο είναι να πηγαίνεις σε ένα χώρο όπου υπάρχουν εκθέματα και άλλο σε ένα χώρο όπου έχουν συμβεί γεγονότα αξιομνημόνευτα. Αυτοί οι χώροι έχουν μία απίστευτη ενέργεια, είναι σαν να σου μιλάνε κι αυτό το πράγμα, πάντα με μαγνήτιζε κι ένιωθα έναν βαθύ σεβασμό...

Όταν ήμουν 10 χρονών λοιπόν, οι 2 μου παππούδες με πήραν να πάμε στο θωρηκτό Αβέρωφ. Ξέρανε την ιστορία απ' έξω, το ζήσανε το Αβέρωφ. Άλλο είναι να διαβάζεις την ιστορία στα βιβλία και άλλο να σου περιγράφουν με γλαφυρότητα περιστατικά που έζησαν, άνθρωποι τους οποίους αγαπάς. Ήμασταν πάνω στο Αβέρωφ και άκουγα με τα μάτια γουρλωμένα, την ιστορία τους, που ήταν παράλληλα και ιστορία του πλοίου...

Στα μουσεία είναι λογικό να διοργανώνονται εκδηλώσεις, όπως γίνεται στο Λούβρο και στο Βρετανικό Μουσείο... Στα μνημεία πάλι...

Δεν είναι το ίδιο και όσοι πάνε να τα βάλουν στην ίδια ζυγαριά, το κάνουν ή εκ του πονηρού ή από αφέλεια. Άλλο είναι ένας χώρος που έχει κατασκευαστεί για να φιλοξενεί εκθέματα και άλλο το "έκθεμα" το ίδιο... Εντάξει όμως, για να μην υπερβάλουμε, με σφιγμένο το στομάχι, μπορώ να πω πως, ΑΝ είναι για καλό σκοπό, ΑΝ σεβαστούν οι διοργανωτές τον χώρο, μπορεί να κάνουμε τα στραβά μάτια και να αποδεχθούμε την παραχώρηση ενός μνημείου για να γίνει μία εκδήλωση που να έχει κάποιο νόημα, να κινείται σε αξιοπρεπή πλαίσια, φυσικά με απόλυτο σεβασμό προς το μνημείο και με εποπτεία από τον φορέα που το παραχώρησε.

Από την Κυριακή λοιπόν έχει δημιουργηθεί σάλος με το ρεπορτάζ του Πρώτου Θέματος για το γαμήλιο πάρτυ πάνω στο θωρηκτό Αβέρωφ.... Ποιος φταίει για όλο αυτό, είναι το κρισιμότερο ερώτημα.

Φυσικά μεγάλη ευθύνη φέρει ο φορέας που παραχώρησε το μνημείο, χωρίς να βάλει προϋποθέσεις και χωρίς να εποπτεύει τον χώρο. Φταίει ο αντιπλοίαρχος που αντί να αναφωνήσει : μη μου κάνετε το πλοίο Σκυλάδικο Vip, το έπαιζε κοσμικός... Αλλά κυρίως φταίει η εφοπλιστική οικογένεια που επέλεξε να προκαλέσει με αυτόν τον τρόπο....

Θέλεις να διοργανώσεις μία εκδήλωση αγαπητέ κύριε Πατίτσα? Πολύ ωραία, έχεις τόσα σκάφη έχεις την άνεση να πληρώσεις για έναν χλιδάτο χώρο... Οκ θέλεις κάτι ξεχωριστό... Δεν μπορείς ρε άνθρωπε να σεβαστείς τον χώρο ή να διασφαλίσεις πως οι καλεσμένοι σου θα τον σεβαστούν? Δηλαδή ήταν τώρα ωραίο θέαμα κοπέλες που βρίσκονται σε αναζήτηση πλούσιου γαμπρού, ντυμένες ξέκωλα, να χορεύουν Black Eyed Peas πάνω στο μνημείο, έχοντας για συνοδευτικό του ποτού τους, κουφέτα? Νομίζω παραπάει.

Δεν μπήκα στον κόπο να σχολιάσω τις προηγούμενες μέρες το περιστατικό, διότι περίμενα πως αν όχι η οικογένεια, τότε η εταιρεία Atlas Maritime, μετά την κατακραυγή, θα ζήταγε συγνώμη, έτσι για να πάψουν να ασχολούνται μαζί τους και θα έβγαινα κι εγώ από τον κόπο του να γράψω ένα άρθρο -κράξιμο. Γιατί εδώ που τα λέμε η οικογένεια Λαιμού (ή Λεμού?)- Πατίτσα, δεν είχε προκαλέσει στο παρελθόν.

Με εξόργισε όμως η συνέντευξη της Μαριγώς Λαιμού. Αν κάτι μου τη δίνει άσχημα είναι να προσπαθεί ο άλλος, ευρισκόμενος σε άμυνα, να βγει και από πάνω, ειδικά όταν έχει στυλάκι, να πάτε να κοιταχτείτε σε ψυχίατρο, εγώ έχω φιλανθρωπικό ίδρυμα και βοηθάω.

Τελικά η φιλανθρωπία έχει εξελιχθεί σε πολύ ισχυρό άλλοθι για τα πάντα... Τολμάς κατακαημένε Ελληνάκο να μου επιτίθεσαι εμένα? Εμένα, που έχω λεφτά και αντί αποκλειστικά και μόνο να τα γλεντάω, κάνω φιλανθρωπίες και βοηθάω τα φτωχαδάκια? Είναι σαν να σου τρίβουν τα χρήματά τους στη μούρη και να σου λένε: Τι σου μυρίζει? Χρήμα ή ευτυχία? Για άλλους το επιπλέον χρήμα είναι απλά επιπλέον χρήμα (άρα ισχύς) και για άλλους που το έχουν ανάγκη, ευτυχία. Γίνεται κάτι και αμέσως σου λένε, όπα μπάστα φίλε, εγώ είμαι και φιλάνθρωπος!

Στην τάξη των πλουσίων υπάρχουν 2 ειδών κυρίες... Οι σιδηρές κυρίες και τα κλάσαρα. Η κυρία Λαιμού δεν νομίζω πως είναι κλάσαρο, γιατί ξέρουμε πολύ καλά ποιες εντάσσονται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το να ζητάς συγνώμη, δεν είναι ντροπή, τουλάχιστον για κάποιους από εμάς. Δηλαδή αν ζητούσαν συγνώμη, τι θα γινόταν? Δεν θα τους ξαναμιλούσαν οι ισχυροί προσκεκλημένοι τους, ή θα σχολιάζονταν πως δεν είναι πια τόσο ισχυροί και αναγκάζονται να ζητήσουν συγνώμη (τι ντροπήήήήήήήήή).

Και εντάξει να τους είχαν πιάσει μόνο τα μεσημεριανά... Εδώ όλη η κοινωνία και σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος τους κράζει και η κυρία Λαιμού στέλνει τους πάντες στον ψυχίατρο.

Το χρήμα είναι μεγάλη αρρώστια και είναι πολύ άσχημο και ιδιαίτερα δύσκολο, να πρέπει να επιβεβαιώνεις συνέχεια την εικόνα του “γ@μάω και δέρνω” για να σε έχουν ψηλά τα ψώνια που απαρτίζουν την "και καλά" high society. Κάποτε η υψηλή κοινωνία απαρτίζονταν από αξιόλογους ανθρώπους, από τη στιγμή όμως, που έχουν εισχωρήσει μέσα όλες οι ψωνάρες, τα πράγματα έχουν ξωκείλει.

Προτιμούν φαίνεται οι ισχυροί, να έχουν απέναντί τους όλη την κοινή γνώμη από το να λένε οι γνωστές κλώσες: Ουυυυ ζήτησαν συγνώμη! Μα τόσο πολύ έχουν ξεπέσει, που είναι η επιρροή τους?

Η πραγματικά υψηλή κοινωνία που απαρτίζεται από ισχυρούς ανθρώπους με μυαλό, ξέρει να μην προκαλεί και δεν θέλει να προκαλεί. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που φέρονται σαν τα τελευταία βλαχαδερά που ήρθαν από το χωριό τους καβάλα σε γαϊδούρι και στο δρόμο βρήκαν το Τζόκερ πεταμένο στα σκουπίδια.

Η εικόνα της high society του κώλου, είναι ακριβώς η εικόνα της ελληνικής κοινωνίας. Ο λεφτάς που παντρεύεται το ωραίο μοντελάκι (αλήθεια τι δουλειά κάνουν τα μοντέλα στην Ελλάδα?), το κάνει μεγαλοκυρία, κάνουν τα όμορφά τους τα παιδάκια, που με τα χρόνια, εξελίσσονται σε άτομα με ... καλλιτεχνικές ανησυχίες, χωρίς ίχνος μυαλού και αφήνουν τις εταιρείες τους να τις διαχειρίζονται άλλοι. Φυσικά κανένας δεν έχει την απαίτηση από τους ανθρώπους αυτούς να γνωρίζουν τι είναι το Αβέρωφ και το κάθε Αβέρωφ... Μακάρι να βγω ψεύτρα, αλλά έτσι όπως το πάνε σε μερικά χρόνια θα έχουν φαλιρίσει (γενικά μιλάω).

Και φυσικά η υψηλή κοινωνία, δεν είναι τα τσόκαρα της Εκάλης και της Μυκόνου, με καμία δύναμη... Η ισχυρή κοινωνία δεν είναι κατ' ανάγκη και υψηλή κοινωνία. Όχι που θα χαρακτηρίζουμε τον κάθε χαραμοφάη και το κάθε κλάσαρο "υψηλό" αχαχα ας γελάσω. Ευτυχώς υπάρχουν και εξαιρέσεις. Δεν τις γνωρίζω, αλλά ξέρω πως υπάρχουν, αν τις γνώριζα, δεν θα υπήρχαν, πάντως σίγουρα οι εξαιρέσεις αυτές δεν φιγουράρουν στις σελίδες με τα κοσμικά και δεν συχνάζουν αποκλειστικά και μόνο στη Μύκονο, στο Κολωνάκι, στο Ντουμπάι και στο Άσπεν, επιδεικνύοντας προκλητικά τα πλούτη τους.

Εμείς να πάμε στον ψυχίατρο, εσείς προσέχετε μη και στο δρόμο όπως περπατάτε προς Κολωνάκι μεριά, φάτε κανένα ξέμπαρκο γιαούρτι....

ΥΓ: Ταχύρυθμα μαθήματα Ελληνικών σε αγράμματους ρεπόρτερ: Ο Λέων ή Λέοντας Πατίτσας (όχι Πατίτσα, Ελληνικό είναι το επίθετο), του Λέοντος (άντε για εσάς του Λέοντα) και όχι του Λέων ή του Λεό. Πέσατε σε ονόμα παγίδα....

13 σχόλια:

  1. Ο λόγος που το event αυτό προκάλεσε τόσο πολύ ήταν το ό,τι η ξεφωνημένη high society, στην προσπάθειά της να απογειώσει τη βλαχογκλαμουριά της στα μάτια των ομοίων της που ξεπαραβγαίνουν σε νεοπλουτίστικες αττραξιόν, εξαγόρασε (και μάλιστα με δόλιο και παραπλανητικό τρόπο), κάτι που δεν εξαγοράζεται με χρήμα (ένα μνημείο), και το χρησιμοποίησε σαν another exceptional happening, στους πασπαλισμένους με χρυσόσκονη γάμους ενός εκ των γόνων της με μια γυναίκα-τρόπαιο. Τη στιγμή που δεν υπάρχει πράγμα επι της γης που δεν μπορεί να εξαγοράσει το πορτοφόλι τους, προσφέροντας πλέον ελάχιστη συγκίνηση στους μεγαλοσχήμονες συνδαιτημόνες τους, γιατί να μην αξιοποιήσουν κι ό,τι δεν αποτιμάται σε χρήμα; Την ιστορία, τις ιδέες, τα μνημεία, τις μνήμες ενός λαού; Πώς αλλοιώς πρέπει να το βροντοφωνάξουν για να το καταλάβουμε όλοι οι απλοί πληβείοι, ότι ΟΛΑ τους ανήκουν και τίποτε δεν μπορεί να τους αντισταθεί;
    ΄Οσο για τη φιλάνθρωπη μεγαλοκυρία, που εξεπλάγη για το σάλο που προκλήθηκε, την κατανοώ απόλυτα. Ο στόχος της δεν ήταν να προκαλέσει την "εκδίκηση της γυφτιάς" (όπως είμαστε όλοι εμείς οι second class citizens που την κριτικάρουμε - κατίνες μας χαρακτήρισαν κάτι άλλα φλώρια προσφάτως σε κάποιο blog), αλλά να μπει στο μάτι των άλλων αναξιοπαθούντων μεγαλοφραγκάτων, που είτε δεν το σκέφτηκαν πρώτοι, είτε δεν πρόλαβαν να το λανσάρουν, είτε no matter what, αυτή το τόλμησε πρώτη. Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι αν δεν είχε δοθεί τόση δημοσιότητα (όπως έγινε και στο παρελθόν), το Αβέρωφ θα γινόταν στο μέλλον ο πιο in χώρος τέλεσης τέτοιων "μυσταγωγιών" από το αξιότιμο lobby του Λονδίνου.

    Τέλος, μιλώντας εξ ιδίας πείρας, θα ήθελα να συστήσω στην εν λόγω grande dame και τις φιλενάδες της, να είναι λίγο πιο εγκρατείς στο θεάρεστο φιλανθρωπικό τους έργο (κάποιες ψευτοχορηγίες για διαφημιστικούς και μόνο λόγους που μας έχουν ζαλίσει στα κανάλια), και να κοιτάξουν να προσλάβουν και κανένα νέο άνεργο επιστήμονα στις εταιρείες τους, αντί να χρησιμοποιούν τα βιογραφικά τους για κ...χαρτο στις τουαλέτες τους. Αλλά βλέπεις τα βλαχαδερά που δεν έχουν βγάλει ούτε το λύκειο και βρέθηκαν με περιουσίες δισεκατομμυρίων, δεν αντέχουν να έχουν στη "δούλεψη" τους ανθρώπους μορφωμένους και καταρτισμένους - είναι θέμα κόμπλεξ. ΄Οσο πιο λίγα ξέρεις - τόσο πιο ευπρόσδεκτος είσαι, - όσο πιο πεινασμένος - τόσο πιο εξαρτημένος, όσο πιο ανασφαλής - τόσο πιο καλά σε λιώνω σα σκουλήκι.
    (Συγνώμη για το μήκος του σχολίου -είναι και η πρώτη φορά που μπαίνω στο blog σας και σας ευχαριστώ για την φιλοξενία. ΄Οπως θα καταλάβατε μιλάει η αγανάκτηση μιας "οργισμένης Κατίνας").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @maton

    Καλώς ήρθατε στο blog!
    Τα είπατε πολύ καλύτερα από εμένα και σας ευχαριστώ πολύ γι' αυτό το σχόλιο.
    Συμφωνώ μέχρι και στα κόμματα!

    Δεν υπάρχει περιορισμός στο μήκος των σχολίων, ελεύθερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγγνώμη ζήτησε η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού και ο υπουργός Βενιζέλος, ενώ επέστρεψαν και τα 5000 ευρώ στην Atlas Maritime. Γιατί να ζητήσει συγγνώμη η εν λόγω κυρία που μας επιδεικνύει τα χιλιάρικα; Λες να κατάλαβε ότι έκανε λάθος; Πιθανότερο είναι τον χαμό που επακολούθησε να τον εξέλαβε ως θαυμάσια ευκαιρία για να διαφημίσει τα παιδιά της και τα παπόρια της.
    Την επόμενη φορά να της νοικιάσουμε τον Παρθενώνα για να απλώσει τα ασπρόρουχα.
    Όσο για όλους εμάς, τούτο μόνο: Λεό, την Πατίτσα(με)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Πέτρος Κ.

    Εγώ τη Χρουσαλά λυπάμαι, που θα έχει πάθει σοκ και θα θέλει να ζητήσει (ίσως λέμε τώρα) συγνώμη γιατί απ' ότι φαίνεται δεν έχει τόσο γερό στομάχι και η πεθερά δε θα την αφήνει ούτε γι' αστείο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλά συμφωνώ εντελώς.. μέ όλα όσα λες.. η κυρία γραφική.. και απαίδευτη.. αλλά εμένα περισσότερο με ενόχλησε η εκμετάλευση από τα μέσα προς αποπροσανατολισμό.. και ιδίος ο αναστασιάδης.. που μας βγήκε στα καλά καθούμενα τιμητής της ιστορίας μας.. :):)
    την καλησπέρα μου :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και εκεί που νόμιζες ότι χειρότερα δεν γίνεται, να που παρουσιάζονται στο γυαλί και οι γνωστές γλάστρες, πάλαι ποτέ μοντέλα στυλ Τσιντικίδου ως αυτόκλητοι υπερασπιστές των νεονύμφων και τα κάνουν χειρότερα. Η περί ου ο λόγος κυρία δήλωσε "με την παρουσία τους τα παιδιά στο ΑΒΕΡΩΦ τίμησαν το χώρο..."!
    Η αλήθεια είναι ότι το θωρηκτό αυτούς περίμενε για να ανέβει στα
    μάτια μας και να αποκτήσει την αξία που δεν είχε !
    Πάτε καθόλου καλά ή να σας δει κανένας γιατρός;
    Μακρυά από μένα οι εθνικισμοί, αλλά μη το παραχέ... κιόλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @koulpa

    Κοίτα τα μέσα δεν μπορούν να μην αναφέρθουν γιατί πρόκειται για σκάνδαλο. Δεν το έκαναν δα και πρώτο θέμα... Πολλά μπορούμε να προσάψουμε στον Αναστασιάδη, αλλά πάντα το σχόλιό του είναι απόλυτα εύστοχο, τώρα το οτι έχει εμπλακεί σε διάφορες ιστορίες, δεν σημαίνει πως δεν έχει δικαίωμα σχολιασμού!

    @Πέτρος Κ.

    Τσιντικίδου! Υποψήφια με το ΛΑΟΣ αν δεν κάνω λάθος!!! Καλά ξέρεις τι έχει να γίνει, αν αποδειχθεί πως υπήρχαν πάνω στο σκάφος κυρίες από την Τσεχία.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όπως τα λες τσουγδάκι. Υποψήφια με το ΛΑ(Θ)ΟΣ. Φαντάσου και να είχε εκλεγεί και να είχαμε τώρα την προεδράρα να τρέχει να μαζεύει καλούμπα.
    Όσο για τις Τσέχες, κάπου διάβασα ότι έχει γίνει πολλάκις στο παρελθόν και τα κανόνια έχουν πάρει μάτι πολλά ...κανόνια.
    Αλήθεια, σαχλαμάρα, ποιός ξέρει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η αντιληψη των "high" Ελληνων ειναι αρκετα περιεργη. Και εχει λιγη σχεση με την πραγματικοτητα, και αυτο ξεκιναει απο την μικρη ηλικια κιολας. Κυριως επειδη αρκετα χρονια ηταν αντικειμενο θαυμασμου και ζηιλιας.

    Ειναι παρομοιο που οταν ερχετε μια παρεα απο πλουσιοπαιδα σε ενα μαγαζι, τρεχουν οι "υπεθυνοι" να ανοιξουν χωρο, και να τους εξυπηρετησουν.

    Ποτε δεν χρειαστηκε να κουραστουν για κατι, να το εκτιμησουν. Για αρκετους απο αυτους ολα ειναι αναλωσιμα.

    Και ισως εν τελει και βαρετα. χαρη τους κανουμε που ασχολουμαστε και με τα Event τους. Τους σπαμε αυτη την απαισια μοναξια και απομονωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Πέτρος Κ.

    Το σίγουρο είναι πως για όλα θα την πληρώσει τελικά η οικογένεια Πατίτσα. Όχι πως δεν τους αξίζει αυτή η κατακραυγή και μακάρι να αποθαρρυνθούν παρόμοιες συμπεριφορές, λόγω αυτής.
    Τώρα το να επικαλούνται οτι αυτό έχει ξαναγίνει για να ελαφρύνουν τη θέση τους, δεν τους τιμά ιδιαίτερα... Εγώ περιμένω τη συνέχεια των αποκαλύψεων..

    @Konstantinos

    Πραγματικά είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας και δεν μπορούν να αναλογιστούν τις συνέπειες των πράξεων τους. Η εκδήλωση αυτή και η μετέπειτα αντίδραση δείχνει ακριβώς την αντίληψή τους.

    Μας έχουν όλους χεσμένους, μας στέλνουν στον ψυχίατρο και άμα γουστάρουν κάνουν και κλαμπακι το Αβέρωφ!! Βέβαια, χόρεψαν παραδοσιακά τραγούδια, τιμώντας την παράδοση, όπως τo γνωστό καλαματιανό pump it από τους Black Eyed Peas...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπορεί να ζηλεύω τα φράγκα τους, πάντως τις σιχαμένες, σαπισμένες και κρεμασμένες από τις πλαστικές και τα μπότοξ μούρες τους σίγουρα δεν τις ζηλεύω. Μάλλον τις λυπάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Πρετεντέρης

    Τα χρήματά τους θα τα ζήλευα αν ήταν σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Αν τα είχα μπορεί κι εγώ να ήμουν έτσι και δεν θα το ήθελα ποτέ αυτό. Άλλο το να είσαι εύπορος και άλλο το να ζεις σε άλλο πλανήτη και να μην ξέρεις τι να τα κάνεις τα λεφτά σου. Νομίζω θα έπληττα αφόρητα...

    Σίγουρα τα πρόσωπα ορισμένων μόνο λύπηση προκαλούν. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο κάνω μία διακριτική πλαστική και στο γίνομαι σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η Μαριγώ Λαιμού αντικατοπτρίζει αυτό που φοβάται περισσότερο η κοσμική Αθήνα που φοράει τα καλά της και ψωνίζεται: Τον θάνατο που θα της πάρει τα αρώματα, τα πανάκριβα φορέματα και την αγραμματοσύνη της.
    Τόσο απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή